  • 1. Data: 2011-10-17 10:00:16
    Temat: Karta graficzna na Slot PCI Express 2.0 x4
    Od: VSS <a...@g...com>

    Witam !

    Czy istnieją karty graficzne na port Slot PCI Express 2.0 x4 ?? Szukam
    na allegro i w internecie i nic nie widzę.

    VSS

  • 2. Data: 2011-10-17 10:14:40
    Temat: Re: Karta graficzna na Slot PCI Express 2.0 x4
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    VSS wrote:

    > Witam !
    >
    > Czy istnieją karty graficzne na port Slot PCI Express 2.0 x4 ?? Szukam
    > na allegro i w internecie i nic nie widzę.

    istnieją, ale nie sa do szybkie karty.
    Matrox G550 chyba jest pod taki slot.

  • 3. Data: 2011-10-17 10:18:39
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Czy istnieją karty graficzne na port Slot PCI Express 2.0 x4 ??
    > Szukam na allegro i w internecie i nic nie widzę.

    Nie sadze, zeby taka byla. W sensie - z krotkim zlaczem.

    Natomiast zadziala kazda jedna. Tyle tylko, ze bedziesz
    musial rozpilowac slot na plycie, zeby mechanicznie dalo
    sie ja tam umiescic. Warto tez _wczesniej_ sprawdzic,
    czy jakis inny element nie bedzie zawadzal.;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 4. Data: 2011-10-17 12:01:05
    Od: VSS <a...@g...com>

    On 17 Paź, 12:18, "Vituniu" <v...@p...fm> wrote:

> [...]
    > sie ja tam umiescic. Warto tez _wczesniej_ sprawdzic,
    > czy jakis inny element nie bedzie zawadzal.;)

    Sugerujesz, że mogę wsadzić kartę x16 jak urżnę resztę złącza ??

    VSS

  • 5. Data: 2011-10-17 12:19:15
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "VSS" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

> [...]
    >
    > pozdrawiam,
    > Vituniu.

    Sugerujesz, że mogę wsadzić kartę x16 jak urżnę resztę złącza ??

    Kolega chyba chciał powiedzieć jak rozpiłujesz gniazdo na końcu tak żeby
    karta mogła wejść w złącze, tylko trzeba dopilnować zeby była dosunięta to
    oporu bo inaczej "dym" :)

    Gejzero

  • 6. Data: 2011-10-17 12:28:55
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Sugerujesz, że mogę wsadzić kartę x16 jak urżnę resztę złącza ??

    W zasadzie - tak.

    Z tym, ze IMHO duzo latwiej rozpilowac krawedz gniazda
    na plycie glownej niz obcinac laminat piora karty.

    Jest sporo plyt glownych posiadajacych elektroniczne PCIe 4x
    w formie zlacza fizycznego PCIe 16x. Wlasnie po to, zaby dalo
    sie tam wetknac karte graficzna.

    Od strony praktycznej - karta bedzie dzialac normalnie,
    wykorzystujac mniejsza ilosc linii sygnalowych (czyli uzyska
    mniejsza przepustowosc). Z tym, ze jak ostatnio (cos tak
    z rok temu) sprawdzalem, to w zasadzie zadna gra nie
    potrzebowala wiecej niz PCIe 1.0 4x, a Ty pytasz o 2.0,
    wiec IMHO to zaden problem.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

    PS:
    Ewentualnie, jak na karcie Ci nie zalezy, a wolisz nie
    grzebac na plycie glownej, to dremelek w dlon i do roboty:
    http://www.digitaldon.co.uk/?p=281 ;)

  • 7. Data: 2011-10-17 12:38:53
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Kolega chyba chciał powiedzieć jak rozpiłujesz gniazdo na końcu tak żeby
    > karta mogła wejść w złącze, tylko trzeba dopilnować zeby była dosunięta
    > oporu bo inaczej "dym" :)

    Pomiedzy sekcja zasilajaco-sterujaca (ten waski kawalek od strony sledzia)
    a pinami sygnalowymi (cala reszta) jest "klucz" ktory powinien zapobiegac
    przesuwaniu sie karty w otwartym (pozbawionym zakonczenia) slocie.

    Niemniej - ostroznosc w operowaniu pilnikiem jest wiecej niz zalecana. :)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

    PS:
    Gdzies, kiedys widzialem plyte glowna ze slotem 4x z otwartym koncem.
    W sensie - fabryczne rozwiazanie takie, bez ingerencji Adama Slodowego ;)

  • 8. Data: 2011-10-17 14:22:31
    Od: VSS <a...@g...com>

    On 17 Paź, 14:28, "Vituniu" <v...@p...fm> wrote:

> [...]
    >
    > PS:
    > Ewentualnie, jak na karcie Ci nie zalezy, a wolisz nie
    > grzebac na plycie glownej, to dremelek w dlon i do

    hmmm, coś mi tu śmierdzi :)

    mam taka płytę:

    http://www.missingremote.com/sites/default/files/ima
    gepicker/629/board4_1600.jpg

    złącze o którym pisze jest z prawej strony zaznaczone seledynowym
    kolorem z opisem PCIe x4.
    Czy w to złącze mogę wasdzić kartę 16x ??

    tu inne zdjęcie tej płyty, tez widać to złącze:
    http://static.pcinpact.com/images/bd/news/99690-inte
    l-dh61ag-thin-mini-itx-msata-widi.png

    VSS

  • 9. Data: 2011-10-17 14:25:57
    Od: VSS <a...@g...com>

    On 17 Paź, 14:38, "Vituniu" <v...@p...fm> wrote:

> [...]
    > Gdzies, kiedys widzialem plyte glowna ze slotem 4x z otwartym koncem.
    > W sensie - fabryczne rozwiazanie takie, bez ingerencji Adama Slodowego ;)

    hmm, w zasadzie chyba może się to udać, znalazłem taki fiuczer:

    http://www.govgroup.com/startech-pex4to16r-pci-expre
    ss-x4-to-x16-slot-extension-adapter-2400511-prd1.htm

    Więc technicznie można wsadzić kartę x16 w złącze x4.

    Dziękuję za rozjaśnienie sprawy.

    VSS

  • 10. Data: 2011-10-17 17:27:36
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    jeszcze takie coś znalazłem
    http://www.amazon.com/HIS-Silence-DisplayPort-PCI-Ex
    press-H545H1GD1/dp/B004GL72K0/ref=dp_cp_ob_e_title_1