  • 11. Data: 2014-03-31 12:53:42
    Temat: Re: Klimatyzacja - problem
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    news:lhbh1b$mo0$2@node1.news.atman.pl...

    > U mnie w malym miescie jest np. usluga nabijania + ozonowanie za 150
    > PLN
    > z gwarancja diagnozy nieszczelnosci jezeli czynnik ucieknie do 6
    > miesiecy.
    > Myslalem, ze to standard :-)

    Wielu "Mietkom" nie chce się nawet sprawdzić powodu nieszczelności i
    wmawiają, że to normalne, że czynnik ucieka. Nabijają, dosłownie i w
    przenośni ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 12. Data: 2014-03-31 13:00:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Yogi(n) y...@k...pl ...

    > Wiem, że wypisuję truizmy, ale może komuś nieobeznanemu z tematem się
    > przydadzą.

    Dziękuję.
    :)

  • 13. Data: 2014-03-31 13:20:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 31 Mar 2014 12:25:46 +0200, Yogi(n)

    > Przyczyn może być kilka - brak czynnika (nieszczelnosc układu),
    > sterowanie (często realizowane w tzw. module komfortu), padnięty czujnik
    > itp.

    Można też zgubić sprzęgło sprężarki. :D Wiem, bo mi w zeszłą wiosnę się
    odkręciło i wybrzdękało na jezdnię. Dopiero jak przyszły cieplejsze dni i
    nie działała klima, to się skapciłem co zgubiłem. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 14. Data: 2014-03-31 15:56:23
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 31.03.2014, 11:45, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Ariusz" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Jak na zewnątrz jest -10 to klima nie zrobi z tego -20, więc różnicy nie
    > wyczujesz.

    Zwłaszcza tej zimy pechowo trafił na -20
    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 15. Data: 2014-03-31 15:59:52
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 31.03.2014, 11:50, Dawid pisze:

    > Idz doradzać na pl rec kuchnia, może będzie lepiej.
    > Wymień filtr w twoim łbie i przestań bzdurzyć, takie durne porady wiszą
    > w sieci latami i śmiecą.
    > Klima do przeglądu i tyle.

    A ty pewnie takie przeglądy robisz.
    Mi też radzili zrobić przegląd, Jak zajechałem do serwisu umówić się i
    pogadać to od razu facet zaśpiewał mi 400 zł bo to przegląd, dobicie i
    odgrzybianie MUSI mi zrobić bo inaczej się nie da. Na szczęście miał
    czas dopiero za tydzień, a ja w tym czasie znalazłem instrukcję jak
    dobrać się do filtra kabinowego. Po wymianie klima chodziła jak złoto.
    Filtr kosztował mnie 40 zł.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 16. Data: 2014-03-31 20:00:09
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

> [...]
    > dni i
    > nie działała klima, to się skapciłem co zgubiłem. :P

    W maździe? Panie, świat schodzi na psy... ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 17. Data: 2014-03-31 20:22:10
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-03-31 11:45, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Ariusz" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Jak na zewnątrz jest -10 to klima nie zrobi z tego -20, więc różnicy
    > nie wyczujesz.

    Ale klimę to wali ile jest na zewnątrz, interesuje ją temperatura
    wewnątrz oraz temperatura parownika.
    I zapewniam że się włącza przy -10 stopniach kiedy wewnątrz jest
    dodatnia temperatura. W Lagunie i u mnie w Avensis coś około 6-8 stopni
    na parowniku wystarcza do włączenia. 2 stopnie i się wyłącza. Odkąd mam
    sprawnego klimatronika widzę że zimą się równie przydaje jak latem.
    Tekst "bo panie zima to nie działa" jest standardowy przy zwalonej klimie.

  • 18. Data: 2014-04-01 09:02:52
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
> [...]

    > sprawnego klimatronika widzę że zimą się równie przydaje jak latem.
    > Tekst "bo panie zima to nie działa" jest standardowy przy zwalonej klimie.

    Przeczytaj jeszcze raz co napisałem. Oczywiście że klima w zimie działa
    tyle że nie da się tego stwierdzić przykładając rękę. Bo czy będzie działała
    czy nie to przy -10 i tak zimniej z kratek nie poleci.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 19. Data: 2014-04-01 09:24:19
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 01.04.2014 09:02, Ergie pisze:
    > Przeczytaj jeszcze raz co napisałem. Oczywiście że klima w zimie działa
    > tyle że nie da się tego stwierdzić przykładając rękę.

    Ale po co przykładać rękę? Wyłączasz klimę odpalasz silnik czekasz aż
    wyłączy ssanie i na wolnych obrotach włączasz nawiew na szybę,
    obserwując obrotomierz dowiesz się, czy załączyła się czy nie.

    --
    anacron
    aba/

  • 20. Data: 2014-04-01 09:29:08
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "anacron" napisał w wiadomości grup

    > Ale po co przykładać rękę?

    Nie wiem, ktoś miał taki pomysł.

    > Wyłączasz klimę odpalasz silnik czekasz aż
    > wyłączy ssanie i na wolnych obrotach włączasz nawiew na szybę,
    > obserwując obrotomierz dowiesz się, czy załączyła się czy nie.

    No to przecież to samo napisałem kilka postów wcześniej:
    [cyt.]
    "włączasz i patrzysz czy obroty/chwilowe
    spalanie wzrosły."
    koniec cyt.]

    Pozdrawiam
    Ergie