-
11. Data: 2010-06-29 07:18:21
Temat: Re: Kolo dwumasowe... czy to ma sens?
Od: "Agent" <w...@o...ue>
Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości
news:i0b829$vrm$2@mx1.internetia.pl...
> to pisze:
>>> ~200Nm przy 1000RPM to niewielki moment?
>> Omawiane 2,6 V6 tyle ma?
>
> Nie, ale te mocniejsze maja i tez sie nie sypia dwumasy.
>
Bo benzyna a szczególnie V6 ma zupełnie inna prace niz diesel. Jak myślisz
po co montowane są sprzęgła na kołach altenatora w dieslu?
-
12. Data: 2010-06-29 08:12:07
Temat: Re: Kolo dwumasowe... czy to ma sens?
Od: tadek <t...@p...onet.pl>
On 29 Cze, 00:33, DoQ <p...@g...com> wrote:
> Tomasz Pyra pisze:
>
> > Czterocylindrowy przez większość czasu napędza, ale przez część okresu
> > hamuje (bo tłok napędza wał korbowy przez niecałe 90 stopni obrotu),
> > szarpie więc dwumasa w jedną i drugą stronę.
>
> I to jest wytlumaczenie :)
>
> Pozdrawiam
> Pawel
poczytaj sobie co się dzieje z "dwumasem" w dizlu boxer a więc
naturalnie lepiej wyważony niż rzędowy silnik. Pomijam podejście
gwaranta bo to inna sprawa
http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=1&t=2462&
st=0&sk=t&sd=a
-
13. Data: 2010-06-29 08:15:37
Temat: Re: Kolo dwumasowe... czy to ma sens?
Od: "kogutek" <k...@o...pl>
> Witam
> Temat kola dwumasowego byl czesto poruszany na tej grupie.
> Awarie sa mocno bolesne dla prtfela. Co myslicie o takim patencie:
>
http://www.valeoservice.com/data/master/webfile/1947
8266284C10FFE545913.pdf?rnd=796
>
>
Koło dwumasowe nie ma sensu, wszystko co je zastąpi jest dobre. Wpływ koła
dwumasowego na komfort jazdy i trwałość układu przeniesienia napędu według mnie
jest porównywalny z kształtem gałki od radia na aerodynamikę samochodu jadącego
w tunelu.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
14. Data: 2010-06-29 08:21:31
Temat: Re: Kolo dwumasowe... czy to ma sens?
Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>
tadek pisze:
>
> poczytaj sobie co się dzieje z "dwumasem" w dizlu boxer a więc
> naturalnie lepiej wyważony niż rzędowy silnik. Pomijam podejście
> gwaranta bo to inna sprawa
> http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=1&t=2462&
st=0&sk=t&sd=a
No tak, ale zobacz jaki moment ma ten Diesel w Subarynce.
-
15. Data: 2010-06-29 08:35:22
Temat: Re: Kolo dwumasowe... czy to ma sens?
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "Olek" <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> napisał w wiadomości
news:i0b39k$38m$1@news.onet.pl...
> On 2010-06-28 23:03, to wrote:
>
>> Tylko ze to 2,6 V6 ma pewnie tylko ze 200-coś Nm które w dodatku rozwija
>> łagodnie, nie telepie się jak diesel itp.
>>
>
> dokładnie 225 Nm / 3500... aha czyli dwumas wrażliwy na moment, czy na coś
> innego? w sumie to ruszam autem delikatnie nie strzelam ze sprzęgła...
>
bardziej niż strzaly ze sprzegła (gdzie dostaje sprzęgło) dwumasa wrażliwa
jest na jazde na np. zbyt niskich obrotach silnika, gdzie wibracje diesla
skutecznie obciążają kolo dwumasowe.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE
Dwa ogony Irma i Myszka
-
16. Data: 2010-06-29 08:38:04
Temat: Re: Kolo dwumasowe... czy to ma sens?
Od: "Irokez" <n...@e...pl>
Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości
news:i0bvmv$gvi$1@news.onet.pl...
>
> Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości
> news:i0b829$vrm$2@mx1.internetia.pl...
>> to pisze:
>>>> ~200Nm przy 1000RPM to niewielki moment?
>>> Omawiane 2,6 V6 tyle ma?
>>
>> Nie, ale te mocniejsze maja i tez sie nie sypia dwumasy.
>>
> Bo benzyna a szczególnie V6 ma zupełnie inna prace niz diesel. Jak myślisz
> po co montowane są sprzęgła na kołach altenatora w dieslu?
No własnie, więcej garów równiej pracuje
Ja mam 5 garów w swoim JTD i nalatane niecałe 190kkm i na razie objawów padu
dwumasy też nie mam.
--
Irokez
AR 156 2.4JTD
-
17. Data: 2010-06-29 09:01:55
Temat: Re: Kolo dwumasowe... czy to ma sens?
Od: krzysiek82 <s...@u...pl>
kogutek pisze:
> Koło dwumasowe nie ma sensu, wszystko co je zastąpi jest dobre. Wpływ koła
> dwumasowego na komfort jazdy i trwałość układu przeniesienia napędu według mnie
> jest porównywalny z kształtem gałki od radia na aerodynamikę samochodu jadącego
> w tunelu.
>
hmm producenci myślą inaczej, teraz tylko pytanie czy to zwykłe
naciąganie czy faktycznie ma wpływ na trwałość skrzyni i dołu silnika?
--
krzysiek82
-
18. Data: 2010-06-29 09:35:40
Temat: Re: Kolo dwumasowe... czy to ma sens?
Od: DoQ <p...@g...com>
krzysiek82 pisze:
> hmm producenci myślą inaczej, teraz tylko pytanie czy to zwykłe
> naciąganie czy faktycznie ma wpływ na trwałość skrzyni i dołu silnika?
Producenci potrafia wsadzic dwumase do silnika (i skrzyni) ktory przez
iles lat produkcji nie posiadal tego wynalazku i mial sie rownie dobrze.
Po prostu drgania tlumione sa nie na tarczy a na kole zamachowym.
Pozdrawiam
Pawel
-
19. Data: 2010-06-29 09:40:55
Temat: Re: Kolo dwumasowe... czy to ma sens?
Od: DoQ <p...@g...com>
tadek pisze:
> poczytaj sobie co się dzieje z "dwumasem" w dizlu boxer a więc
> naturalnie lepiej wyważony niż rzędowy silnik. Pomijam podejście
> gwaranta bo to inna sprawa
> http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=1&t=2462&
st=0&sk=t&sd=a
W TV trąbili o tym parę razy. Subaru nie umie dopasować sprzęgła do
swojego wynalazku i zrzuca winę na użytkownika. Ach te japońskie cacuszka...
Pozdrawiam
Paweł
-
20. Data: 2010-06-29 09:57:07
Temat: Re: Kolo dwumasowe... czy to ma sens?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
tadek pisze:
> On 29 Cze, 00:33, DoQ <p...@g...com> wrote:
>> Tomasz Pyra pisze:
>>
>>> Czterocylindrowy przez większość czasu napędza, ale przez część okresu
>>> hamuje (bo tłok napędza wał korbowy przez niecałe 90 stopni obrotu),
>>> szarpie więc dwumasa w jedną i drugą stronę.
>> I to jest wytlumaczenie :)
>>
>> Pozdrawiam
>> Pawel
>
> poczytaj sobie co się dzieje z "dwumasem" w dizlu boxer a więc
> naturalnie lepiej wyważony niż rzędowy silnik. Pomijam podejście
> gwaranta bo to inna sprawa
> http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=1&t=2462&
st=0&sk=t&sd=a
Akurat to wyważenie nie ma wpływu na pracę dwumasy, bo i tak suw pracy
jest co 90 stopni.
Dwumasa amortyzuje pulsację na wale korbowym, a ta zależy głównie od
ilości cylindrów.
A domyślam się, że 2.0 w Outbackach to cztery cylindry.