    From: kkk <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Klimatyzacja - pytanie
    Date: Wed, 18 May 2011 05:52:11 -0700 (PDT)

    On 18 Maj, 13:19, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:

> [...]
    > się rozwija wtedy, gdy masz przytkany otwór spustowy wody
    > która się naturalnie skrapla w systemie i musi wyciekać pod auto.
    > Jak zwracasz uwagę na to czy masz kałużę pod autem gdy stoi
    > auto po użyciu klimy na asfalcie i wymieniasz filtry regularnie
    > to śmierdzenie Ci nie grozi, zwłaszcza w trzyletnim aucie...
    >
    > A co do aut bez filtra pyłkowego - to wszystkie nowe go mają.
    > Nie miały go pierwsze auta z klimą z lat 90-tych i właśnie były
    > problemy. Potem producenci nauczyli się "głodzić" grzyba filtrem
    > i nazwali go ładnie "filtr kabinowy", "filtr antyalergiczny", itp....

    Fajnie tak pisać teoretycznie, niestety drogi kolego teoria z praktyką
    czasami nie wiele ma wspólnego - w wielu dziedzinach. Zarówno są auta
    >2000 roku bez filtra pp. - odsyłam do gogli jak jesteś ciekawy jakie.
    Podpowiem, że bywają praktycznie te same modele z tym samym silnikiem
    i ze zbliżonego lub równego rocznika i jedno ma filtr a w drugim
    zamontować takiegoż filtra się nie da (uprzedzając odpowiedz, że
    pewnie ktoś nie założył). Dodatkowo filtr i filtr - z jakością bywa
    różnie, dodatkowo samo mocowanie filtra nie w każdym aucie jest super
    szczelne, wiesz, jakby to ująć: kanały powietrzne w samochodzie nie
    zawsze są składane na szczelność jak w promie kosmicznym.... a wilgoć
    to tam masz w praktyce bardzo często - chyba tego nie muszę dodatkowo
    tłumaczyć?
    Wyobraź sobie również że istnieją auta które nawet 3 lat nie mają,
    mają drożne skropliny i filtr pp niekoniecznie na czas zmieniany i
    śmierdzi "grzybem"......, po odgrzybianiu przestaje - więc można
    śmiało założyć, że nie było to choćby coś rozkładającego się na
    podszybiu chociaż IMHO to by były całkiem inne zapachy...