  • 31. Data: 2011-04-06 15:42:54
    Temat: Re: Kołdry wełniane, garnki blaszane, koniki bujane...
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-04-06 16:13, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Kowalik" <p...@A...pl>

    > Dokladnie za to.

    A jeszcze dokładniej, to w trybie DTMF dawało sie i tym i tamtym, a w
    trybie PULSE tylko impulsowo.

    > Ale juz wolniej trwa i wydajnosc spada.
    > Poza tym mozna klientowi wmowic ze jak ma telefon z klawiszami to
    > potrzebuje DTMF.
    >
    > No i nie wykluczone ze jak nie chce "uslugi obowiazkowej", to mozna mu
    > zycie utrudnic na pare innych sposobow :-)

    Wydaje mi się, że wtedy telefony z wybieraniem impulsowym były
    dzierżawione od operatora, więc pewnie te 10$ w jakiś sposób
    rekompensowało tę stratę :-)
    Ponadto bywały już usługi dodatkowe: budzenie, CLIR, przekierowania, a
    tego bez TINE ni cholery nie dało się (oczywiście z wyjątkiem budzenia,
    ale zamawiane ręcznie kosztówało X, a automagicznie X/4).

  • 32. Data: 2011-04-06 21:15:46
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > A jeszcze dokładniej, to w trybie DTMF dawało sie i tym i tamtym, a w
    > trybie PULSE tylko impulsowo.

    Jasne, ja tylko zapodałem skróta myślowego.

    > Ponadto bywały już usługi dodatkowe: budzenie, CLIR, przekierowania, a
    > tego bez TINE ni cholery nie dało się (oczywiście z wyjątkiem budzenia,
    > ale zamawiane ręcznie kosztówało X, a automagicznie X/4).

    Rozchodzi Ci się o wszelkie usługi, gdzie wszelkie * i # są już niejako
    "wkomponowane" w wybierany numer (czyli to co u mobilnych jest robione
    kodami USSD), a nie wstukiwane po wybraniu normalnego tzn. czysto
    cyfrowego numeru? No tak, o tym nie pomyślałem. Ale przecież CLIRy czy
    przekierowania można też realizować via paszczowa dyspozycja do BOKu
    (niekiedy trzeba, jak to było choćby ze sterowaniem przekierowaniami na
    pocztę we wczesnej Idei :-P).

    Przemek

  • 33. Data: 2011-04-07 22:41:28
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Do tej pory jak ktoś chciał mi przelać kilka baniek na konto, to zwykle
    > wysyłał w tej sprawie mail. Dość często zdarza się też, że nieznajoma

    Ktoś pisał, może nawet na tej grupie, że w dawnych czasach (czyli wtedy
    gdy e-mail miał jedynie Michał Jankowski i najbliższa okolica :-)) takie
    oferty przychodziły faksami a nawet snail-mailem.

    > osoba napisze coś rozsądnego, a nawet miłego -- adres mam ogólnie znany,

    Nieznajoma ale być może znana :-). Ja np. w Nowy Rok dostałem propozycję
    na nieokreśloną kwotę od pani Suhej Arafatowej a 3.04 od Zuzy
    Mubarakowej (ostro: "I will disclose my phone contact and or that of my
    attorney if you show interest in securing a minimum of $2billion for me
    wherever you are and or any country of my choice. This shall be done in
    pure business terms and conditions that shall be mutually beneficial." :-D))

    > choćby przez Usenet. Ale żeby tak od razu telefonem dzownić? Idzie nowe.

    Swoją drogą, to niektórzy podają numery w UK zaczynające się od +44 70 np.

    FROM: MR. GARY P. FRANK.
    Finance & Credit Account Depth,
    Head of Banking & Treasury.
    Tell: +44 70457 55058

    GOOD DAY,

    TRANSFER OF US$73 MILLION TO YOUR ACCOUNT.

    Zasadniczo jest to:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Personal_Numbering

    Czy oni mogą ciągnąć jakąś ekstra kasę z samego dzwonienia do nich tak
    jak np. nasi lichwiarze na 708 8?

    Przemek

  • 34. Data: 2011-04-08 12:06:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Przemysław Kowalik napisał:

    > Ktoś pisał, może nawet na tej grupie, że w dawnych czasach (czyli wtedy
    > gdy e-mail miał jedynie Michał Jankowski i najbliższa okolica :-)) takie
    > oferty przychodziły faksami a nawet snail-mailem.

    Ci ze snail-mailem już skończyli? Mam wrażenie, że jeszcze są w jakimś
    stopniu aktywni. Pierwszy snail-mailowy spam jaki widziałem, przyszedł
    do mojego ojca. Ponieważ w nazwisku był błąd taki sam jak na rachunkach
    za prąd, od razu było wiadomo kto przehandlował bazę adresów.

    Zastanawialiśmy się w tedy, czy ofiary nie są wybierane na podstawie
    klucza -- zegarek oczywiście panu sprzedamy, ale wygranej nagrody (760
    tysięcy dolarów w złocie) pan nie dostanie, bo tu jest napisane, że
    wylosowano inne nazwisko, a pan się nazywa inaczej.

    Faksami przychodziło po prostu dużo reklam. Można było rano zastać
    w biurze na podłodze całą rolkę papieru z faksu. Spis abonentów
    faksowych, o którym tu wspominano, ułatwiał takie działania.

    I jeszcze nie do pominęcia jest rozprowadzanie ofert trakcją pieszą
    (rowerową, samochodową) -- "proszę pokazać swój rachunek telefoniczny,
    zobaczymy czy została pani wytypowana do obniżenia opłaty".

    --
    Jarek

  • 35. Data: 2011-04-10 08:17:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 06 Apr 2011 01:10:53 +0200, Przemysław Kowalik wrote:
    >Przypominam z pewną taką nieśmiałością, że za CLIPa w komórkach też się
    >niegdyś płaciło i to sporo więcej (AFAIR w Plusie 5 netto, w Erze coś
    >koło 8).

    W Erze to nie wiem, a w Plusie tylko w najtanszym abonamencie.

    Ot taka niespodzianka - mowisz sobie ze nie jestes gadatliwy, ze abo
    25zl ci wystarczy .. a tu jeszcze proponuja doplacic 5zl.

    Przy czym w komorkach to juz chyba naprawde operatora "nic nie
    kosztowalo". Ot, czysty biznes.

    J.

  • 36. Data: 2011-05-02 18:59:07
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:ini1lm$drp$1@news.onet.pl...

    > Ponadto bywały już usługi dodatkowe: budzenie, CLIR, przekierowania, a
    > tego bez TINE ni cholery nie dało się (oczywiście z wyjątkiem budzenia,
    > ale zamawiane ręcznie kosztówało X, a automagicznie X/4).

    No pacz, a u mnie na E10B przez cale lata byly alternatywne kody uslug
    dodatkowych na wybieranie impulsowe!!!!

    Np. buzenie: wlaczanie 9687HHMM 9667 oraz/lub* 9667HHMM - sprawdzenie
    9607HHMM - wylaczenie

    przekierowanie bezwarunkowe 9689NUMER - wlaczenei 9669 oraz/lub* 9609 -
    wylaczenie

    i tak dalej - kazda usluga dodatkowa miala kody z *, # i opcjonalnie bez
    tego wg schematu 96AB[parametry] gdzie A = 8 wlaczenei uslugi, A = 6 lub 9 -
    sprawdzenie oraz A = 0 wylaczenie.

    * - gdy budzenie /przekierowanie nie bylo ustawione, zajetosc wskakiwala po
    4. cyfrze, jesli bylo, system czekam na podanie numeru/godziny po czym
    zglaszal zajetosc lub sygnal ciagly w zaleznosci od tego, czy podana
    godzina/numer byly prawidlowe, czy nie.

    To dzialalo tak chyba do konca XX wieku. Potem w ramach ujednolicania kodow
    wywalili odpowiedniki dekadowe - i pozmieniali kody na takie jak w
    komorkach, bo wczesnij z gwiazdkami i krzyzykami tez kody obowiazywaly
    inne - np. budzenie *87*HHMM# sprawdzenie *#87# oraz *#87*HHMM# i
    wylaczenie #87# i tak dalej.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 37. Data: 2011-05-03 10:46:12
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Przemysław Kowalik" <p...@A...pl> napisał w
    wiadomości news:inil69$n7c$1@inews.gazeta.pl...

    > Rozchodzi Ci się o wszelkie usługi, gdzie wszelkie * i # są już niejako
    > "wkomponowane" w wybierany numer (czyli to co u mobilnych jest robione

    Tak to lecialo w Piotrkowie Trybunalski, Radomsku, Belchatowie, Tomaszowie
    Mazowieckim:

    http://replay.web.archive.org/19980220004603/http://
    zt.piotrkow.tpsa.pl/uslugi.htm

    Pozdrawiam
    SDD

  • 38. Data: 2011-05-03 10:56:43
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]

    > ale zamawiane ręcznie kosztówało X, a automagicznie X/4).

    Tak to lecialo w Piotrkowie Trybunalski, Radomsku, Belchatowie, Tomaszowie

    Z powyzszych uslug nie udalo mi sie przekonac Tepsy do aktywacji uslug:
    "Powtarzanie ostatniego numeru (wywołanie zarejestrowane)"

    a zwlaszcza najciekawszej chyba z calego zestawioenia uslugi:

    "Połączenie z numerem zajętym" - powód - brak w CKUT (nie mialem zadnych
    znajomosci na centrali) no i tez pewnie w miare poprawnie dzialaloby to
    tylko w obrebie lokalnej centralo.

    Nie mialem ez uslugi "prosze nei przeszkadzac" - wnioskujac o ta usluge
    dostalem tylko "Abonen nieobecny"

    za to udalo mi sie wlaczyc "skrocone wybieranie" - tylko 5 numerow mozna
    bylo zapisac, ale za to pomoglo mi to pare razy dodzwonic sie do obleganych
    konkursow w "Lecie z Radiem" czy "KOS - Konkursu o Stowe" w "Sygnalach Dnia"

    Pozdrawiam
    SDD

    Pozdrawiam
    SDD