  • 51. Data: 2010-06-15 11:05:14
    Temat: Re: Komarzyce atakują
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Rafał napisał:

    > A co sadzicie o takiej lampie:
    > http://allegro.pl/listing.php/search?string=lampa+ow
    adob%C3%B3jcza+emos&from_showcat=1&category=0&from_s
    howcat=1&sg=0&order=bd&change_view=1

> [...]
    >
    > Cena przystępna, można znaleźć jeszcze tańsze lampy za 10zł, ale
    > wyglądają tandetnie.
    > Można by użyć obudowy jako baza do czegoś mocniejszego.
    > Może podłączyć do tego trafo z TV (czy moc będzie wystarczająca do
    > usmażenia owada? czy się nie będzie palić przy smażeniu?)
    > Z tego co widać ze zdjęć, to siatka jest wykonana z dwóch drutów
    > nawijanych równolegle na szkielet.
    > No i ta świetlówka... Wiecie czy gdzieś można dostać świeczkę na gaz z
    > zapalniczki? czy coś podobnego?
    >
    > A może ktoś ma taką lampę i może powiedzieć czy i bez przeróbek działa?

    Znajomy powiesił kilaka takich w ogrodzie. Jak się włączy, to po paru
    godzinach gromadzi się w zbiorniczku na zwłoki całe mnóstwo leśnych
    stworzonek. Nawet czasem trafi się jakis komar. Na skuteczność mordowania
    nie ma co narzekać. Można spróbować włożyć do środka zapalniczkę do gazu
    zamiast świetlówki. Ja bym otoczył płomyk jakąś siatką z drutu, kóra
    po nagrzaniu będzie emitować podczerwień zamiast światła. Można się
    spodziewać, że trupów będzie wtedy mniej, ale za to skład gatunkowy
    się poprawi.

    --
    Jarek

  • 52. Data: 2010-06-15 16:26:11
    Od: "Pap a5merf" <walić@bob.ra>

    Órzytkownik "Rafał" napisał:
> [...]
    > zapalniczki? czy coś podobnego?
    >
    > A może ktoś ma taką lampę i może powiedzieć czy i bez przeróbek działa?

    tak, kiedyś miałem taką lampkę i się nią bawiłm, działa bardzo ładnie, tylko
    że nie bardzo widzę sens zastosowania takiej lampki:O)
    piewrsze pytanie jakie do niej miałem, to czy ta śfietlufka UV nie szkodzi
    człowiekowi? bo w instrukcji podawali że zabija owany z paru metruf:O)

    poza tym te napięcie to napewno zdrowe kV bo ładnie opala owady, opalone
    spadają do pojemniczka na dole lampki, gdy taką wywiesisz na zewnątrz to po
    nocy pojemniczek jest pełen:O)
    tylko jak byś chciał taką lampkę powiesić w domu przy otwartym oknie to te
    owady walą intensywnie z zewnątrz do tej lampy:O(
    jedyny sens dla niej widzę jako pozbycie się owaduf z zamkniętego
    pomieszczenia nocą, ale jak masz zamkniete pomieszzczenie to ci do niego nie
    lecą muchy/komary:O)

  • 53. Data: 2010-06-15 18:41:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello,

    [....................................]

    Nie cierpię klonujących się trolli.

    *PLONK!*

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 54. Data: 2010-06-16 09:46:42
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    > Lampka daje więcej niż tylko CO2 - daje też parę wodną, ciepło i
    > swiatło. Brakuje tylko dyskretnego smrodku potu, choć merkaptany
    > użyte jako nawaniacze ostrzegawcze być może wystarczą.

    mozna jeszcze wrzucic skarpetke i podgrzewac ;P albo buty po dniu wietrzyc
    ;P

  • 55. Data: 2010-06-16 10:32:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    nuclear2001 napisał:

    > mozna jeszcze wrzucic skarpetke i podgrzewac ;P albo buty po dniu
    > wietrzyc ;P

    W warunkach eksperymentalnych albo amatorskich, tak. Ale gdyby robić
    takie antykomarowe urządzenia przemysłowo, to trzeba podpisać umowę,
    na przykład z wojskiem, na dostawę materiału do produkcji koncentratu
    wabiącego.

    Jarek

    --
    Jak mnie zabiją, płakać nie musisz,
    Smród zawsze po mnie zostanie.

  • 56. Data: 2010-06-16 10:33:12
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    > . Płomień jednak
    > ma jeszcze taką zaletę, że jest źródłem ciepła, przez co bardziej
    > przypomina człowieka czy jakiegoś stałocieplnego zwierza. To też
    > może mieć dla insekta znaczenie.

    A może ta małe helikopterki mają zakodowany "dyskryminator okienkowy"
    za mało to krokodyl, za dużo - piec w hucie:).

  • 57. Data: 2010-06-16 10:44:59
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > głodu. Komary to akurat nienajlepszy pomysł Stwórcy i nie sądzę żeby mi
    > ich brakowało.

    Ale niektórym ptakom by ich brakowało :(....

    Konop

  • 58. Data: 2010-06-16 10:49:34
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Zbyszekkk" <z...@M...onet.pl> napisał w wiadomości
    >Próbowałem nawet nagrywać i modyfikować dźwięk wydawany przez samce

    Jak żeś je seksualnie rozróżniał.
    Tak mnie zaciwkawiło.

  • 59. Data: 2010-06-16 11:21:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Artur(m) napisał:

    > A może ta małe helikopterki mają zakodowany "dyskryminator okienkowy"
    > za mało to krokodyl, za dużo - piec w hucie:).

    Najgorsze, że mają zakodowaną dyrektywę "mnożyć się, mnożyć i mnożyć".
    Z góry wiadomo, że większość tego cholerstwa, któremu się udało wykluć
    z jajka i przepoczwarzyć, może w ogóle nikogo nie ukąsić. Helikopterki
    latają w sile kilkudziesięciu dywizji, a jak się kilku uda udziabać,
    to już mamy problem. Dlatego doktryna wojenna, by wabić wroga na własne
    terytorium by tam się znim rozprawić, nie wygląda na skuteczną. Car
    Aleksander mógł tak wciągnąć Napoleona pod Moskwę, bo wiedział, że tam
    posiłków znikąd. Ale tu ile byśmy jednostek nie przechwycili, to i tak
    nic w porównaniu z siłami na zapleczu, które w każdej chwili gotowe jest
    zastąpić poległych.

    --
    Jarek

  • 60. Data: 2010-06-16 11:22:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Konop napisał:

    > Ale niektórym ptakom by ich brakowało :(....

    Ale mogłyby żreć co innego (komary, nie ptaki).

    --
    Jarek