  • 1. Data: 2013-11-23 10:02:47
    Temat: Klawiatura czy wyświetlacz?
    Od: Trybun <I...@j...pl>

    Od wczoraj nie mogę normalnie korzystać z klawiatury w telefonie.
    Klawiatura dotykowa - w układzie pionowym gdy dotykam skrajnych liter
    np. "p" czy "q" to wyświetlają sie odpowiednio - 'o" i "w", znak do
    cofania wprowadzonego tekstu, to wyświetla sie litera "m". W układzie
    poziomym dotknięcie spacji powoduje nie przesunięcie kursora a
    wyświetlenie znaków będących powyżej klawisza spacji. O co tu może
    chodzić? Skurczył się ekran, czy co? Dodam jeszcze że sytuacja jest taka
    sama bez względu na to jakiej klawiatury używam. Telefon nie ma nawet
    roku, i był dość mało używany. Także trzykrotny reset do ustawień
    fabrycznych nic nie pomógł.

  • 2. Data: 2013-11-23 12:56:57
    Temat: Re: Klawiatura czy wyświetlacz?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Trybun" <I...@j...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na to jakiej klawiatury używam. Telefon nie ma nawet roku, i był dość
    > mało używany. Także trzykrotny reset do ustawień fabrycznych nic nie

    W wypadku odbionika GPS w takich wypadkach trzeba skalibrować klawiature na
    ekranie. Zazwyczaj jest na to jakaś procedura. Na telefonach się nie znam,
    ale podejrzewam, ze dokładnie o to samo chodzi.

  • 3. Data: 2013-11-23 13:20:14
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Robert Tomasik" napisał:

    > W wypadku odbionika GPS

    ... z rezystywnym ekranem ...

    > w takich wypadkach trzeba skalibrować klawiature na ekranie.

    Klawiaturę? Ar ju siur?

    > Zazwyczaj jest na to jakaś procedura. Na telefonach się nie znam, ale
    > podejrzewam, ze dokładnie o to samo chodzi.

    Obawiam się, że w przypadku ekranów pojemnościowych - a takie przecież są
    montowane we współczesnych smartfonach - taka procedura nie jest dostępna.
    Przynajmniej nie dla zwykłego użytkownika. Proszę mnie poprawić, jeśli
    jestem w mylnym błędzie ;-)

    JoteR

  • 4. Data: 2013-11-23 18:11:27
    Od: Trybun <I...@j...pl>

    W dniu 2013-11-23 12:56, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > klawiature na ekranie. Zazwyczaj jest na to jakaś procedura. Na
    > telefonach się nie znam, ale podejrzewam, ze dokładnie o to samo chodzi.

    W telefonie chyba nie ma możliwości kalibrowania ekranu, czy też
    wirtualnej klawiatury, przynajmniej nie ma takich programów do
    kalibracji w Google Play.

  • 5. Data: 2013-11-23 21:13:01
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-11-23 10:02, Użytkownik Trybun napisał:
> [...]
    > sama bez względu na to jakiej klawiatury używam. Telefon nie ma nawet
    > roku, i był dość mało używany. Także trzykrotny reset do ustawień

    I nasze szklane kule maja odpowiedzieć na pytanie na które ty nic
    nie napisałeś czyli czy problem występuje tylko na v. klawiaturze
    czy też na innych ekranach.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2013-11-23 21:21:30
    Od: "Tomek" <n...@o...pl>

    Dnia 2013-11-23 10:02, Użytkownik Trybun napisał:

    > np. "p" czy "q" to wyświetlają sie odpowiednio - 'o" i "w"

    Czy w ostatnim czasie telefon upadł? Czy w menu są prawidłowo wybierane
    funkcje czy odpowiednie ikony reagują czy te obok?

  • 7. Data: 2013-11-24 04:21:50
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-11-23 10:02, Trybun pisze:
> [...]
    > sama bez względu na to jakiej klawiatury używam. Telefon nie ma nawet
    > roku, i był dość mało używany. Także trzykrotny reset do ustawień

    Masz pewnie opcję Kalibracja Ekranu to skalibruj ponownie.
    Niby trzeba kalibrować jak telefon leży, ale jak go trzymam w ręku to
    płasko nie leży, więc skalibrowałam w takiej pozycji w jakiej go trzymam.

    --
    animka

  • 8. Data: 2013-11-24 09:27:13
    Od: Trybun <I...@j...pl>

    W dniu 2013-11-23 21:13, RadoslawF pisze:

    > I nasze szklane kule maja odpowiedzieć na pytanie na które ty nic
    > nie napisałeś czyli czy problem występuje tylko na v. klawiaturze
    > czy też na innych ekranach.
    >

    > Pozdrawiam

    No i po wybraniu funkcji "pokaż dotknięcia" z menu "opcje
    programistyczne", okazuje się że problem nie ma nic wspólnego z
    klawiaturą. Problem dotyczy ekranu - około 3 mm przy krawędziach
    bocznych jest obszar jakby martwy, tzn. gdy dotykam na samej krawędzi to
    wskaźnik pokazuje że dotyk nastąpił 3mm od krawędzi. No i to sprawia że
    małych skrajnych klawiszów klawiatury nie idzie nacisnąć, aktywują się
    sąsiednie. Krawędzie ekranu na górze i dole funkcjonują poprawnie.

  • 9. Data: 2013-11-24 09:28:32
    Od: Trybun <I...@j...pl>

    W dniu 2013-11-23 21:21, Tomek pisze:

    > Czy w ostatnim czasie telefon upadł? Czy w menu są prawidłowo
    > wybierane funkcje czy odpowiednie ikony reagują czy te obok?

    Nie, nie było żadnego upadku aparatu. Wszystko działa poprawnie, tylko
    jest obszar wokół bocznych krawędzi ekranu na których nie działa klik..
    Tzn działa, ale efekt owego kliku przenosi się w inne miejsce.

  • 10. Data: 2013-11-24 09:30:14
    Od: Trybun <I...@j...pl>

    W dniu 2013-11-24 04:21, animka pisze:

    > Masz pewnie opcję Kalibracja Ekranu to skalibruj ponownie.
    > Niby trzeba kalibrować jak telefon leży, ale jak go trzymam w ręku to
    > płasko nie leży, więc skalibrowałam w takiej pozycji w jakiej go trzymam.

    Nie ma niestety takiej opcji w moim telefonie.:-(