  • 1. Data: 2011-02-18 14:13:19
    Temat: Komputer do 3000, 64bit, raid, bez monitora
    Od: "Roger(OS)" <s...@z...pl>

    Witam;

    Poszukuje wydajnej nowej platformy 64bit do pracy w sypialni (tzn. nie w
    lozku za mnie, a ma stac kolejny PC w sypialni :p )
    Nie musi byc cichy na maxa poniewaz sypialnia jest przedzielona jakby na
    pol scianka dzialowa i PC bedzie stal wlasnie za ta sciana odseparowany od
    ludzi.

    Wymogi:
    * do 3000zl bez mysz, klawiatura, monitor;
    * raid (2x HDD minimum 500GB, wolal bym od razu jakies 2x 1Tb np Samsunga)
    * wydajna grafika do gier strategicznych, 1x na rok moze jakis FPP, grafika
    w sumie na przyszlosc;
    * RAM minimum 4GB - preferuje cos w okolicach 8GB (16 to juz chyba za duzo
    :)
    * w miare mozliwosci cichy (bo jak nie to poduszkami mi go obloza i ...
    FIRE, jak spiewala Metallica ;-)
    * raczej cos na intelu ze wzg. na nizszy pobor mocy, a tym samym mniejsze
    wymagane chlodzenie, a tym samym cichszy;
    * ogolny jak najnizszy pobor mocy czyli bo rzadko bedzie wylaczany-
    najnowsze RAMy (najnizsze napiecie), grafika na DDR4 lub 5, CPU wydajny ale
    nie pradozerny jak Athlon'y 150W;
    * Nagrywarka DVD sprawdzona, dzialajaca... Mam jeszcze w starym PC NECa
    ND-3520AW ze zmienionym firmware na alternatywny, dziala juz chyba ponad
    6lat, a i plyt sie na nagrywal kilka tys... :)

    Roger(OS)

  • 2. Data: 2011-02-18 15:04:41
    Temat: Re: Komputer do 3000, 64bit, raid, bez monitora
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Fri, 18 Feb 2011 15:13:19 +0100, Roger(OS) napisał(a):
    /../
    > * Nagrywarka DVD sprawdzona, dzialajaca... Mam jeszcze w starym PC NECa
    > ND-3520AW ze zmienionym firmware na alternatywny, dziala juz chyba ponad
    > 6lat, a i plyt sie na nagrywal kilka tys... :)

    System operacyjny ma mieć czy BIOS starczy?

  • 3. Data: 2011-02-18 15:07:30
    Od: "Roger(OS)" <s...@z...pl>

    Dnia Fri, 18 Feb 2011 15:04:41 +0000 (UTC), Smok Eustachy napisał(a):

    > Dnia Fri, 18 Feb 2011 15:13:19 +0100, Roger(OS) napisał(a):
    > /../
    >
    > System operacyjny ma mieć czy BIOS starczy?

    Jak pisalem wyzej - sama skrzynka bez OS'a - jak to okresliles - BIOS
    wystarczy :-)

  • 4. Data: 2011-02-18 16:10:21
    Od: Dawid <m...@n...pl>

    W dniu 2011-02-18 16:04, Smok Eustachy pisze:
    > Dnia Fri, 18 Feb 2011 15:13:19 +0100, Roger(OS) napisał(a):
    > /../
    >
    > System operacyjny ma mieć czy BIOS starczy?

    Za każdym razem to samo pytanie.
    Co na grupie pc obchodzi cię system?
    Zapyta o system, odpowiesz ntg.
    Durne pytanie.

  • 5. Data: 2011-02-18 17:59:19
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > * wydajna grafika do gier strategicznych, 1x na rok moze jakis FPP, grafika
    > w sumie na przyszlosc;

    A jak w wyborze grafiki ma pomóc podanie częstotliwości z jaką grasz w
    gry? Co za różnica czy co tydzień, czy raz na 10 lat, jak to ma być
    najnowsza gra.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2011-02-18 18:25:01
    Od: "Roger(OS)" <s...@z...pl>

    Dnia Fri, 18 Feb 2011 18:59:19 +0100, Karol Y napisał(a):

    > A jak w wyborze grafiki ma pomóc podanie częstotliwości z jaką grasz w
    > gry? Co za różnica czy co tydzień, czy raz na 10 lat, jak to ma być
    > najnowsza gra.

    Nie chce byc zrzedliwy, ale jak narazie nie dostalem ani jednej konkretnej
    odpowieddzi tylko same "belkoty"...

    Czestotliwosc grania w gry podaje ze wzgledu iz nie jest to najwazniejsze !
    Podaje by zaznaczyc, ze w gry NIE GRAM !

    Zaznaczam, ze ma byc porzadna, ze wzg. na zywotnosc takiego podzespolu -
    jesli dzisiaj kupie porzadna karte to i za 4lata wlacze na niej jakas
    "mniej wymagajaca" gierke czy program graficzny albo sprzedam za dobry
    pieniadz.

    Monitory mam 24" i 22" jesli to gra role- odpowiednio 1920x1080 i
    1920x1200 pracuja w natywnej rozdzielczosci.

  • 7. Data: 2011-02-18 19:22:59
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 18-02-2011 o 19:25 Roger(OS) napisał na pl.comp.pecet:

    > Nie chce byc zrzedliwy, ale jak narazie nie dostalem ani jednej
    > konkretnej
    > odpowieddzi tylko same "belkoty"...

    Jak nie chcesz być zrzędliwy, to po prostu nie bądź. Wystarczy,
    że poznasz zasady grup dyskusyjnych.
    A teraz na temat. Niedawno na grupie rozmawialiśmy o problemach
    Intela z nową platformą. Czy jesteś w stanie poczekać, aż
    wszystko się ustabilizuje? W tej chwili "bezpiecznym" procesorem
    na podstawkę LGA 1156, i o bardzo dobrej wydajności jest i5-760
    za ok 700zł. Myślę, że zmieściłby się w kwocie.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 8. Data: 2011-02-18 22:20:36
    Od: "Roger(OS)" <s...@z...pl>

    Dnia Fri, 18 Feb 2011 20:22:59 +0100, WiesłaW napisał(a):

> [...]
    > na podstawkę LGA 1156, i o bardzo dobrej wydajności jest i5-760
    > za ok 700zł. Myślę, że zmieściłby się w kwocie.

    Jasne ze jestem w stanie poczekac- jak narazie mam PC wiec miesiac czy
    kilka tygodni roznicy mi nie zrobi, a i ceny PC spadna przez ten czas - w
    ogole to myslalem z czekaniem do 2012 gdy wejdzie DDR4 ale to za dlugo!
    Poszukam na grupie tego postu z problemami - jesli moglbys mnie jakos
    nakierowac...

    Ok, idac dalej nie schodzac w offtop - a jaka plyta i reszta pytanego
    przezemnie sprzetu byla by pod i5-760?

  • 9. Data: 2011-02-19 11:24:21
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 18-02-2011 o 23:20 Roger(OS) napisał na pl.comp.pecet:

    > Jasne ze jestem w stanie poczekac- jak narazie mam PC wiec miesiac czy
    > kilka tygodni roznicy mi nie zrobi, a i ceny PC spadna przez ten czas - w
    > ogole to myslalem z czekaniem do 2012 gdy wejdzie DDR4 ale to za dlugo!

    Tak szacuję, że w maju/czerwcu powinno się wszystko wyjaśnić. Nie myślę tu
    tylko o Sandy Bridge, ale w szczególności o nowym procesorze AMD o nazwie
    kodowej Bulldozer, który ze względu na swoją nową architekturę zapowiada
    się bardzo obiecująco. Mają go pokazać na targach już na początku marca.

    http://kut.as/2ov

    > Ok, idac dalej nie schodzac w offtop - a jaka plyta i reszta pytanego
    > przezemnie sprzetu byla by pod i5-760?

    Po kolei. 2x1TB Samsunga F3 to dobry wybór 2x215 zł.
    Grafikę proponuję ATI HD6850. Wystarczająco wydajna, TDP max 127W, ale w
    spoczynku ok 20W. Np. Sapphire Radeon HD 6850 za 640 zł.
    Core i5 760 730 zł. Do tego płyta standardowo Gigabyte GA-P55A-UD3 470 zł.
    Pamięci np Kingston HyperX Genesis DDR3 2x2048MB 1333MHz CL7 za 180 zł
    lub inne o takich parametrach.
    Obudowa SilentiumPC Gladius 800/600 220 zł, lub Cooler Master Gladiator
    600, ale u niego nie podoba mi się wentylator na górze.
    Zasilacz OCZ Stealthxstream 2 500W, Bequiet Purepower L7 430W 220 zł
    Razem 2890 zł ceny Agito.
    Zostaje stówa na napęd. Mam taką tezę, że nie ma teraz dobrych napędów.
    Co byś nie kupił, będzie takie samo. Głównie chodzi o to, aby był z
    najnowszej serii, wtedy będzie miał większe prędkości.
    lub
    Procesor:Intel Core i5-760 /2.8GHz, 8MB, LGA1156, BOX/ 699 zł
    Płyta główna:Gigabyte P55A-UD3 /intel P55/ 439 zł
    Pamięć RAM:OCZ 4GB (2x2GB) 1333MHz CL7 Platinium Low-Voltage 205 zł
    Dysk twardy:Samsung 1 TB 7200rpm 32MB cache SATA-II F3 199 zł
    Dysk twardy:Samsung 1 TB 7200rpm 32MB cache SATA-II F3 199 zł
    Karta graficzna:Sapphire Radeon HD6850 669 zł
    Nagrywarka DVD:NEC AD-7263S SATA LabelFlash (black) 99 zł
    Obudowa:SilentiumPC Gladius 600 Pure Black (bez zasilacza) 225 zł
    Zasilacz:Seasonic S12II-430 430W 80 Plus Bronze 239 zł
    Suma: 2973zł brutto ESC

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 10. Data: 2011-02-19 13:14:00
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 18.02.2011 17:10, Dawid pisze:
    > Za każdym razem to samo pytanie.
    > Co na grupie pc obchodzi cię system?

    Bo od systemu i uruchamianego oprogramowania zależy czasem
    dobór sprzętu.

    Poza tym jeżeli cena ma zawierać również oprogramowane, to
    warto o tym wiedzieć.

    Tak trudno to zrozumieć?

    PS. Pomijam już to, że należy z całej siły promować korzystanie
    z legalnego oprogramowania.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./