  • 31. Data: 2010-02-11 12:58:59
    Temat: Re: Kłamstwa, wierutne kłamstwa, statystyki i ...
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Feb 2010 09:58:50 +0100, Jan Strybyszewski wrote:
    >Produkowanie "wykastrowanych odmian" jest w stylu Nokii ale nigdy nie w
    >stylu Apple.

    No jak nie ? A kto robi iphony o wykastrowanym do polowie RAM ?
    Po co jakies 16GB, skoro mozna kazdemu dac 32GB ?

    J.

  • 32. Data: 2010-02-11 13:07:41
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    J.F. pisze:

    > No jak nie ? A kto robi iphony o wykastrowanym do polowie RAM ?
    > Po co jakies 16GB, skoro mozna kazdemu dac 32GB ?

    To nie RAM, roznica nie istotna z punktu widzenia funkcjonalnosci i
    oprogramowania wiec sie nie liczy .

  • 33. Data: 2010-02-11 13:15:21
    Temat: Re: K?amstwa, wierutne k?amstwa, statystyki i ...
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Feb 2010 14:07:41 +0100, Jan Strybyszewski wrote:
    >To nie RAM, roznica nie istotna z punktu widzenia funkcjonalnosci i
    >oprogramowania wiec sie nie liczy .

    Skoro taka nieistotna, to czemu robia dwie wersje ? :-P

    J.

  • 34. Data: 2010-02-11 13:30:16
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Feb 2010 13:30:19 +0100, Jan Strybyszewski wrote:

    >Poprawi... ale nie zwiększają bo mają inną filozofie czyli ZEROWY
    >kanibalizm w klasie. Inaczej Apple woli sprzedać 25mln niż 2x15mln
    >łapiesz ?

    No coz, nie bardzo wiemy co stoi za ta "wola".
    Byc moze bardzo przemyslny marketing, ktory doszedl do wniosku ze to
    sie nie oplaca.

    >Nie rozxumiesz trudno wiec wytłumacze jak krowie na rowie.
    >1) Zrobienie iphona Lite poprzez wyciecie np 3G zwiekszy zyski firmy ale
    >jest to NIEZGODNE Z POLITYKA produktowa Apple.
    >2) Apple nigdy nie konkuruje sama ze sobą.

    To czemu sa dwie wersje pamieciowe ?

    Moze po prostu rezygnacja z 3G kloci sie z koncepcja "smartfona do
    internetu", w domysle szybkiego, inne kanibalizmy wcale nie przyniosa
    oszczednosci, a 16GB ciagle 30$ kosztuje [a zarobimy na tym 70$].

    Zagladam na store.apple - model 3G ciagle w sprzedazy.
    Stare zapasy, czy ciagle produkuja ten skanibalizowany model, dla
    klientow ktorzy nie chca zaplaci $300 za wypasionego 3GS ? :-)

    J.

  • 35. Data: 2010-02-11 13:45:15
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    J.F. pisze:

    > No coz, nie bardzo wiemy co stoi za ta "wola".

    Ja wiem, filozofia Steva Jobsa.

    > To czemu sa dwie wersje pamieciowe ?

    Kwestia ceny.... czy Nokie 5800 sprzedawana z karta pamieci uznajesz za
    kolejna wersje. Naginasz straszliwie.

> [...]
    > Stare zapasy, czy ciagle produkuja ten skanibalizowany model, dla
    > klientow ktorzy nie chca zaplaci $300 za wypasionego 3GS ? :-)

    3G BYL przed 3GS wiec pisanie iz 3G powstal z obciecia 3GS to zabawny
    zart. A teraz popatrz jak powstaly Nokie 5530 i 5230.

  • 36. Data: 2010-02-11 14:16:08
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Feb 2010 14:45:15 +0100, Jan Strybyszewski wrote:
> [...]
    >kolejna wersje. Naginasz straszliwie.

    >3G BYL przed 3GS wiec pisanie iz 3G powstal z obciecia 3GS to zabawny

    Byl, ale piszemy co jest teraz. Nadal sa oba robione ?

    Kwestia ceny .. czyli Apple konkuruje sam ze soba :-)

    >A teraz popatrz jak powstaly Nokie 5530 i 5230.

    No ale o co pretensje ? Nokia uwaza za tak powinna, robi dwa modele i
    sie sprzedaja.
    Tzn Nokia robi aktualnie chyba z 50 modeli w roznych klasach, a Apple
    3 w jednej, wiec o co pretensje ?

    J.

  • 37. Data: 2010-02-11 14:20:20
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    J.F. pisze:

    > Byl, ale piszemy co jest teraz. Nadal sa oba robione ?

    Tak sa robione jak HTC robi do dzis Diamonda I bo jest w cenniku Play :)

> [...]
    > sie sprzedaja.
    > Tzn Nokia robi aktualnie chyba z 50 modeli w roznych klasach, a Apple

    Nie oslabiaj mnie.... Nokia robi 50 modeli w roznych klasach .... jak
    wszystkie sa idetyczne tu wytniemy tam zmienimy obudowe.

    Apple nigdy nie robi dwoch konkurujacych ze soba modeli w zadnej klasie.
    To chyba oczywistego jest dla kazdego kto nie jest slepy.

  • 38. Data: 2010-02-11 14:32:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Feb 2010 15:20:20 +0100, Jan Strybyszewski wrote:

    >Tak sa robione jak HTC robi do dzis Diamonda I bo jest w cenniku Play :)

    Specjalnie nie zajrzalem do cennika operatora, tylko na strone
    producenta.

    >Nie oslabiaj mnie.... Nokia robi 50 modeli w roznych klasach .... jak
    >wszystkie sa idetyczne tu wytniemy tam zmienimy obudowe.

    Nie klam, nie klam. Owszem - wiele jest bardzo podobnych, ale nie
    wszystkie jednakowe.
    Tylko tak czy inaczej - jak juz bedziesz choc dyrektorem marketingu w
    firmie o 9 cyfrowym obrocie, to bedziesz mogl krytykowac :-)

    >Apple nigdy nie robi dwoch konkurujacych ze soba modeli w zadnej klasie.
    >To chyba oczywistego jest dla kazdego kto nie jest slepy.

    To czemu 3G jest o 200$ tanszy niz 3GS ? :-)

    J.

  • 39. Data: 2010-02-11 15:10:20
    Od: ALEX <a...@o...pl>

    W dniu 11-02-2010 11:46, Jan Strybyszewski pisze:

    > Apple NIGDY nie wypusci produktu przy którym klient bedzie mial
    > watpliwosc ktora wersje kupic.

    Bo przeciętnego Jankesa problem przerośnie? ]:-P

    --
    ALEX

  • 40. Data: 2010-02-11 17:22:53
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Feb 2010 11:46:55 +0100, Jan Strybyszewski wrote:
    >ipod touch jest poszerzeniem PIONOWYM gdybys mial go w reku
    >zrozumialbys ze mimo pozornego podobienstwa produkt jest
    >NIEKONKURENCYJNY dla iphona i gra w innej lidze.
    >
    >Apple NIGDY nie wypusci produktu przy którym klient bedzie mial
    >watpliwosc ktora wersje kupic.

    No jak nie ?
    Sam dobrze piszesz - Iphone, czy ipod touch i prosty telefon ? :-)

    Wsrod iPodow tez cztery modele, ktory kupic ?

    A zobacz co wikipedia pisze o nano: The Nano was launched in two
    colors (black and white) with two available sizes: 2 GB (roughly 500
    songs) and 4 GB (1000 songs).[1] On February 7, 2006, Apple updated
    the lineup with the 1 GB model (240 songs)

    Kanibale. Czy moze Jobs byl na urlopie ? :-)

    J.