  • 1. Data: 2010-05-24 21:04:43
    Temat: Kompakt (lub m4/3?) do kieszeni dla uzytkownika DSLR
    Od: Profesor Nic <p...@g...com>

    Uzywam nacodzien DSLR, ale ze czasem nie chce mi sie nosic za duzo
    klamotow, albo jest to ryzykowne (np wieczorne piwkowanie na tzw
    miescie :) ), przymierzam sie do kupna czegos do kieszeni, moze byc do
    duzej kieszeni.

    Oprocz wyraznie mniejszych rozmiarow i wagi od DSLR wymagania mam
    nastepujace: RAW, wizjer optyczny, jasno conajmniej f/2.8 (preferowane
    1.7-2), okolice 35-50mm (stalka moze byc), znosne ISO 1600 (rewelacji
    nie oczekuje), w miare szybki AF. Wymienne szkla niekoniecznie, inne
    bajery tez (stabilizacje itp).

    Zupelnie sie nie wyznaje na tych bardziej kompaktowych nowosciach, a
    sporo tego ostatnio sie pojawilo, np mikro 4/3. Poki co, najbardziej
    widzi mi sie Samsung Nx10 z nalesnikiem 30mm f/2. Moze polecicie
    jakies alternatywy? Cena max 2-2.5k, ale chetnie wydam duzo mniej ;)

    Z gory dzieki za pomoc!

    P.

  • 2. Data: 2010-05-24 22:14:54
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 24 May 2010 14:04:43 -0700 (PDT), Profesor Nic napisał(a):

    > Z gory dzieki za pomoc!

    Prawie identyczna dyskusja zaczela sie kilka watkow wyzej pod tytulem
    "Kiedy Powershot G12". Moze nazwa watku na to nie wskazuje ale dyskusja
    poszla mniej wiecej w tym kierunku. Co dla posiadacza lustrzanki co nie
    chce jej zawsze taszczyc.

    Kyniu

  • 3. Data: 2010-05-25 10:59:37
    Od: mt <t...@i...pl>

    Profesor Nic pisze:
> [...]
    > widzi mi sie Samsung Nx10 z nalesnikiem 30mm f/2. Moze polecicie
    > jakies alternatywy? Cena max 2-2.5k, ale chetnie wydam duzo mniej ;)

    Generalnie nie ma aparatu, który spełniałby wszystkie założone przez
    Ciebie kryteria :) Co do evili, to na dzień dzisiejszy zapomnij, że
    znajdziesz jakiś z naleśnikiem w cenie do 2,5 tys. (chyba, że jesteś
    skłonny poczekać, gdyż jest szansa, że taki Sony NEX-3 z 16/2.8 będzie
    kosztować poniżej tej kwoty, jednak nie wiem kiedy mają trafić do
    sprzedaży). Co do wspomnianego przez Ciebie Samsunga, to ciężko go
    nazwać kieszonkowym, dwa że nigdzie nie widziałem go w sprzedaży w
    zestawie z naleśnikiem.
    Co do kompaktów z niewymienną optyką to w zakładanym przez Ciebie
    budżecie jest kilka ciekawych propozycji, jednak żadna nie ma
    wbudowanego celownika optycznego, co prawda można dokupić zewnętrzne
    celowniki lunetkowe, jednak ich ceny potrafią być niezrozumiale wysokie
    więc znów budżet może zostać przekroczony. No i sam musisz zdecydować
    czy iso 1600 oferowane przez kompakty z małymi matrycami jest dla Ciebie
    zadowalające. A co do konkretnych propozycji, to wg. mnie warte
    rozważenia są (kolejność przypadkowa):
    - Panasonic LX3, 24-60/2.0-2.8 cena ok. 1500 zł
    - Samsung EX1 (TL500), 24-72/1.8-2.4 cena ok. 2000 zł
    - Ricoh GRII, GRIII, 28/2.4 (28/1.9 w GRIII) cena ok. 2000 zł (2400 zł
    za GRIII)
    - Ricoh GX200, 24-72/2.5-4.4 cena ok. 1700 zł
    - Canon S90, 28-105/2.0-4.9 cena ok. 1400 zł
    - Sigma DP2 lub DP2s, 41/2.8 cena ok. 20000zł (2500 zł za DP2s)
    Jeżeli musisz już kupować aparat, to nie wiem czy ta Sigma nie byłaby
    tutaj najlepszym wyborem, jeżeli jednak możesz się wstrzymać z zakupem
    to chyba warto poczekać na ofertę Sony, powinna być dosyć konkurencyjna
    cenowo na rynku evili. Obejrzyj sobie sample z proponowanych aparatów,
    zobacz czy taka jakość na wysokim iso jest dla Ciebie zadowalająca i
    zdecyduj :)

    --
    pozdrawiam
    marcin

  • 4. Data: 2010-05-25 11:15:40
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 25 Maj, 12:59, mt <t...@i...pl> wrote:

> [...]
    > cenowo na rynku evili. Obejrzyj sobie sample z proponowanych aparatów,
    > zobacz czy taka jakość na wysokim iso jest dla Ciebie zadowalająca i

    Sony NEX 3/5 nie mają żadnego wizjera poza LCD. Brak złącza do
    elektronicznego wizjera, a do tego jakaś głupia ponoć stopka na lampę,
    więc pewnie będzie kłopot aby jaki wizjer od dalmierza zaaplikować.

    Wg mnie masz wybór pomiędzy trzema:
    - Sigma DP2/2s
    - Panasonic G-F1 z 20mm/1,7 nieco ponad 3000zł
    - Olympus E-PL1 z 17mm/2.8 mniej więcej tyle samo co G-F1 (jest
    jeszcze opcja z 25mm/2,8 ale tracisz na gabarycie - przejściówka
    MMF-2).

    We wszystkich wizjer optyczny jako dodatkowy na sankach lampy. G-F1 i
    E-PL1 można uzbroić w wizjer elektroniczny.

  • 5. Data: 2010-05-25 11:29:31
    Od: mt <t...@i...pl>

    Anonymouse pisze:

    > Sony NEX 3/5 nie mają żadnego wizjera poza LCD. Brak złącza do
    > elektronicznego wizjera, a do tego jakaś głupia ponoć stopka na lampę,
    > więc pewnie będzie kłopot aby jaki wizjer od dalmierza zaaplikować.

    Jest opcjonalny wizjer lunetkowy:
    http://www.sony.pl/hub/dslr/nex5-nex3/nex-accessorie

> [...]
    > - Olympus E-PL1 z 17mm/2.8 mniej więcej tyle samo co G-F1 (jest
    > jeszcze opcja z 25mm/2,8 ale tracisz na gabarycie - przejściówka

    Wszystko fajnie tyle, że żadna opcja m4/3 nie spełnia warunku stawianego
    przez pytającego czyli budżet max 2,5 tys. E-PL1 z naleśnikiem to
    minimum 3000 zł.

    --
    marcin

  • 6. Data: 2010-05-25 11:44:30
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 25 Maj, 13:29, mt <t...@i...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Wszystko fajnie tyle, że żadna opcja m4/3 nie spełnia warunku stawianego
    > przez pytającego czyli budżet max 2,5 tys. E-PL1 z naleśnikiem to

    Napisałeś, ze Sony z naleśnikiem MOŻE będzie kosztować poniżej
    2500zł.
    Jak praktyka Panasonica i Olympusa wykazuje naleśniki są chorobliwie
    drogie. Np. E-PL1 z 17mm 3000zł a z 14-42mm już 2000zł, nie sądzę aby
    różnica 1000zł pomiędzy 17mm a 14-42mm była uzasadniona czymkolwiek
    innym poza chęcią zarobienia. Na razie można zarobić bo nie ma
    konkurencji, nawet NX'a nie ma w zestawie z naleśnikiem, więc Panas i
    Olek robią żniwa. Na dziś jest jak jest. Jak pojawi się konkurencja to
    ceny pewnie polecą w dół. Jeśli Sony z naleśnikiem będzie poniżej
    2500zł to Panas i Olek będą tym bardziej poniżej 2500zł

  • 7. Data: 2010-05-25 11:44:36
    Od: Profesor Nic <p...@g...com>

    On May 25, 12:29 pm, mt <t...@i...pl> wrote:
    > (...)
    >
    > Wszystko fajnie tyle, że żadna opcja m4/3 nie spełnia warunku stawianego
    > przez pytającego czyli budżet max 2,5 tys. E-PL1 z naleśnikiem to
    > minimum 3000 zł.

    Dzieki za rady!

    W UK (gdzie bede kupowal) GF1, EPL1 (nie lepiej EP1?) nie sa duzo
    drozsze od wspomnianego przeze mnie NX10 (juz z odpowiednim
    obiektywem).

    GF1 i Pen tez mnie ciekawia, zwlaszcza ten pierwszy, ale po dolozeniu
    wizjera obydwa dorownaja albo i przekrocza rozmiarem NX10 (on jest
    tylko troche grubszy: http://www.pentaxforums.com/forums/pentax-news-rumor
    s/80947-nx10-no-so-big-how-you-think.html).
    DP2 chyba tak samo...

    Jakies alternatywy wobec tych wymienionych?

    P.

  • 8. Data: 2010-05-25 11:48:15
    Od: Profesor Nic <p...@g...com>

    On May 25, 11:59 am, mt <t...@i...pl> wrote:
    > (...)
    > No i sam musisz zdecydować
    > czy iso 1600 oferowane przez kompakty z małymi matrycami jest dla Ciebie
    > zadowalające. (...)

    Zdaje sobie sprawe z kompromisow w tej kwestii, ale patrzac na sample
    ISO 1600 dostepne w sieci, jakosc na poziomie DF1, Pena lub NX 10 (w
    tej kolejnosci) wystarczy mi.

    Niespodziewanie chyba wizjer okazuje sie najwiekszym problemem :/

    P.

  • 9. Data: 2010-05-25 11:51:57
    Od: Profesor Nic <p...@g...com>

> [...]
    > - Canon S90, 28-105/2.0-4.9 cena ok. 1400 zł
    > - Sigma DP2 lub DP2s, 41/2.8 cena ok. 20000zł (2500 zł za DP2s)

    Dzieki za ta liste - Ricoh GRIII nie wyglada zle, zapomnialem o nim!

    P.

  • 10. Data: 2010-05-25 11:53:46
    Od: Profesor Nic <p...@g...com>

    On May 25, 12:48 pm, Profesor Nic <p...@g...com> wrote:
    > (...)
    > ISO 1600 dostepne w sieci, jakosc na poziomie DF1 (...)

    *G*F1 oczywiscie :P

    P.