  • Data: 2012-04-17 20:10:01
    Temat: Klej do granitu - czy żywica da radę?
    Od: Popey <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Jeżeli naiwność pytania urazi kogokolwiek, szczerze przepraszam :)

    Jako wykładzinę progu balkonowego mam położone granitowe płytki o grubości
    niecałego centymetra. Płytki te wystają ok 3 cm poza próg, tworząc pewnego
    rodzaju nawis. Niedawno pechowym trafem nastąpiłem na róg jednej z nich i
    ten ułamał się.
    Na szczęście istnieje możliwość sklejenia płytki, ponieważ krawędź jest w
    miarę równa i pasuje. Teraz pytanie:

    Kleje dedykowane dla kamieniarzy są dość drogie. Pomyślałem sobie, że być
    może jakiś rodzaj żywicy mógłby tutaj zadziałać. Mam tylko pytanie - jaka
    miałaby to być żywica - epoksydowa czy inna? Pęknięcie jest wewnątrz
    mieszkania, więc zależałoby mi, aby po sklejeniu spoiwo nie miało mocnego
    zapachu.

    Drugie przeznaczenie tejże żywicy: aby zabezpieczyć się przed ponownym
    uszkodzeniem nawisu pomyślałem, że można od spodu umieścić metalową taśmę i
    przykleić ją do płytek, tworząc coś na kształt podpórki - płytki stykające
    się, dzięki tej taśmie byłyby bardziej odporne - czy to dobry pomysł? Może
    nie taśma metalowa, tylko np. pcv wystarczy? Jak myślicie?

    Z góry dziękuję za odpowiedź - głównie interesuje mnie żywica - a jako, że
    jestem lajkonikiem byłoby super, gdybym otrzymał dokładne wytyczne :)

    Pozdrawiam
    Paweł
    --
    gg #288252