  • 1. Data: 2010-07-08 11:08:03
    Temat: Dluzsza trabka dla Pentaksa... - jaka?
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    Lato, wakacje, takie tam... Pentaksowy "kit" DA 18-55 II
    choc fajny, to jednak zbyt czesto okazuje sie nieco za krotki,
    a na ciagle wachlowanie szklami nie ma czasu, warunkow albo ochoty.

    Znaczy - jakis "spacerzoom" by sie przydal.

    Co bym chcial:
    - poczatek gdzies ponizej ponizej 38mm (dla malego obrazka)
    - koniec w okolicach 200mm (takoz)
    - rozsadnie maly / lekki

    Z czego moglbym zrezygnowac:
    - sila rzeczy z jakosci, w koncu nie ma nic za darmo
    - swiatlosily rzedu 2.8, w koncu latem swiatla nie brak

    Moze byc uzywany, z drugiej reki, nieprodukowany od
    dziesiecioleci, byleby AF byl nie przyprawial o zgrzytanie zebow.

    Podzieli sie ktos jakas sugestia?*

    pozdrawiam,
    Vituniu

    (*) poza "zmien system" i "trzeba bylo kompakt brac,
    jak nie chcesz wymieniac obiektywow" ;)

    PS:
    Przy okazji - gdzie u licha odparowal "nie taki zly" DA 18-250?
    Tamron licencji ne przedluzyl, czy jak?

  • 2. Data: 2010-07-08 12:41:31
    Temat: Re: Dluzsza trabka dla Pentaksa... - jaka?
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 8 Lip, 13:08, "Vituniu" <v...@p...fm> wrote:

    > Dluzsza trabka dla Pentaksa... - jaka?

    wuwuzela

  • 3. Data: 2010-07-08 12:55:53
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > wuwuzela

    Odpada. Wszystkie, ktore widzialem, byly zdecydowanie staloogniskowe.
    Poza tym naped AF jak dla mnie odrobinke zbyt glosny.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 4. Data: 2010-07-08 16:47:53
    Od: "Tomek" <l...@p...onet.pl>

    Może sigma ze stabilizacją?
    http://www.sigma-foto.pl/sigma-18-250-f3-5-6-3-dc-os
    -hsm,543,pr.html
    Niestety trochę drogi, ale chyba warto dołożyć niż kupować wspomnianego tamrona.

    pozdrawiam
    T.

  • 5. Data: 2010-07-08 16:52:32
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <i14vfq$nmf$1@inews.gazeta.pl>,
    Tomek nabazgrał:
    > Może sigma ze stabilizacją?
    > http://www.sigma-foto.pl/sigma-18-250-f3-5-6-3-dc-os
    -hsm,543,pr.html
    > Niestety trochę drogi, ale chyba warto dołożyć niż kupować wspomnianego tamrona.

    A będzie ona oby miała tę stabilizację? I czy cokolwiek na niej zyska?

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Fixing Inkscape Python extensions

  • 6. Data: 2010-07-08 17:50:01
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Vituniu" <v...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > jak nie chcesz wymieniac obiektywow" ;)
    >
    > PS:
    > Przy okazji - gdzie u licha odparowal "nie taki zly" DA 18-250?

    18-250 jest dalej do nabycia, ale raczej nie u nas, w sumie te raczej
    nie u nas to chyba dotyczy prawie wszystkiego do pentaxa/samsunga.

    Ze starych szkiel miales Pentaxa 28-200 3.8-5.6

    Problem z tym dolem :/ bo tak to na gieldzie bez problemu dostaniesz 80-200
    albo 80-320.

    PZDr
    Adam

  • 7. Data: 2010-07-08 18:35:55
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > Lato, wakacje, takie tam... Pentaksowy "kit" DA 18-55 II

    Ja kita zastąpiłem na spacery tanim sigma 18-200.
    Wygląda, że działa lepiej niż jakikolwiek kompaktowy zoom.
    Wady (istotne) dokuczają mi dwie:
    - jest ciemny, co utrudnia fotografowanie wieczorem,
    - przy dłuższym zoomie nie ma co ufać korpusowej stabilizacji a skrócenie
    czasu migawki powoduje, że jeszcze więcej światła potrzeba,

    Zaleta to cena, obecnie 849 zł (ja dałem 999)
    P.

  • 8. Data: 2010-07-09 06:41:36
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    -hsm,543,pr.html
    tamrona.

    Circa 2200,- na chwile obecna... cokolwiek sporo...
    Zwlaszcza, ze tak na prawde nie potrzebuje tych ~375mm

    > A będzie ona oby miała tę stabilizację? I czy cokolwiek na niej zyska?

    Z szybkiego googlania wychodzi na to, ze (o dziwo) tak.
    Teoretycznie tez na dlugim koncu powinna byc skuteczniejsza niz ta w
    korpusie.
    Jak znajde chwile poszukam sobie jakis sampli, jesli w zakresie do tych
    powiedzmy 135mm bedzie lepsza od konkurencji to moze faktycznie warto
    dozbierac... Hm... Osiolkowi w zloby... ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu

  • 9. Data: 2010-07-09 06:49:55
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Ja kita zastąpiłem na spacery tanim sigma 18-200.

    A mialbys gdzies moze jakies "probki" z szerokiego kata,
    ktorymi moglbys sie podzielic?

    Nie wiem na ile ta Sigma jest odpowiednikiem macanego
    juz przeze mnie Tamrona 18-200, ale ten ostatni straszliwie
    na 18mm niedomagal... Nawet jak na moje skromne wymagania.

    > Zaleta to cena, obecnie 849 zł (ja dałem 999)

    CCC ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 10. Data: 2010-07-09 07:04:03
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > 18-250 jest dalej do nabycia, ale raczej nie u nas, w sumie te raczej
    > nie u nas to chyba dotyczy prawie wszystkiego do pentaxa/samsunga.

    E... nie demonizowalbm... Fakt, ze w "sklepie za rogiem" patrza jak
    na wariata, ale wysylkowo wiekszosc mozna dostac bez wiekszych
    problemow. Za to ceny to temat rzeka... ;)

    > Ze starych szkiel miales Pentaxa 28-200 3.8-5.6

    O... poczytam.

    Znalazlem tez pelnoklatkowa Sigme 24-135, tylko dosc rzadko
    w drugim obiegu spotykana. Wakacje mi sie skoncza, zanim jakas trafie...
    ;)

    > Problem z tym dolem :/ bo tak to na gieldzie bez problemu dostaniesz
    > 80-200 albo 80-320.

    Ano - wiem. Ale nawet 50-200 jest zdecydowanie za waski...
    Nic... dzieki wszystkim za odpowiedzi, ide googlac.

    Pozdrawiam,
    Vituniu.