eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKolejny cios lobby paliwowego
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 203

  • 51. Data: 2023-04-11 20:17:54
    Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-04-10 o 22:59, Shrek pisze:
    > W dniu 10.04.2023 o 22:52, LordBluzg(R)?? pisze:
    >
    >>> E no - bez przesady, transport ropy i jej przetwórstwo i ponowny
    >>> transport na stację za darmo nie jest - coś tam CO2 nakotłujesz.
    >>
    >> A nie zapomniałeś czasem, że w Polsce wyngiel z nieba nie leci do kotła?
    >
    > W przypadku brunatnego... tak zasadniczo leci od razu do kotła;)
    >
    >>> Dupa to nie, ale dupy nie urywa. Zostaje jeszcze to, że silnik
    >>> spalinowy jest mało skalowalny i jak masz 2 litry to musisz te
    >>> cylindry zalać nawet jak stoisz. Turbiny trochę pomagają bo schodzisz
    >>> z pojemności, ale o tak stojąc w korku masz żenującą sprawność w
    >>> l/km. Tu elektryk czy nawet hybryda wygrywa. Tylko że elektryki niby
    >>> nadają się na miejskie auta, za to wszyscy ich agitatorzy twierdzą że
    >>> ładują je z fotowoltaiki i tu sprawia się już jebie;)
    >>
    >> Ta, kurwa, w nocy jak śpiom. OK, rozumiem że w dzień oddają (karmią
    >> jakiś market) a w nocy leci z wyngla do auta, tyle że te prątkowce
    >> zapominają o tym, że OGÓLNIE 70% leci z wyngla a nie z ich panelików.
    >
    > Oczywiście - prądki są zasilane miksem i tak to należy liczyć a nie
    > żadne panele czy inne inteligentne elektrony. Z paneli leci w siec z
    > sieci wraca 70% z węgla - koniec tematu.
    >
    >>  Hipokryci.
    >
    > Oczywiście, natomiast my mamy liczyć uczciwie.

    Uczciwie, to trzeba mieć dwa samochody.
    Jednym jeździsz a drugi się ładuje za dnia z PV
    i już upadają wasze teorie o ładowaniu z węgla :-).


  • 52. Data: 2023-04-11 20:29:00
    Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.04.2023 o 20:10, LordBluzg(R)?? pisze:

    >>> Tak, czytałem te brednie...zupełnie tak samo jak z domami czy
    >>> mieszkaniami, wszyscy wynajmują a właścicielem jest jakaś firma.
    >>> Brednie dla mnie, bo prawo własności to zabranie wolności i wątpię,
    >>> żeby do tego doszło.
    >>
    >> A ja nie wątpię:(
    >>
    > Niemcy mają obecnie przesrane z gazem a zaniedbania atomu to są spore
    > wydatki.

    Wiesz - odkąd społeczeństwa popełniają zbiorowe sepuku i domagają się
    żeby ci co się sprzeciwiają popełniali harakiri to już nic mnie nie zdziwi.


    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 53. Data: 2023-04-11 20:31:31
    Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 11.04.2023 o 20:17, cef pisze:
    [...]
    >> Oczywiście - prądki są zasilane miksem i tak to należy liczyć a nie
    >> żadne panele czy inne inteligentne elektrony. Z paneli leci w siec z
    >> sieci wraca 70% z węgla - koniec tematu.
    >>
    >>>  Hipokryci.
    >>
    >> Oczywiście, natomiast my mamy liczyć uczciwie.
    >
    > Uczciwie, to trzeba mieć dwa samochody.
    > Jednym jeździsz a drugi się ładuje za dnia z PV
    > i już upadają wasze teorie o ładowaniu z węgla :-).
    >

    Ale panele off grid przeznaczone tylko do ładowania auta, żebyś nie
    oszukiwał :)

    Już nie będę się pastwił nad śladem węglowym akumulatora :)

    Ach zapomniałem. No i działkę/domek do tego. W blokowiskach nie da rady
    a te blokowiska/kamienice to największe skupiska mieszkańców miast,
    śmiem twierdzić, ze to jakieś 80% mieszkańców miast.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>


  • 54. Data: 2023-04-11 20:39:25
    Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Od: "To.Ja" <t...@p...invalid>

    cef w
    <news:6435a452$0$19605$65785112@news.neostrada.pl>:

    >>>> Tylko że elektryki niby nadają się na miejskie auta, za to wszyscy ich
    >>>> agitatorzy twierdzą że ładują je z fotowoltaiki i tu sprawia się już
    >>>> jebie;)

    > Uczciwie, to trzeba mieć dwa samochody.

    Tylko dwa?

    > Jednym jeździsz a drugi się ładuje za dnia z PV
    > i już upadają wasze teorie o ładowaniu z węgla :-).

    Ale tylko do używania w okolicach PV...

    Już na dzikim zachodzie wiedzieli, że koń (nie mylić z koniem z pms aka
    cavallino) to zwierzę które wymaga owsa i odpoczynku, a transport ma być
    ciągły...
    <https://dziennikthewest.pl/pony-express-legenda-dzi
    kiego-zachodu/>

    No i te przystanki to już niekoniecznie "owsem" aka słońcem są zasilane,
    c'nie?


    --
    Tomasz


  • 55. Data: 2023-04-11 22:30:47
    Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.04.2023 o 20:17, cef pisze:

    >> Oczywiście, natomiast my mamy liczyć uczciwie.
    >
    > Uczciwie, to trzeba mieć dwa samochody.
    > Jednym jeździsz a drugi się ładuje za dnia z PV
    > i już upadają wasze teorie o ładowaniu z węgla :-).

    Dość specyficzne podejście do ekologii. Mam lepsze - każdy powinien mieć
    autobus, wtedy każdy będzie jeździł komunikacją miejską;)

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 56. Data: 2023-04-11 22:32:19
    Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.04.2023 o 20:31, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Ach zapomniałem. No i działkę/domek do tego. W blokowiskach nie da rady
    > a te blokowiska/kamienice to największe skupiska mieszkańców miast,
    > śmiem twierdzić, ze to jakieś 80% mieszkańców miast.

    I to te bardziej efektywne energetycznie. Ogólnie elektrokuce mają dobrą
    radę - należy się wyprowadzić za miasto, żeby móc dalej dojeżdzać;)

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 57. Data: 2023-04-12 10:32:36
    Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2023-04-10 o 14:43, LordBluzg(R)?? pisze:
    > W dniu 10.04.2023 o 11:40, K pisze:
    >> Lobby paliwowe tym razem probuje straszyc potencjalnym zawaleniem sie
    >> parkingow wielopoziomowych, a wszystko z powodu wagi samochodow
    >> elektrycznych:
    >>
    >> https://www.telegraph.co.uk/news/2023/04/08/old-car-
    parks-could-collapse-under-weight-electric-cars/
    >>
    >> Przeciez kazdy logicznie myslacy wie, ze te parkingi mozna, a
    >> wlasciwie nalezy zburzyc i wybudowac od nowa tak aby mogly uniesc
    >> ciezar samochodow elektrycznych przy okazji mozna je wyposazyc w
    >> ladowarki indukcyjne zamontowana w stropach.
    >
    > Mnie zastanawia jedno. Skoro prątki są cięższe od spalinowych to znaczy,
    > że muszą zużywać więcej energii. To chyba logiczne? Skoro zatem zużywają
    > więcej energii, to trzeba tej energii wyprodukować wincyj i wincyj
    > nadymić kominami z elektrowni węglowych. Gdzie tutaj sens? Już pisałem,
    > że prątki mają rurę wydechową gdzie indziej i może nie smrodzą lokalnie
    > ale planetarnie już tak :] Co dalej? Prątki zarzucają spalinowcom niską
    > sprawność silnika a sami zysk z tej sprawności pakują w poruszenie
    > często DWUKROTNIE WIĘKSZEJ masy czyli argument ze sprawnością upada.
    > Gdyby prątek miał akumulator zdolny zrobić 800km, to by ważył 3 tony
    > najmniej (czyli jeszcze gorzej i wincyj dymu z komina) a ciężar paliwa
    > do przejechania 800km to ok 60kg czyli wypierdalanie energii przez
    > prątki na poruszenie masy. Pomijam już z litości długość drogi hamowania
    > czy ewentualny poślizg związany z masą lub kolizją.
    >
    > Także ten tego :]

    Nie do końca tak jest - trzeba jeszcze rozważyć sprawność układu - od
    wyprodukowania nośnika energii do samej jazdy.
    T.


  • 58. Data: 2023-04-12 10:50:55
    Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 12.04.2023 o 10:32, T. pisze:
    [...]
    >> Mnie zastanawia jedno. Skoro prątki są cięższe od spalinowych to
    >> znaczy, że muszą zużywać więcej energii. To chyba logiczne? Skoro
    >> zatem zużywają więcej energii, to trzeba tej energii wyprodukować
    >> wincyj i wincyj nadymić kominami z elektrowni węglowych. Gdzie tutaj
    >> sens? Już pisałem, że prątki mają rurę wydechową gdzie indziej i może
    >> nie smrodzą lokalnie ale planetarnie już tak :] Co dalej? Prątki
    >> zarzucają spalinowcom niską sprawność silnika a sami zysk z tej
    >> sprawności pakują w poruszenie często DWUKROTNIE WIĘKSZEJ masy czyli
    >> argument ze sprawnością upada.
    >> Gdyby prątek miał akumulator zdolny zrobić 800km, to by ważył 3 tony
    >> najmniej (czyli jeszcze gorzej i wincyj dymu z komina) a ciężar paliwa
    >> do przejechania 800km to ok 60kg czyli wypierdalanie energii przez
    >> prątki na poruszenie masy. Pomijam już z litości długość drogi
    >> hamowania czy ewentualny poślizg związany z masą lub kolizją.
    >>
    >> Także ten tego :]
    >
    > Nie do końca tak jest - trzeba jeszcze rozważyć sprawność układu - od
    > wyprodukowania nośnika energii do samej jazdy.

    Opisałem to dalej w wątku. Podsumowanie jest proste.

    Silnik spalinowy - (spalanie paliwa z 40% sprawnością celem wytworzenia
    energii cieplnej/kinetycznej)

    Silnik elektryczny - (spalanie węgla z 40% sprawnością, celem
    wytworzenia energii elektrycznej/kinetycznej)

    Teraz obrazowo, można sobie podstawić ile więcej energii ze spalania
    jest potrzebne do ruszenia dwukrotnie większej masy.

    Jak podałem dalej, produkcja CO2 w Polsce, celem produkcji prądu dla
    samochodów elektrycznych, powoduje większą emisję CO2.

    Co jednak ciekawe, to Polska nie płaci za emisję CO2 ze spalania
    silnikami spalinowymi ale płaci za emisję CO2 z elektrowni.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>


  • 59. Data: 2023-04-12 11:49:48
    Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 10.04.2023 o 11:40, K pisze:
    > Lobby paliwowe tym razem probuje straszyc potencjalnym zawaleniem sie
    > parkingow wielopoziomowych, a wszystko z powodu wagi samochodow
    > elektrycznych:
    >
    > https://www.telegraph.co.uk/news/2023/04/08/old-car-
    parks-could-collapse-under-weight-electric-cars/
    >
    > Przeciez kazdy logicznie myslacy wie, ze te parkingi mozna, a wlasciwie
    > nalezy zburzyc i wybudowac od nowa tak aby mogly uniesc ciezar
    > samochodow elektrycznych przy okazji mozna je wyposazyc w ladowarki
    > indukcyjne zamontowana w stropach.

    Tak, mój RS waży z 1,5 tony gdy Twizy 470kg. Nie wiem skąd oni biorą
    masy tych spalinówek. Pewnie z d..y...


  • 60. Data: 2023-04-12 11:54:51
    Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 10.04.2023 o 17:54, _Master_ pisze:
    > W dniu 2023-04-10 o 14:53, Jacek pisze:
    >> Bałwan jesteś i bałwanem pozostaniesz. Nie ma dla ciebie ratunku...
    >
    > - elektryk nie zmniejsza SMOGU w istotny sposób

    Zero emition nie pasuje?

    > - w Polsce z powodu ceny się nie upowszechni. Lepiej dotować LPG
    >   i proszę nie pierdolić za a jakiś czas będą tanie. To spalinowe będą
    > droższe i w zakupie i utrzymaniu aby stworzyć iluzję konkurencyjności.
    >
    > To tyle w kwestii ekologiczności w REALU a nie utopijnych
    > idealistycznych czasach kiedy Chiny, rosja, Indie ... podporzadkują się
    > ekofaszyzmowi
    >

    No i w realu właśnie jest zero emition czy tego chcesz czy nie.

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 20 ... 21


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: