  • 1. Data: 2010-05-24 19:55:28
    Temat: czyszczenie używanego sprzętu - jak pozbyć się papierosowego smrodu?
    Od: Alek <b...@w...niespamuj.wp.pl>

    Witam
    Nabyłem ostatnio używany sprzęt fotograficzny. Wygląda na to, że był on
    używany przez osobę palącą - wszystko (aparat, pasek, osprzęt, torba) ma
    intensywny, nieprzyjemny zapach. Sam nie palę i chciałbym coś z tym
    zrobić. Pytanie, czym to wszystko potraktować, by nie uszkodzić sprzętu?
    Body jest magnezowe i solidnie uszczelnione, obiektywy raczej
    plastikowe, podobnie lampa. Torba chyba jest nieprzemakalna, więc szkoda
    by ją prać.
    Bardzo proszę o informację co i jakimi środkami można potraktować.
    Z góry dziękuję i pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-05-24 20:10:40
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 24 Maj, 21:55, Alek <b...@w...niespamuj.wp.pl> wrote:
> [...]
    > używany przez osobę palącą - wszystko (aparat, pasek, osprzęt, torba) ma
    > intensywny, nieprzyjemny zapach. Sam nie palę i chciałbym coś z tym

    Zacznij palic ;)

    WS

  • 3. Data: 2010-05-24 20:29:23
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-05-24 21:55:28 +0200, Alek <b...@w...niespamuj.wp.pl> said:

    > Z góry dziękuję i pozdrawiam

    Czarno to widzę, jak samo nie wywietrzeje, to raczej nic tego nie
    usunie. Ale powinno wywietrzeć. Długo to prawda, ale powinno. Możesz
    też całość zamykać w worku na śmieci z jakimś zapachem do samochodów.
    Ale potem też będzie śmierdziało, tylko inaczej.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-05-24 20:47:49
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

    Zamknij w torebce z węglem aktywowanym. Taki wkład do lodówek.
    On wyciąga wszelkie zapachy. No i zmień torbę, ona na pewno najbardziej
    śmierdzi.

  • 5. Data: 2010-05-24 20:47:58
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-05-24 21:55, Alek wrote:
    > Pytanie, czym to wszystko potraktować, by nie uszkodzić sprzętu?

    Nie popadaj w zbytnią ostrożność. Od solidnego czyszczenia się nie
    rozpadnie o ile zachowasz podstawowe zasady rozsądku.

    > Body jest magnezowe i solidnie uszczelnione, obiektywy raczej
    > plastikowe, podobnie lampa.

    Body raczej nie nasiąka zbyt trwale. Odepnij pasek, wystaw z torby,
    przetrzyj wilgotną szmatką. Starczy.

    > Torba chyba jest nieprzemakalna, więc szkoda
    > by ją prać.

    Nic się jej w normalnej pralce nie stanie. Razem z paskiem wypierz,
    ewentualnie ręcznie jak tak strasznie się boisz i potem rozwieś na
    zewnątrz, aż wywietrzeje do suchego - dopiero do takiego wkładaj aparat.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 6. Data: 2010-05-24 20:51:49
    Od: Profesor Nic <p...@g...com>

    On May 24, 8:55 pm, Alek <b...@w...niespamuj.wp.pl> wrote:
    > (...)
    > Bardzo proszę o informację co i jakimi środkami można potraktować.

    Mialem podobny przypadek, jechalo rowno ;) Przetarlem dokladnie co sie
    dalo plynem do czyszczenia sprzetu elektronicznego, monitorow, itp,
    nie pomoglo za wiele, ale po paru tygodniach samo wywietrzalo. Pisze o
    starym SLR, z torba moze byc trudniej, ale jakies odswiezacze
    powietrza moze troche by pomogly?

    P.

  • 7. Data: 2010-05-25 06:47:19
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Alek" <b...@w...niespamuj.wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podobnie lampa. Torba chyba jest nieprzemakalna, więc szkoda by ją prać.
    > Bardzo proszę o informację co i jakimi środkami można potraktować.

    torba wytrzyma pranie - moze nie w pralce ale reczne napewno, to samo
    pasek,. Body i oiektywy nie powinny mocno śmierdzieć

  • 8. Data: 2010-05-25 07:56:23
    Od: Alek <b...@w...niespamuj.wp.pl>

    W dniu 2010-05-25 08:47, Agent pisze:

    > torba wytrzyma pranie - moze nie w pralce ale reczne napewno, to samo
    > pasek,. Body i oiektywy nie powinny mocno śmierdzieć

    Wszytko śmierdzi, nawet instrukcja :/

    Dziękuję wszystkim za sugestie.

  • 9. Data: 2010-05-25 08:06:14
    Od: Les <s...@p...fm>

    On 25 Maj, 09:56, Alek <b...@w...niespamuj.wp.pl> wrote:

    > Wszytko śmierdzi, nawet instrukcja :/
    >
    > Dziękuję wszystkim za sugestie.

    Dobrze czyszczą chysteczki mokre pampersa - takie dla dzieci.
    Regularnie czyszczę swój aparat tym, tylko później trzeba wytrzeć
    suchą szmatką, usuwająć pozostałości.
    Nie czyścić szkieł. Wyświetlacz też można.

    Prać płynem do prania - nierozpuszczony proszek zostawia koszmarne
    ślady!
    Po praniu powiesić w przewiewnym miejscu - tylko nie na słońcu, bo
    zrobi się skorupa.

    Pozdrawiam
    Les

  • 10. Data: 2010-05-28 01:52:41
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 24 of May 2010 22:29, JA wrote:

    > Czarno to widzę, jak samo nie wywietrzeje, to raczej nic tego nie
    > usunie.

    E tam. Jako były palacz dziennie czterdziestu skrętów grubości
    solidnej parówki, zabrałem się za czyszczenie swojego osmalonego
    sprzętu. Potrzebne jest coś, co rozpuszcza smołę, a więc różne
    kombinacje spirytusu, benzyny czy terpentyny. Robota dosyć żmudna.
    Na przykład oczyszczenie monitora CRT zabrało mi cały dzień plus
    ćwierć litra spirytusu i rolkę ręcznika papierowego.

    > Ale powinno wywietrzeć. Długo to prawda, ale powinno. Możesz
    > też całość zamykać w worku na śmieci z jakimś zapachem do samochodów.

    Lepiej samemu zapalić dobre cygaro albo fajkę - nie zaciągać się!

    > Ale potem też będzie śmierdziało, tylko inaczej.

    Pachnieć inaczej = śmierdzieć, czy to działa w drugą
    strone?

    --
    nb