eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKlimatyzacja - problem › Re: Klimatyzacja - problem
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!peer03.iad.highwinds-media.c
    om!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.
    com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-
    a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <X...@1...0.0.1>
    <533934ba$0$2237$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
    Subject: Re: Klimatyzacja - problem
    Date: Mon, 31 Mar 2014 12:25:46 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18463
    Lines: 37
    Message-ID: <533942a6$0$2236$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.57.194
    X-Trace: 1396261542 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2236 83.26.57.194:49406
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2944
    X-Received-Body-CRC: 1021343311
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2528731
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    wiadomości news:XnsA3017722C96D9budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..

    > Czy działa wentylator? Oczywiscie :)
    > Czy filtr kabinowy zapachany? Wymieniałem, bo miałem zimą kłopot z
    > parowaniem szyb.
    > Czy chłodzi słabo - moim zdaniem nie chłodzi wcale.
    > Zreszta po włączeniu klimy nie czuc spadku obrotów ani troche -
    > podejrzewam, ze w ogole nie włącza sie sprezarka.
    > Pytanie, dlaczego.
    > W srode sie dowiem... :)

    Przyczyn może być kilka - brak czynnika (nieszczelnosc układu),
    sterowanie (często realizowane w tzw. module komfortu), padnięty czujnik
    itp.
    Jeżeli po włączeniu zapala się dioda (zakładam, że jakaś jest), to
    elektronika pewnie działa. Ciśnienie w układzie możesz sprawdzić
    naciskając przez moment bolec w zaworku na końcu rurki (ale nie
    sprawdzisz wartości ciśnienia, tylko wykluczysz całkowity ubytek
    czynnika. Czujnik można pomierzyć samodzielnie, ale trzeba znać jego
    charakterystykę, żeby wykluczyć ew. uszkodzenie. Być może walnięta jest
    sama sprężarka lub lub jej sprzęgiełko. W sumie koszty mogą być
    niewielkie - np. wymiana niewielkiej uszczelki (oring) lub elektroniki
    czy całej sprężarki - w zalezności od przypadku może to być 150 zł (z
    napełnianiem) po tysiąc i więcej (w zależności od samochodu). Pracę
    (moment włączenia) z reguły słychać, możesz otworzyć maskę i wtedy
    sprawdzisz - ale przyczyną może być któryś z wymienionych powodów,
    niekoniecznie sama sprężarka.
    Diagnozowanie może być upierdliwe, u mnie w mieście znam chłopaków,
    którzy taką szczegółową diagnozę robią za 100 PLN.
    Jeżeli układ jest nieszczelny, nie daj się namówić na samo nabijanie, bo
    po (krótkim zapewne) czasie znów ucieknie.
    Wiem, że wypisuję truizmy, ale może komuś nieobeznanemu z tematem się
    przydadzą.
    --
    Yogi(n)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: