  • 41. Data: 2010-06-14 13:13:10
    Temat: Re: Komarzyce atakują
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Konop napisał:

    > Może kolega jest na diecie i obecnie nie je, ale większość żyjątek na
    > tym świecie jeść coś musi...

    Ta uwaga nie dotyczy owadów. Tu akurat dość często się zdarza, że postać
    dorosła w ogóle nie przyjmuje pokarmu. Wystarcza im to, że nażarły się
    w stadium larwalnym. Niestety z komarzycami tak nie jest.

    > komarzyce akurat piją krew... I się tego obejść nie da :(....

    A komary (samce) są wegetarianami, spijają nektar z kwiatków. Komarzym
    babom też by to wystarczyło, gdyby nie prokreacja. Podejrzewam, że
    akurat modyfikacja behawioru komarzyc polegająca na tym, że zainteresują
    się samczą dietą, była by względnie najprostsza (ale oczywiście nie ma
    szans przeniesienia się na następne pokolenia).

    > Co najwyżej możnaby je modyfikować tak, żeby zapach ludzkiego potu
    > je zniechęcał, ale nie wiem na ile to możliwe ;)...

    Może jakoś kulturowo? Ludzie też nie mają wrodzonej niechęci do zapachu
    potu, nabywają go w trakcie wychowania. Jakąś kampanią outdorową na te
    insekty podziałać, albo co.

    --
    Jarek

  • 42. Data: 2010-06-14 13:22:20
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Może jakoś kulturowo? Ludzie też nie mają wrodzonej niechęci do zapachu
    > potu, nabywają go w trakcie wychowania. Jakąś kampanią outdorową na te
    > insekty podziałać, albo co.

    Jak kulturowo, to może tak, jak się ludzi przekonuje do wegetarianizmu?
    :)...

    Konop

  • 43. Data: 2010-06-14 14:41:08
    Temat: Re: Komarzyce atakujš
    Od: "Papa5merf" <t...@l...la>

    Órzytkownik "J.F." napisał:

    > A swoja droga to moze jednak warto poeksperymentowac ?
    > Nie z zakupami na allegro, ale z karta dzwiekowa.
    >
    > Ja juz rozne teorie slyszalem - udawac komary to komarzyce poleca
    > gdzie indziej [p.s. to komary nie gryza ?], udawac komarzyce, to
    > komarzyce poleca gdzie indziej, udawac nietoperze, to komary uciekna,
    > udawac jaskolki i sikorki ..
    >
    > Tylko jakby tu eksperymentowac - pare komarow w sloiku chyba nie
    > wystarczy ?

    rozbawiłeś mnie tymi eksperymentami!:O)
    każdemu się wydaje że taki komar to coś strasznie głupiego, a w
    rzeczywistości pszeciętny komar ma większy iloraz inteligencji od bobra
    komoruskiego!:O)

    po pierwsze żeby naśladować jakiekolwiek dziwięki, czy to komarze, czy
    nietoperze to najpierw trzeba by było zainwestować w naukę ich języka, a to
    jak na razie chyba żadnemu człowiekowi się nie udało?:O)

    a nawet jakby ci się z tymi dzwiękami udało, to i tak dla komara to tylko
    informacja że musi uważać, on nie musi uciekać, bo i po co?:O) on ma całą
    masę sposobuf uniknięcia drapieżnika, mędzy inymi taką że bzycząc wysyła
    paczkę dzwiękową niemożliwą do namierzenia:O)

  • 44. Data: 2010-06-14 15:06:55
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *Konop* napisał(-a):

    > Może kolega jest na diecie i obecnie nie je, ale większość żyjątek na
    > tym świecie jeść coś musi... komarzyce akurat piją krew... I się tego
    > obejść nie da :(

    Ale doskonale zdaję sobie z tego sprawę. Dlatego nie bez kozery pisałem
    żeby taka modyfikacja zadziałała za najmniej kilkanaście pokoleń, bo
    wtedy obejmie wiekszą część populacji i niech wtedy gatunek wymiera z
    głodu. Komary to akurat nienajlepszy pomysł Stwórcy i nie sądzę żeby mi
    ich brakowało. Dwie rzeczy męczą mnie latem. Upały powyżej 25st i komary
    właśnie. Gdyby nie to, to lato mogłoby dla mnie trwać cały rok. A tak to
    póki co muszę się jedynie rozkoszować perspektywą pór roku bez tych
    uciążliwości.

    .... Co najwyżej możnaby je modyfikować tak, żeby zapach
    > ludzkiego potu je zniechęcał, ale nie wiem na ile to możliwe ;)...

    To też byłoby rozwiązanie. Chociaż w moim przypadku nawet jak wyjdę spod
    prysznica czysty i pachnący to nie daje mi to gwarancji wolności od tych
    natrętów.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 45. Data: 2010-06-14 15:18:19
    Temat: Re: Komarzyce atakuj?
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > Półtora tysiąca dziennie?

    Wątpię - byłem 3 godziny po otwarciu to leżało ich tam koło 20. Ale
    jedną osę zazwyczaj kopnęło przynajmniej kilka razy zanim przestała
    latać, więc jak stałem w kolejce to co chwilę było słychać wyładowanie -
    może po prostu taka pora dnia.

    Michoo

  • 46. Data: 2010-06-14 15:47:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michoo napisał:

    > Wątpię - byłem 3 godziny po otwarciu to leżało ich tam koło 20.

    Zgodnie z poprzednią relacją, tyle to powinno być w 10 minut.

    > Ale jedną osę zazwyczaj kopnęło przynajmniej kilka razy zanim przestała
    > latać,

    Nie do końca jestem przekonany, że takiej osie "kopnięcie" robi wielką
    krzywdę. W przypadku ssaka wystarczy zdezorganizować pracę serca na
    jakiś czas, a będzie po nim. Owadzi organizm nie jest centralnie
    sterowany, uszkodzenie jakiegoś fragmentu nie musi od razu powodować
    śmierci. Taki karaluch po odcięciu głowy może żyć kilka tygodni, a po
    tym czasie ginie z głodu -- bo głowa służy mu do jedzenia. Komara też
    trzeba iskrą przypalić, a nie po prostu "kopnąć".

    --
    Jarek

  • 47. Data: 2010-06-14 15:50:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Big Jack napisał:

> [...]
    > żeby taka modyfikacja zadziałała za najmniej kilkanaście pokoleń, bo
    > wtedy obejmie wiekszą część populacji i niech wtedy gatunek wymiera z

    Zaimplementować w DNA licznik inkrementowany przy podziale mejotycznym?
    Kod genetyczny jest trochę inaczej zorganizowany niż lista rozkazów atmegi.

    --
    Jarek

  • 48. Data: 2010-06-14 17:07:17
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > Zgodnie z poprzednią relacją, tyle to powinno być w 10 minut.
    Smażyło w sensie trafiało iskrą. Poza tym policz średnio 5 trafień na
    osę i robi się prawie godzina - może przyleciały później, a może
    pomyliłem się w oszacowaniach (które miały znaczyć "często").

> [...]
    > tym czasie ginie z głodu -- bo głowa służy mu do jedzenia. Komara też
    > trzeba iskrą przypalić, a nie po prostu "kopnąć".
    No zgadza się - wyglądało to tak, że eliminowana była albo osa, której
    spaliło skrzydło - spadała na dół i łaziła w kółko, albo taka, która na
    chwilę "przykleiła" się do kratki - podgrzewało ją albo do czasu aż się
    odkleiła, albo do czasu aż wyschła na tyle, że przestawała przewodzić.

    Michoo

  • 49. Data: 2010-06-14 17:59:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michoo napisał:

    > Smażyło w sensie trafiało iskrą. Poza tym policz średnio 5 trafień na
    > osę i robi się prawie godzina - może przyleciały później, a może
    > pomyliłem się w oszacowaniach (które miały znaczyć "często").

    [...]

> [...]
    > chwilę "przykleiła" się do kratki - podgrzewało ją albo do czasu aż się
    > odkleiła, albo do czasu aż wyschła na tyle, że przestawała przewodzić.

    Chyba środek represji nie najlepiej dobrany do tego owada. Komara
    znacznie łatwiej unicestwić jednym wyładowaniem. Poza tym nawet małe
    uszkodzenie takiego zwierza powoduje, że przechodzi mu ochota na
    kłucie ludzi. Z osą może być inaczej -- takie potraktowanie prądem
    może powodować, że przeniesie swoje zainteresowania ze szneki z glancem
    na panią Marzenę za ladą.

    --
    Jarek

  • 50. Data: 2010-06-15 08:09:36
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    On 12.06.2010 10:26, PP wrote:
    > Witam
    > Mam dość spryskiwania płynami, w sieci jest masę generatorków do
    > odstraszania komarów, czy sprawdzaliście któryś układ? Poszukuję czegoś
    > skutecznego, może byc klasycznie lub na procesorze byle działało.
    > Pocięty przez komarzyce :)

    Hej
    A co sadzicie o takiej lampie:
    http://allegro.pl/listing.php/search?string=lampa+ow
    adob%C3%B3jcza+emos&from_showcat=1&category=0&from_s
    howcat=1&sg=0&order=bd&change_view=1

    to samo ale krócej: http://tiny.pl/ht2fb

    Z postów w tym temacie można wyczytać że świetlówka nie jest zbyt dobra
    na komary, ale gdy by ją zastąpić świeczką na gaz z zapalniczki?

    Nie wiadomo jakie napięcie jest na siatce, w podobnych produktach chwalą
    się że 1000V, tu milczą więc może być mniej.

    Cena przystępna, można znaleźć jeszcze tańsze lampy za 10zł, ale
    wyglądają tandetnie.
    Można by użyć obudowy jako baza do czegoś mocniejszego.
    Może podłączyć do tego trafo z TV (czy moc będzie wystarczająca do
    usmażenia owada? czy się nie będzie palić przy smażeniu?)
    Z tego co widać ze zdjęć, to siatka jest wykonana z dwóch drutów
    nawijanych równolegle na szkielet.
    No i ta świetlówka... Wiecie czy gdzieś można dostać świeczkę na gaz z
    zapalniczki? czy coś podobnego?

    A może ktoś ma taką lampę i może powiedzieć czy i bez przeróbek działa?