    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Kołdry wełniane, garnki blaszane, koniki bujane...
    Date: Fri, 8 Apr 2011 12:06:53 +0000 (UTC)

    Pan Przemysław Kowalik napisał:

    > Ktoś pisał, może nawet na tej grupie, że w dawnych czasach (czyli wtedy
    > gdy e-mail miał jedynie Michał Jankowski i najbliższa okolica :-)) takie
    > oferty przychodziły faksami a nawet snail-mailem.

    Ci ze snail-mailem już skończyli? Mam wrażenie, że jeszcze są w jakimś
    stopniu aktywni. Pierwszy snail-mailowy spam jaki widziałem, przyszedł
    do mojego ojca. Ponieważ w nazwisku był błąd taki sam jak na rachunkach
    za prąd, od razu było wiadomo kto przehandlował bazę adresów.

    Zastanawialiśmy się w tedy, czy ofiary nie są wybierane na podstawie
    klucza -- zegarek oczywiście panu sprzedamy, ale wygranej nagrody (760
    tysięcy dolarów w złocie) pan nie dostanie, bo tu jest napisane, że
    wylosowano inne nazwisko, a pan się nazywa inaczej.

    Faksami przychodziło po prostu dużo reklam. Można było rano zastać
    w biurze na podłodze całą rolkę papieru z faksu. Spis abonentów
    faksowych, o którym tu wspominano, ułatwiał takie działania.

    I jeszcze nie do pominęcia jest rozprowadzanie ofert trakcją pieszą
    (rowerową, samochodową) -- "proszę pokazać swój rachunek telefoniczny,
    zobaczymy czy została pani wytypowana do obniżenia opłaty".

    --
    Jarek