    From: mt <t...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Kompakt (lub m4/3?) do kieszeni dla uzytkownika DSLR
    Date: Tue, 25 May 2010 12:59:37 +0200

    Profesor Nic pisze:
    > Uzywam nacodzien DSLR, ale ze czasem nie chce mi sie nosic za duzo
    > klamotow, albo jest to ryzykowne (np wieczorne piwkowanie na tzw
    > miescie :) ), przymierzam sie do kupna czegos do kieszeni, moze byc do
    > duzej kieszeni.
    >
    > Oprocz wyraznie mniejszych rozmiarow i wagi od DSLR wymagania mam
    > nastepujace: RAW, wizjer optyczny, jasno conajmniej f/2.8 (preferowane
    > 1.7-2), okolice 35-50mm (stalka moze byc), znosne ISO 1600 (rewelacji
    > nie oczekuje), w miare szybki AF. Wymienne szkla niekoniecznie, inne
    > bajery tez (stabilizacje itp).

> [...]

    Generalnie nie ma aparatu, który spełniałby wszystkie założone przez
    Ciebie kryteria :) Co do evili, to na dzień dzisiejszy zapomnij, że
    znajdziesz jakiś z naleśnikiem w cenie do 2,5 tys. (chyba, że jesteś
    skłonny poczekać, gdyż jest szansa, że taki Sony NEX-3 z 16/2.8 będzie
    kosztować poniżej tej kwoty, jednak nie wiem kiedy mają trafić do
    sprzedaży). Co do wspomnianego przez Ciebie Samsunga, to ciężko go
    nazwać kieszonkowym, dwa że nigdzie nie widziałem go w sprzedaży w
    zestawie z naleśnikiem.
    Co do kompaktów z niewymienną optyką to w zakładanym przez Ciebie
    budżecie jest kilka ciekawych propozycji, jednak żadna nie ma
    wbudowanego celownika optycznego, co prawda można dokupić zewnętrzne
    celowniki lunetkowe, jednak ich ceny potrafią być niezrozumiale wysokie
    więc znów budżet może zostać przekroczony. No i sam musisz zdecydować
    czy iso 1600 oferowane przez kompakty z małymi matrycami jest dla Ciebie
    zadowalające. A co do konkretnych propozycji, to wg. mnie warte
    rozważenia są (kolejność przypadkowa):
    - Panasonic LX3, 24-60/2.0-2.8 cena ok. 1500 zł
    - Samsung EX1 (TL500), 24-72/1.8-2.4 cena ok. 2000 zł
    - Ricoh GRII, GRIII, 28/2.4 (28/1.9 w GRIII) cena ok. 2000 zł (2400 zł
    za GRIII)
    - Ricoh GX200, 24-72/2.5-4.4 cena ok. 1700 zł
    - Canon S90, 28-105/2.0-4.9 cena ok. 1400 zł
    - Sigma DP2 lub DP2s, 41/2.8 cena ok. 20000zł (2500 zł za DP2s)
    Jeżeli musisz już kupować aparat, to nie wiem czy ta Sigma nie byłaby
    tutaj najlepszym wyborem, jeżeli jednak możesz się wstrzymać z zakupem
    to chyba warto poczekać na ofertę Sony, powinna być dosyć konkurencyjna
    cenowo na rynku evili. Obejrzyj sobie sample z proponowanych aparatów,
    zobacz czy taka jakość na wysokim iso jest dla Ciebie zadowalająca i
    zdecyduj :)

    --
    pozdrawiam
    marcin