  • 71. Data: 2011-06-12 22:43:49
    Temat: Re: Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> napisał w wiadomości
    news:slrniurgru.1md.Mariusz.Kruk@epsilon.rdc.pl...
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Radosław Sokół"
    >
    > Też. Jak pisałem, wielu rzeczy, które ja słyszę, otoczenie nie słyszy.

    > No, skoro skala jest logarytmiczna, to nie ma się co dziwić, że jest
    > coraz trudniej. Skoro oktawę niżej masz od czterech kHz do ośmiu,
    > a następną masz od ośmiu, do szesnastu, to siłą rzeczy rozpatrujesz
    > coraz mniejsze rozpiętości tonalne.

    Skala oktaw jest wymyslona przez matematyków.
    Ucho ludzkie słyszy logarytmicznie, inaczej nie da się
    słyszeć jednoceśnie szeptu i startu odrzutowca.
    Więc NIE JEST CORAZ TRUDNIEJ.
    Jedni słyszą inni nie i tak jest. To są osobnicze cechy.

    Nie pamiętam początku wątku - ale chyba chodziło o karty USB,
    a nie o osobnicze zdolności słuchu?

    Moim zdaniem USB jest za wolne do generowania
    dzwięku o hiperjakości.
    Wystarczy popatrzeć na parametry kart USB a PCI.
    Ale czy USŁYSZYMY różnicę, to indywidualna sprawa.

    Mam wujka dyrygenta.
    Jeśli w jego towarzystwie szepnę coś komuś na ucho (w drugim końcu pokoju
    ok 5m) - on słyszy,
    mimo, że ten, któremu szepczę - nie słyszy.

    Feromon

  • 72. Data: 2011-06-13 08:15:24
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Feromon"
    >Skala oktaw jest wymyslona przez matematyków.

    Kurczę, dobrze że ludzie tego kiedyś nie wiedzieli. I żyli.

    >Ucho ludzkie słyszy logarytmicznie, inaczej nie da się
    >słyszeć jednoceśnie szeptu i startu odrzutowca.

    Mówisz o czymś zupełnie innym. Nie mówimy teraz o natężeniu dźwięku,
    tylko jego wysokości.

    >Więc NIE JEST CORAZ TRUDNIEJ.

    Oczywiście, że jest. Możesz się spinać ile chcesz i pisać majuskułami,
    ale nie zmienisz faktu, że różnica pomiędzy 100Hz, a 200Hz to pełna
    oktawa, a różnica pomiędzy 15100Hz, a 15200Hz to będą jakieś żałosne
    centy (bodajże; nie chce mi się dokładnie liczyć).

    >Jedni słyszą inni nie i tak jest. To są osobnicze cechy.

    Oczywiście. Co nie zmienia fizyki.

    >Moim zdaniem USB jest za wolne do generowania
    >dzwięku o hiperjakości.

    Ę??? Kpisz, czy o drogę pytasz?

    >Wystarczy popatrzeć na parametry kart USB a PCI.

    Nom. Czego ci brakuje w interfejsie samplującym w 192kHz w 24 bitach?
    Widziałeś kiedyś na oczy (nie pytam nawet czy używałeś) jakiś normalny
    interfejs audio na USB?

    >Ale czy USŁYSZYMY różnicę, to indywidualna sprawa.

    Oczywiście. Niektórym wystarcza jakość "muzyki" z komórki przez
    wbudowany głośniczek (niestety, zwykle w autobusach :-/).

    --
    | http://epsilon.eu.org/ |