  • 1. Data: 2011-06-02 09:43:47
    Temat: HDD po wyłączeniu komputera nie startuje
    Od: BQB <a...@a...com.invalid>

    Dziwny problem z dyskiem SATA, dysk i komputer jest dosyć nowy. Otóż,
    aby dysk zaczął obracać talerzami, na włączonym komputerze trzeba wyjąć
    i włożyć wtyczkę zasilania. Po tym, reset i komputer normalnie startuje
    i wykrywa dysk. Co jest przyczyną, że dysk nie chce zakręcić talerzami
    po wyłączeniu zasilania? Dzieje się tak przy każdym wyłączeniu
    komputera. Szukam nowszego firmware, ale na stronie producenta nie ma.
    Dysk to Samsung HD103SJ.

  • 2. Data: 2011-06-02 09:48:30
    Temat: Re: HDD po wyłączeniu komputera nie startuje
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > po wyłączeniu zasilania? Dzieje się tak przy każdym wyłączeniu komputera.
    > Szukam nowszego firmware, ale na stronie producenta nie ma. Dysk to
    > Samsung HD103SJ.

    na innym zasilaczu sprawdź może. Ewentualnie zmień kabel.

  • 3. Data: 2011-06-02 09:51:39
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-06-02 11:43, BQB wrote:
> [...]
    > po wyłączeniu zasilania? Dzieje się tak przy każdym wyłączeniu
    > komputera. Szukam nowszego firmware, ale na stronie producenta nie ma.

    Spotkałem się kiedyś z funkcja rozruchu dysku na żądanie (przy starcie
    sprzętu), przy kilku, kilkunastu dyskach ma to ogromny sens, chwilowy
    prąd przy starcie może przeciążyć zasilacz.

    Czy dzieje się też tak z innymi dyskami, ew. czy masz jakieś zworki
    poustawiane w tym dysku (nie powinno być żadnej).

    Poszukałbym ew. czegoś w BIOS, nie mam teraz w głowie nazwy tej
    funkcjonalności.

  • 4. Data: 2011-06-02 10:26:36
    Od: Robson <r...@...pl>

    > i wykrywa dysk. Co jest przyczyną, że dysk nie chce zakręcić talerzami
    > po wyłączeniu zasilania? Dzieje się tak przy każdym wyłączeniu
    > komputera.

    To akurat normalne, jak wiekszosc urzadzen elektrycznych do dzialania
    wymaga pradu.

  • 5. Data: 2011-06-02 11:01:39
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-06-02 12:26, Robson wrote:

    > To akurat normalne, jak wiekszosc urzadzen elektrycznych do dzialania
    > wymaga pradu.
    koledze raczej miał na myśli, że po wyłączeniu i włączeniu dysk nie
    startuje ;)

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 6. Data: 2011-06-02 11:38:18
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Rafał Łukawski napisa?(a):

    > koledze raczej miał na myśli, że po wyłączeniu i włączeniu dysk nie
    > startuje ;)

    Nie pisał nic o włączeniu... ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 7. Data: 2011-06-02 11:54:34
    Od: BQB <a...@a...com.invalid>

    W dniu 11-06-02 13:38, januszek pisze:
    > Rafał Łukawski napisa?(a):

    > Nie pisał nic o włączeniu... ;)

    Taki skrót myślowy, właśnie o to mi chodziło.

  • 8. Data: 2011-06-02 11:56:44
    Od: BQB <a...@a...com.invalid>

    W dniu 11-06-02 11:48, Doxent pisze:

    > na innym zasilaczu sprawdź może. Ewentualnie zmień kabel.

    Zasilacz jest sprawny, gdyż po odłączeniu innego dysku i nagrywarki DVD
    problem nadal występuje.

  • 9. Data: 2011-06-02 12:04:06
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    BQB napisa?(a):

    [...]

    > Taki skrót myślowy, właśnie o to mi chodziło.

    Ok. W takim razie sprawdz kabelek zasilajacy, kabelek sygnalowy,
    zasilacz, dysk i płytę głowną (w takiej kolejności) ;)

    j.

  • 10. Data: 2011-06-02 12:07:33
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-06-02 13:56, Użytkownik BQB napisał:

    > Zasilacz jest sprawny, gdyż po odłączeniu innego dysku i nagrywarki DVD
    > problem nadal występuje.

    Jeśli z innym dyskiem problem dalej jest to nie kombinuj z firmware
    dysku tylko właśnie z zasilaczem, kablami i ewentualnie BIOSem
    płyty.