  • 1. Data: 2003-02-11 17:37:10
    Temat: Klopot, NASK, faktura
    Od: Marcin Nowak <m...@i...pwr.wroc.pl_USUN.TO>

    Witam!

    Mam taki problem. Kilka lat temu zarejestrowalem domenę. Wtedy
    płaciło się za to raz. Po pewnym czasie zwinąłem wszystko (łącznie z
    firmą, na którą to było zarejestrowane), ale nie odwołałem rejestracji.
    Zmieniły się przepisy i od kilku lat płaci się za każdy rok. Przez cały
    czas nie dostalem żadnej faktury, a teraz przysłali wezwanie do zapłaty
    za wszystkie lata i postraszyli sądem.

    Oczywiście zadzwoniłem tam i twierdzą, że faktury wysyłali - listem
    zwykłym. Ale że poczta ma z nimi umowę i jeśli ktoś nie odbiera, to im
    odsyłają. W moim przypadku niczego takiego nie było, więc to znaczy, że
    faktury dostałem. I jeśli chcę się sądzić, to oni już dużo takich spraw
    wygrali - czyli nie mam szans.

    Czy ktoś miał podobne doświadczenia i czy mam szansę uniknąć płacenia?

    Marcin
    --
    Marcin 'Chomik' Nowak
    mailto:m...@i...pwr.wroc.pl_USUN.TO

  • 2. Data: 2003-02-11 20:15:10
    Temat: Re: Klopot, NASK, faktura
    Od: "Slawomir Bem" <a...@a...pop.pl>

    > Oczywiście zadzwoniłem tam i twierdzą, że faktury wysyłali - listem
    > zwykłym. Ale że poczta ma z nimi umowę i jeśli ktoś nie odbiera, to im
    > odsyłają.

    Jesli wysali listem zwyklym nie maja zadnych podstaw do roszczenia

    > W moim przypadku niczego takiego nie było, więc to znaczy, że
    > faktury dostałem.

    Maja na to dokument? :) skoro listem zwyklym to
    mowiac ni parlamentarnie moga ci skoczyc ...

    > I jeśli chcę się sądzić, to oni już dużo takich spraw
    > wygrali - czyli nie mam szans.

    Bzdura.

    Jesli zaplaciles raz i w momencie wplaty regulamin
    przewidywal oplate jednorazowa, i nie podpisywales ani nie
    placiles faktur pozniej kiedy byl zmieniony regulamin
    na oplate coroczna, czyli nie przyklepales zgody mozesz
    im powiedziec zeby strachy wlozyli miedzy bajki.
    Nie ma podstaw prawnych do roszczeń.

    s.

  • 3. Data: 2003-02-12 07:22:12
    Od: "Pawel Sikora" <p...@p...WYCIEP-TO.pl>

    "Marcin Nowak" <m...@i...pwr.wroc.pl_USUN.TO> napisał w wiadomości
> [...]
    > odsyłają. W moim przypadku niczego takiego nie było, więc to znaczy, że
    > faktury dostałem. I jeśli chcę się sądzić, to oni już dużo takich spraw

    Obszczaj ich.
    Maja jakas umowe? Jak rejestrowales dawno to pewnie nie.

    Gdybys jednak trafil do sadu i mial problemy to moge Ci pomoc
    to mam dowody na pismie jaki burdel u nich panuje w danych teleadresowych.

    P/

  • 4. Data: 2003-02-12 13:15:44
    Od: "Sierp" <N...@s...netwytnijcalosc>

    Użytkownik "Marcin Nowak" <m...@i...pwr.wroc.pl_USUN.TO> napisał w
> [...]
    > płaciło się za to raz. Po pewnym czasie zwinąłem wszystko (łącznie z
    > firmą, na którą to było zarejestrowane), ale nie odwołałem rejestracji.

    ok

    > Zmieniły się przepisy i od kilku lat płaci się za każdy rok. Przez cały
    > czas nie dostalem żadnej faktury, a teraz przysłali wezwanie do zapłaty
    > za wszystkie lata i postraszyli sądem.

    chwila
    a jakim prawem oni nagle zaczeli pobierac oplaty od ciebie?
    bez podpisania nowej umowy?! (jezeli piszesz całą prawdę a nie część ;-)
    Teraz jak po roku nie zaplacisz za przedluzenie to ci domena
    zniknie - nie ma tak ze ciagle na ciebie wystawiaja faktury.

> [...]
    > odsyłają. W moim przypadku niczego takiego nie było, więc to znaczy, że
    > faktury dostałem. I jeśli chcę się sądzić, to oni już dużo takich spraw

    IMHO chrzanią glupoty
    poza tym - wystawiali faktury na _nieistniejaca_ firme, wiec kto
    ma im teraz zaplacic? ;-)
    (choc pewnie zalezy jaka to firma byla, ale o tym nie piszesz, a i
    ja prawnikiem nie jestem)

    Sierp

  • 5. Data: 2003-02-12 14:14:37
    Od: Marcin Nowak <m...@i...pwr.wroc.pl_USUN.TO>

    Dnia 2003-02-11 21:15, Użytkownik Slawomir Bem napisał:

> [...]
    > na oplate coroczna, czyli nie przyklepales zgody mozesz
    > im powiedziec zeby strachy wlozyli miedzy bajki.

    Teoretycznie tak. Też doszedłem do takiego wniosku. Ale pytam jak to
    wygląda w praktyce. Nie jestem prawnikiem, ale czasem jest tak, że
    regulamin jest częścią umowy i jak się zmieni, to zmienia się umowa. Tu
    co prawda nie było umowy (tylko wniosek o rejestrację), ale może jest
    podobna sytuacja.

    Przykładowo banki mają tabele prowizji i opłat. Gdy te się zmienią,
    dostaję zwykły list z informacją. I jeśli nagle to, co było za darmo,
    zaczyna kosztować, nie mogę powiedzieć, że nie wiedziałem.

    Z powodu wszystkich tych wątpliwości pytam, czy ktoś był w podobnej
    sytuacji. Jeśli ktoś się postawił i wygrał, to znaczy, że powinienem też
    tak zrobić. :)

    Jedynym sensownym argumentem gościa z NASK-u było to, że przez ten
    cały czas świadczyli usługę, co jest prawdą, choć żaden serwis pod tym
    adresem nie wisiał.

    Marcin
    --
    Marcin 'Chomik' Nowak
    mailto:m...@i...pwr.wroc.pl_USUN.TO

  • 6. Data: 2003-02-12 20:05:43
    Od: Marcin Nowak <m...@i...pwr.wroc.pl_USUN.TO>

    Dnia 2003-02-12 14:15, Użytkownik Sierp napisał:
    > chwila
    > a jakim prawem oni nagle zaczeli pobierac oplaty od ciebie?
    > bez podpisania nowej umowy?! (jezeli piszesz całą prawdę a nie część ;-)

    Dziś obejrzę dokładnie to, co podpisałem kilka lat temu, ale to był
    tylko wniosek o rejestrację domeny. Na tym się mój kontakt z NASK-iem urwał.

    > Teraz jak po roku nie zaplacisz za przedluzenie to ci domena
    > zniknie - nie ma tak ze ciagle na ciebie wystawiaja faktury.

    Zgadza się. Prawdopodobnie mają u siebie bałagan i dopiero teraz
    spostrzegli, że utrzymują domenę, za którą nie dostali pieniędzy. A gdy
    to zauważyli, to wysłali zaległe faktury.

> [...]
    > ma im teraz zaplacic? ;-)
    > (choc pewnie zalezy jaka to firma byla, ale o tym nie piszesz, a i

    To była działalność gospodarcza osoby fizycznej, więc chyba ja
    przejmuję wszystkie zobowiązania. Gdyby to była spółka cywilna albo z
    o.o., to sprawa byłaby czysta - nie ma firmy, nie ma z kim rozmawiać.

    Marcin
    --
    Marcin 'Chomik' Nowak
    mailto:m...@i...pwr.wroc.pl_USUN.TO

  • 7. Data: 2003-02-12 20:06:47
    Od: "Sierp" <N...@s...netwytnijcalosc>

    Użytkownik "Marcin Nowak" <m...@i...pwr.wroc.pl_USUN.TO> napisał w
    wiadomości news:3e4a1492$1@news.vogel.pl...
> [...]
    > regulamin jest częścią umowy i jak się zmieni, to zmienia się umowa. Tu
    > co prawda nie było umowy (tylko wniosek o rejestrację), ale może jest

    wniosek jest umową
    http://www.dns.pl/zasady-p.html
    punkt 4

    > Jedynym sensownym argumentem gościa z NASK-u było to, że przez ten
    > cały czas świadczyli usługę, co jest prawdą, choć żaden serwis pod tym
    > adresem nie wisiał.

    no dobrze, ale w punkcie 19 czytamy

    "Podstawę do rozwiązania Umowy stanowi brak zapłaty części albo
    całości opłaty rocznej. Ponowna rejestracja tej samej nazwy domeny
    będzie możliwa po uiszczeniu przez Abonenta opłaty zaległej wraz z
    odsetkami oraz złożeniu nowego Wniosku, o ile w chwili rejestracji
    nazwa domeny będzie dostępna. "

    dlaczego NASK utrzymywal domene przez X lat mimo braku zaplaty?
    Zapytaj na pl.soc. prawo a potem nas poinformuj o wyniku sledztwa :-)

    Sierp

  • 8. Data: 2003-02-12 20:07:14
    Od: "Marcin 'Chomik' Nowak" <n...@c...pl>

    Witam!

    Odgrzebałem wniosek o rejestrację i znalazłem obowiązujący wtedy
    regulamin.

    http://web.archive.org/web/19980223080220/www.nask.p
    l/NASK/net/dns-reg.html

    I tak:

    [wyciąg z regulaminu]
    7. Abonent jest zobowiązany do uiszczenia opłaty pierwszej w wysokości
    ustalonej wyżej za rejestrację i utrzymanie domeny do końca pierwszego
    roku kalendarzowego oraz do uiszczania opłat rocznych za utrzymanie
    domeny w następnych latach obowiązywania, jeśli taki obowiązek zostanie
    wprowadzony.

    8. Abonent jest zobowiązany do uiszczania opłaty pierwszej i opłat
    rocznych zanastępne lata, z góry, w ciągu 7 dni od daty doręczenia
    faktury, pod rygoremusunięcia domeny w wypadku zwłoki w zapłacie i pod
    rygorem obowiązku zapłaty odsetek ustawowych z tytułu zwłoki.

    9. W wypadku nie uiszczenia opłaty w terminie, domena jest usuwana.
    Ponowna rejestracja będzie możliwa po uiszczeniu przez abonenta opłaty
    zaległej z odsetkami, złożeniu ponownego wniosku oraz uiszczeniu opłat
    za rejestrację i utrzymanie domeny.

    10. Wysokość opłaty pierwszej i opłat rocznych jest taka sama.

    11. Zmiana zasad płatności i wysokości opłat może być wprowadzona przez
    NASK jedynie w terminie od 1 stycznia kolejnego roku, pod warunkiem
    wcześniejszego miesięcznego uprzedzenia abonenta.

    Czyli obowiązywała wtedy jedna opłata, ale NASK zastrzegł sobie
    możliwość wprowadzenia rocznych. Z drugiej strony gdy nie płacę, powinni
    usunąć domenę. A nie zrobili tego.

    Ktoś pamięta kiedy wprowadzono opłaty roczne?

    Marcin

  • 9. Data: 2003-02-13 07:08:55
    Od: "Pawel Sikora" <p...@p...WYCIEP-TO.pl>

    "Marcin 'Chomik' Nowak" <n...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czyli obowiązywała wtedy jedna opłata, ale NASK zastrzegł sobie
    > możliwość wprowadzenia rocznych. Z drugiej strony gdy nie płacę, powinni

    Zwlaszcza ze Ci sie przypomnialo, ze jednak wspolpracownik wyslal
    Twoja pisemna rezygnacje z domeny dawno temu. Listem zwyklym.

    "
    18. NASK zobowiązuje się do wyrejestrowania domeny w ciągu 7 dni roboczych
    od daty pisemnego zgłoszenia wniosku przez abonenta.
    "

    P/

  • 10. Data: 2003-02-13 12:23:13
    Od: m...@m...eu.org (Mrooveq)

    In article <3e4a84ec$1@news.vogel.pl>, Marcin 'Chomik' Nowak wrote:
> [...]
    > NASK jedynie w terminie od 1 stycznia kolejnego roku, pod warunkiem
    > wcześniejszego miesięcznego uprzedzenia abonenta.

    Uprzedzili Cie i maja tego potwierdzenie?

    --
    __ _ / Adam Frankowski
    (__)(_)() mrooveq@IRCnet