eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKlimatyzacja - pytanieRe: Klimatyzacja - pytanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Klimatyzacja - pytanie
    Date: Wed, 18 May 2011 09:00:19 -0500
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 63
    Message-ID: <i...@p...onet.pl>
    References: <4...@v...googlegroups.com>
    <iqinnp$3o9$1@news.onet.pl> <iqiu8a$kli$1@inews.gazeta.pl>
    <iqk0u2$kas$1@news.onet.pl> <i...@p...onet.pl>
    <iql0su$psk$1@news.onet.pl> <i...@p...onet.pl>
    <iqls86$acl$1@news.onet.pl> <iqmlv7$hcm$1@news.dialog.net.pl>
    <9...@c...googlegroups.com>
    <i...@p...onet.pl>
    <b...@d...googlegroups.com>
    Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
    NNTP-Posting-Host: adsl-99-139-125-119.dsl.emhril.sbcglobal.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1305727246 14709 99.139.125.119 (18 May 2011 14:00:46 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 18 May 2011 14:00:46 +0000 (UTC)
    X-Posting-Agent: Hamster/1.3.13.0
    In-Reply-To: <b...@d...googlegroups.com>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2369149
    [ ukryj nagłówki ]

    "kkk" <m...@g...com> wrote in message
    news:bdd46274-6bd8-4541-b288-cd21dc1e5df4@d1g2000yqm
    .googlegroups.com...
    > Tak naprawdę informacje na witrynie którą podał są raczej
    > ogólnie znane,

    Tak, pierdoły ogólnie znane i bezmyślnie powtarzane.

    > nie jest to wymysł naprawiacza tylko powszechna i właściwa
    > informacja.

    Nie jest to właściwa informacja bo obniża poprzeczkę na dobrze
    naprawioną klimę. Klient NIE MOŻE MIEĆ 15% ubytku czynnika
    przez dyfuzję. Dyfuzja nie odgrywa tu takiej roli! Jak Ci ulatnia
    się 15% wagi czynnika to masz nieszczelność którą warto załatać.
    A że tego się nie robi ze względów ekonomicznych bo taniej jest
    dodać czynnik co roku to już inna sprawa, ale nie chrzań że dyfuzja
    może dać efekt 15% ubytku bo nie jest to prawdą.

    > Zwróć uwagę na "magiczne DO 10% ", czy DO 15% - we
    > wszelkich tego typu informacjach - sztywne 15% rocznie
    > to oczywiste nadużycie.

    To niech napiszą, że dyfuzja jest odpowiedzialna za ubytek
    do 1/2% a resztę 14 i 1/2% to jest mała nieszczelność której
    często się po prostu NIE OPŁACA szukać i naprawiać...
    Ale jest to nieszczelność na o-ringach a nie dyfuzja. Po co
    takie bzdury ludziom wciskać do głowy?

    > Za przykład podam Ci producenta samochodu który dopuszcza
    > np spalanie do 0.5l/oleju na 1000km i to mieści się w normie.

    W normie to się mieści nie dlatego że sprawny z fabryki taki
    wyjeżdża tylko że przy takim zużyciu się jeszcze nie opłaca
    remontu cylindrów i tłoków robić.

    > Większość aut tegoż
    > producenta spali np <0.1l/1000km ale zawsze coś spali. A to że znajdą
    > się tacy co napiszą że ich silnik nie bierze NIC oleju - to również
    > oczywiste nadużycie - to jest właśnie tak jak z tym że R134a nie ubywa
    > - NIC :)

    W porównaniu do tezy że ubywa 15% to drogą dyfuzji nie ubywa NIC.
    Ułamek procenta, niezauważalne przez 10 lat eksploatacji.

    > Mnie się ulatnia tak jak u większości czyli średnio <5% rok i chyba
    > nie wymaga to współczucia. Wiem co piszę - sprawdzam ważąc czynnik.
    > Dodatkowo Ci napiszę że -15,20% czynnika po 3 latach pracy w układzie
    > który zawiera ok 1kg a takiż sam ubytek w układzie <400g znacząco się
    > przedkłada na wydajność układu....

    Zgadza się - więc jak ktoś lekką ręką toleruje ubytek 15% i się tym
    nie przejmuje myśląc że tak ma być "bo dyfuzja" to się okłamuje...
    Ma nieszczelność na złączach lub małe pęknięcie rurki aluminiowej
    i dlatego mu aż tyle gazu uchodzi. Zwłaszcza jak ktoś ma auta powypadkowe
    to takie duże ubytki oznaczają naruszenie szczelności zestawu a nie żadną
    dyfuzję. Wiele osób nie rozumie że auto z takim ubytkiem nie przeszłoby
    testu próżniowego - pompa próżniowa nie dałaby razy ściągnąć ciśnienia
    do tych 100-200 mikronów. A więc jeśli technik w warsztacie zignorował
    fakt, że system nie osiąga normalnej próżni, a więc jest nieszczelny to
    zrobił
    robotę na odwal się, i potem klient za to zapłaci bo co roku będzie musiał
    jeździć i "serwisować" klimę która nie była od początku dobrze naprawiona.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: