    From: "Feromon" <f...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony
    Date: Mon, 13 Jun 2011 00:43:49 +0200

    Użytkownik "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> napisał w wiadomości
    news:slrniurgru.1md.Mariusz.Kruk@epsilon.rdc.pl...
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Radosław Sokół"
    >
    > Też. Jak pisałem, wielu rzeczy, które ja słyszę, otoczenie nie słyszy.

    > No, skoro skala jest logarytmiczna, to nie ma się co dziwić, że jest
    > coraz trudniej. Skoro oktawę niżej masz od czterech kHz do ośmiu,
    > a następną masz od ośmiu, do szesnastu, to siłą rzeczy rozpatrujesz
    > coraz mniejsze rozpiętości tonalne.

    Skala oktaw jest wymyslona przez matematyków.
    Ucho ludzkie słyszy logarytmicznie, inaczej nie da się
    słyszeć jednoceśnie szeptu i startu odrzutowca.
    Więc NIE JEST CORAZ TRUDNIEJ.
    Jedni słyszą inni nie i tak jest. To są osobnicze cechy.

    Nie pamiętam początku wątku - ale chyba chodziło o karty USB,
    a nie o osobnicze zdolności słuchu?

    Moim zdaniem USB jest za wolne do generowania
    dzwięku o hiperjakości.
    Wystarczy popatrzeć na parametry kart USB a PCI.
    Ale czy USŁYSZYMY różnicę, to indywidualna sprawa.

    Mam wujka dyrygenta.
    Jeśli w jego towarzystwie szepnę coś komuś na ucho (w drugim końcu pokoju
    ok 5m) - on słyszy,
    mimo, że ten, któremu szepczę - nie słyszy.

    Feromon