  • 41. Data: 2010-02-11 19:10:24
    Temat: Re: K?amstwa, wierutne k?amstwa, statystyki i ...
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    J.F. pisze:

    > Skoro taka nieistotna, to czemu robia dwie wersje ? :-P

    To jest nieistotna z funkcjonalnego powodu. Robia dwie by zbic cene
    Czy jak kupisz coca-cole w dwulitrowej butelce tez mowisz ze to inna i
    inaczej smakuje niz w litrowej ?

  • 42. Data: 2010-02-11 19:12:33
    Temat: Re: Kłamstwa, wierutne kłamstwa, statystyki i ...
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    ALEX pisze:

    > Bo przeciętnego Jankesa problem przerośnie? ]:-P

    Mnie nie pytaj, Jobs po powrocie kazal skasowac wersje kazdego produktu
    ktorego roznic nie da sie wytlumaczyc przecietnemu czlowiekowi.

    To tez po czesci tnie dramatycznie koszty opracowania i utrzymywanie
    roznych wersji i pod wersji.

  • 43. Data: 2010-02-11 19:17:13
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    J.F. pisze:

    > No jak nie ?
    > Sam dobrze piszesz - Iphone, czy ipod touch i prosty telefon ? :-)
    >
    > Wsrod iPodow tez cztery modele, ktory kupic ?

    ipod classic, ipod Nano i ipod shuffle nie konkuruja ze soba.
    Tak samo jak Mirinda nie konkuruje z Pepsi.

    > A zobacz co wikipedia pisze o nano: The Nano was launched in two
    > colors (black and white) with two available sizes: 2 GB (roughly 500
    > songs) and 4 GB (1000 songs).[1] On February 7, 2006, Apple updated
    > the lineup with the 1 GB model (240 songs)
    >
    > Kanibale. Czy moze Jobs byl na urlopie ? :-)

    Pojemnosc nie ma znaczenia bo wszystkie funkcjonuja tak samo i sa jednym
    produktem. To jakbys nagle uwazal ze wielkosc butelki ma znaczenie dla
    smaku. Obejrzyj dokladnie czym sie roznia ipody niema takiej opcji by
    konkurowaly ze soba to sa odzielne swiaty. Roznia sie zastosowaniem,
    fizyczna wielkoscia a nawet przeznaczeniem i technologia.

  • 44. Data: 2010-02-11 19:23:18
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    J.F. pisze:

    > Nie klam, nie klam. Owszem - wiele jest bardzo podobnych, ale nie
    > wszystkie jednakowe.

    Nokia 5230 powstala z 5800 poprzez usuniecie wifi, wzmaciacza audio i
    podmianie aparatu. Z drugiej strony w 5530 zmieniono ekran iobudowe i
    zgubiono gps. Zauwaz ze sama Nokia w 2010 r ogranicza liczbe modeli o
    50% poprostu wersjinowania staje sie upierdliwe.

    > To czemu 3G jest o 200$ tanszy niz 3GS ? :-)

    To co innego 3G istnial na rynku i zostal zastapiony nowszym modele.
    Zauwaz ze 3G jest tylko w wersji 8GB (16GB zniknela nagle w czerwcu)
    a takiej wersji 8GB nie ma 3GS. Zostawienie 3G z zapasów
    wpasowuje sie w linie produktow, zamiast robic 3GS 8GB sprzedali
    zapasy 3G spalic je mieli ?.

    Zauwaz ze inne firmy czesto przepakowuja topowy model z generacji-1 w
    nowe ciuszki i sprzedaja jako nowosc. Przyklady Omnia I i po roku
    Omnia Lite.

  • 45. Data: 2010-02-11 19:56:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Feb 2010 20:23:18 +0100, Jan Strybyszewski wrote:

    >Nokia 5230 powstala z 5800 poprzez usuniecie wifi, wzmaciacza audio i
    >podmianie aparatu. Z drugiej strony w 5530 zmieniono ekran iobudowe i
    >zgubiono gps.

    No ale to tylko trzy. Jest cala masa telefonow Nokii z innych rodzin.

    >Zauwaz ze sama Nokia w 2010 r ogranicza liczbe modeli o
    >50% poprostu wersjinowania staje sie upierdliwe.

    I to jest to co pisze - czyzby skonczyla sie pewna epoka i juz nie
    trzeba roznych wersji ?

    >To co innego 3G istnial na rynku i zostal zastapiony nowszym modele.

    no ale jakos nie do konca zostal zastapiony, skoro oferuje sie do
    sprzedazy na pierwszej stronie.

> [...]
    >a takiej wersji 8GB nie ma 3GS. Zostawienie 3G z zapasów
    >wpasowuje sie w linie produktow, zamiast robic 3GS 8GB sprzedali

    Zakladajac ze masz racje i to wyprzedaz zapasow.
    wersja 16G byla bardiej chodliwa i sie sprzedala wczesniej ?

    J.

  • 46. Data: 2010-02-11 20:05:50
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Feb 2010 20:17:13 +0100, Jan Strybyszewski wrote:

    >ipod classic, ipod Nano i ipod shuffle nie konkuruja ze soba.

    To ktory kupic ? :-)

    >Tak samo jak Mirinda nie konkuruje z Pepsi.

    Zaraz, a skad wiesz ze jak jestem spragniony w sklepie to sie nie
    zastanawiam "Mirinda czy Pepsi".

    I lepiej zebym sie nie zastanawial zbyt dlugo, bo jeszcze zauwaze
    Fante, albo Tyskie :-)

    >Pojemnosc nie ma znaczenia bo wszystkie funkcjonuja tak samo i sa jednym
    >produktem.

    Dla ciebie moze nie ma, dla mnie ma podstawowe.
    Tak czy inaczej - ipody byly za drogie, ze zdecydowali sie
    skanibalizowac w celu zmniejszenia ceny ? Czyzby drogie sie zle
    sprzedawaly ? :-)

> [...]
    >konkurowaly ze soba to sa odzielne swiaty. Roznia sie zastosowaniem,
    >fizyczna wielkoscia a nawet przeznaczeniem i technologia.

    Tym niemniej moge sie dlugo zastanawiac ktory wybrac.
    A jak za dlugo bede myslal, to wybiore cos innego, tanszego :-)

    J.

  • 47. Data: 2010-02-11 20:07:35
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Feb 2010 20:12:33 +0100, Jan Strybyszewski wrote:
> [...]
    >ktorego roznic nie da sie wytlumaczyc przecietnemu czlowiekowi.
    >
    >To tez po czesci tnie dramatycznie koszty opracowania i utrzymywanie

    Albo i nie, bo jak masz jedno zrobione, to drobne poprawki ida szybko
    i niezbyt drogo.

    J.

  • 48. Data: 2010-02-11 20:18:35
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    J.F. pisze:

    > No ale to tylko trzy. Jest cala masa telefonow Nokii z innych rodzin.

    Ktore sa robione w wielu wersjach i roznia sie obudowa.

    > I to jest to co pisze - czyzby skonczyla sie pewna epoka i juz nie
    > trzeba roznych wersji ?

    Rozne wersje to rozne firmware, rozne czesci, rozna logistyka, magazyny
    pelne zapasow a i tak 80% nie osiaga miliona egzemplarzy. Poprostu
    nadmierne wersjonowanie zaczyna byc klopotliwe.

    > no ale jakos nie do konca zostal zastapiony, skoro oferuje sie do
    > sprzedazy na pierwszej stronie.

    Tylko w wersji 8GB ktorej nie ma 3GS. Pozostawienie w sprzedazy modelu
    ktory schodzi ma sens bo spadl on do nizszej klasy cenowej.

    To jakbys mial pretensje o sprzedawanie przez Plusa OSamsunga Omnii
    skoro wyszla Omnia II Omnia II Pro i Omnia Lite

    > Zakladajac ze masz racje i to wyprzedaz zapasow.
    > wersja 16G byla bardiej chodliwa i sie sprzedala wczesniej ?

    O ile wiem 16GB przestano produkowac juz w kwietniu tak by na dzien
    startu 3GS nie robila mu konkurencji. Pozatym ciezko by ja wpasowac w
    cene skoro jest tak ze kazde podwojenie pamieci to 100USD wiec co zrobic
    z 3G 16GB i 3GS 16GB dlatego 3G w wersji 16Gb nie ma bo nie pasuje?

  • 49. Data: 2010-02-11 20:25:42
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    J.F. pisze:

    > To ktory kupic ? :-)

    Szufelka nie ma wyswietlacza nawet, Nano to malutkie tanie bdzidelko
    zas classic to wielkie krowsko z 120GB. Te produkty ze soba nie
    konkuruja ze soba w zadnym przypadku typowa synergia pozioma.

    > Zaraz, a skad wiesz ze jak jestem spragniony w sklepie to sie nie
    > zastanawiam "Mirinda czy Pepsi".

    Nie zastanawisz sie czy chcesz piwo czy mleko prawda ?

    > I lepiej zebym sie nie zastanawial zbyt dlugo, bo jeszcze zauwaze
    > Fante, albo Tyskie :-)

    Jesli idziesz do sklepu i nie wiesz czy chcesz Tyskie czy mleko to
    musisz miec straszne problemy z wyborem czegokolwiek. Fanta to akurat
    nic innego jak Mirinda tyle ze od konkurencji CC.

    > Dla ciebie moze nie ma, dla mnie ma podstawowe.
    > Tak czy inaczej - ipody byly za drogie, ze zdecydowali sie
    > skanibalizowac w celu zmniejszenia ceny ? Czyzby drogie sie zle
    > sprzedawaly ? :-)

    ipod byl jeden.... po 3 latach pamieci flash poszly na tyle w dol ze
    mozna bylo zrobic malutkiego ipoda ktory NIE KONKUROWAL z duzym.

    Taki poszerzeniem poziomym rynku przez iphoneOS
    jest wlasnie iPad. To nie jest zadna konkurencja dla iphona. Dokladnie
    tym samym byl ipod touch. Jesli ktos szukal telefonu bral iphona jesli
    zas nie chcial telefonu ale chcial iphoneOS bral ipoda Touch.

    > Tym niemniej moge sie dlugo zastanawiac ktory wybrac.
    > A jak za dlugo bede myslal, to wybiore cos innego, tanszego :-)

    ipody nie konkuruja ze soba ani cena ani mozliwosciami. Tak samo cena
    nie konkuruja cenowo 3G z 8Gb z 3GSami bo sa na innych poziomach.
    iphone 3GS jest DWA RAZY drozszy w kontrakcie od 3G. Tak samo jak ipod
    classic jest dwa razy drozszy od nano a Nano od szufelki.

  • 50. Data: 2010-02-11 20:27:37
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    J.F. pisze:

    > Albo i nie, bo jak masz jedno zrobione, to drobne poprawki ida szybko
    > i niezbyt drogo.

    Owszem patrz Nokia X6 wykastrowana dla zbicia ceny po 4 miesiacach od
    premiery , to samo N97mini ile wyszla po N97 4 miesiace ?.

    Ale Apple wypuszcza swoje produkty zawsze raz w roku i to dokladnie rok
    po roku. Zadnych zmian zadnych poprawek zadnych "przejsciowych" wersji.