  • 81. Data: 2011-10-06 21:38:27
    Temat: Re: Kamera-rejestrator wideo drogi w samochodzie
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    > Przede wszystkim w ten sposób płacisz tylko tym, którym możesz zaufać.

    No właśnie.

    Robert

  • 82. Data: 2011-10-06 21:55:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Robert,

    Thursday, October 6, 2011, 11:36:06 PM, you wrote:

    > No sam jestem zdziwiony.
    > Ale chciałem Ci szczerze podziękować za wyjaśnienie
    > jak należy wypełnić przy zamówieniu w TI. Sam bym na to nie wpadł.

    Tak samo się wypełnia na całym świecie.

    > No masz rację, faktycznie, mam zablokowane całe 34 grosze.

    Dolar aż tak skoczył przez te parę dni?

    > Jestem w szoku że to tak szybko działa. Nawet napisane jest że to
    > Texas Instruments. I w ten sam sposób kupujecie na całym świecie
    > (np. dealextreme czy alibaba)?

    Na DX płacę przez PayPal. Alibaby jeszcze nie sprawdzałem.

    > A myślałem że ta karta debetowa z mBanku to jest niewiele warta, a tu proszę.

    Ugryzłem się w paluchy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 83. Data: 2011-10-07 11:14:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Oct 2011, Padre wrote:

    > Kamera
    > kamerą ale póki co trzeba jeszcze pamiętać o papierach, warto wozić ze sobą
    > gotowy formularz wypadkowy to się o niczym nie zapomni i będzie łatwiej
    > załatwić sprawy

    ...tylko o ile "tamten" zgadza się z naszym opisem sytuacji :]

    > niż przy pomocy pliku .avi którego bez ekspertyzy nikt nie uzna.

    W sumie o powyższe chciałem spytać: w czym jest lepsze zeznanie
    świadka od zeznania świadka (lub strony) wspartego "plikiem .avi"
    i stwierdzeniem "tak to właśnie wyglądało"?
    Przecież żeby "nie uznać" takiego .avi trzeba by zarzucić
    manipulację dowodami/fałszerstwo.

    pzdr, Gotfryd

  • 84. Data: 2011-10-07 12:32:21
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message
    > Ależ masz. Masz prawo do reklamacji. I wtedy problem ma sprzedawca, bo
    > on zapłaty nie otrzyma.

    > Przede wszystkim w ten sposób płacisz tylko tym, którym możesz zaufać.

    No to nie bardzo rozumiem bo zaprzeczasz sam sobie...
    Albo nie musisz zdawać się na uczciwość i zaufanie bo masz zawsze
    możliwość reklamacji, albo nie...

  • 85. Data: 2011-10-07 12:36:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Padre" <P...@n...net> wrote in message news:j6l6tc$hoe$1@news.onet.pl...
    > Ale należał mu się mandat za spowodowanie kolizji

    Policjant podobno NIE WIE kto spowodował kolizję...

    > To najprawdopodobniej w ubezpieczalni go namówili do zmiany zeznań

    :-) możliwe.

    > Ważne jest, że w raporcie jest wpis że cofał, tylko może nie dopilnowałeś
    > żeby policjant wpisał że cofając uderzył a nie Ty wjechałeś w cofający
    > samochód. Jeśli jest napisane w raporcie że kierowca TIRa uderzył a nie Ty
    > to ubezpieczalnia nie ma nic do gadania, jak chcą się wykręcić to filmu z
    > kamerki również nie wezmą pod uwagę bo nie muszą.

    W raporcie policyjnym nie ma OPINII policji, bo ich nie było na miejscu
    zdarzenia. W raporcie jest tylko spisane co zeznałem ja i co zeznał on.

> [...]
    > liczyć na to że się poddasz bo nie mają argumentów tylko robią próbę sił.
    >
    > Wygląda również że nie przycisnąłeś TIRowca do spisania na miejscu przy
    > policji oświadczenia dla Ciebie o sprawstwie wypadku, teoretycznie można
    > je odwołać ale w połączeniu z raportem policji to praktycznie niemożliwe.
    > Kamera kamerą ale póki co trzeba jeszcze pamiętać o papierach, warto wozić
    > ze sobą gotowy formularz wypadkowy to się o niczym nie zapomni i będzie
    > łatwiej załatwić sprawy niż przy pomocy pliku .avi którego bez ekspertyzy

    Nie podpisałby mi niczego takiego. To był TIRowiec, Wie dobrze co by
    to dla niego i jego kariery zawodowej znaczyło. Póki nie było świadków
    i liczyć mógł jeszcze na to że mnie przekona aby załatwić wszystko
    za gotówkę, bez wołania policji to był winny, a jak zawołałem policję
    to zmienił ton i cały czas rozmawiał z kimś przez telefon.

  • 86. Data: 2011-10-07 12:38:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > i stwierdzeniem "tak to właśnie wyglądało"?
    > Przecież żeby "nie uznać" takiego .avi trzeba by zarzucić

    No właśnie tu jest problem - jeśli kupno kamerki i rejestracja
    nikogo oficjalnie nie przekona to nie będę wydawał kasy...
    Zwłaszcza że 12 lat jeżdzę w tym kraju i dopiero raz mi sie
    takie cos przytrafilo - byc moze kamerka nie przyda sie prędko.
    Oby...

  • 87. Data: 2011-10-07 19:19:04
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    > i stwierdzeniem "tak to właśnie wyglądało"?
    > Przecież żeby "nie uznać" takiego .avi trzeba by zarzucić

    Świadek, szczególnie ten wiarygodny to zazwyczaj osoba obca, ryzykująca
    odpowiedzialnością za pomoc w próbie wyłudzenia odszkodowania a
    niezainteresowana wynikiem sporu, film będący własnością jednej ze stron
    sporu, szczególnie w postaci cyfrowej czyli łatwej do modyfikacji bez
    opinii eksperta jest z założenia niepewny i żaden ubezpieczyciel bez
    sprawy sądowej nie będzie ryzykował uznania go za dowód szczególnie w
    sytuacji kiedy nie musi a tym bardziej kiedy jest to wbrew jego
    interesowi. Wartość takiego filmu może być najwyżej taka, że winny
    kolizji przyzna się w oświadczeniu do jej spowodowania wiedząc że przez
    film przegra ewentualną sprawę w sądzie, na wpływ filmu wprost na
    decyzje ubezpieczyciela raczej bym nie liczył, no może jeśli
    naprawilibyśmy auto z AC i nasz ubezpieczyciel wystąpił by z regresem do
    ubezpieczyciela domniemanego sprawcy a to i tak pewnie skończyło by się
    w sądzie.

  • 88. Data: 2011-10-07 20:41:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Padre" <P...@n...net> wrote in message news:j6njba$i1s$1@news.onet.pl...

> [...]
    > AC i nasz ubezpieczyciel wystąpił by z regresem do ubezpieczyciela
    > domniemanego sprawcy a to i tak pewnie skończyło by się w sądzie.

    Myślę że taka kamerka lub jej zawartość (karta SD) zabezpieczona
    przez policję na miejscu zdarzenia usunęłaby wątpliwości co do
    cyfrowości materiału i łatwości jego montażu skoro została zebrana
    na miejscu zdarzenia przez wiarygodn strone: policję.

  • 89. Data: 2011-10-08 10:51:10
    Od: "Ciemny" <a...@w...lhs.pl-na.tej.stron.ie>

> [...]
    > i stwierdzeniem "tak to właśnie wyglądało"?
    > Przecież żeby "nie uznać" takiego .avi trzeba by zarzucić

    ZTCP według przepisów videorejestrator powinien posiadać zarejestrowany
    licznik klatek aby był to dowód w sprawie. Policyjne Polcamy tak np. mają:
    http://www.vidibu.com/videoizle.php?vid=TmxHMnV0T1U5
    YjgtXy15b3V0dWJl

    Myślę że posiadanie takiego gówienka na pokładzie zawsze lepiej działa
    psychicznie
    na opornego kierowcę, który będzie się wypierał. Miałem ostatnio sytuację że
    gość
    cofając osobówką omal nie zaparkował mi na masce. Nie wiem czy gdyby do
    czegoś
    doszło, a gość by się wyparł to co by policja powiedziała, bo oni
    standardowo
    tylko "wina tego co z tyłu, pewnie najechał" powiedzieć potrafią.

    Pozdr. TC

  • 90. Data: 2011-10-08 17:45:22
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    > cyfrowości materiału i łatwości jego montażu skoro została zebrana
    > na miejscu zdarzenia przez wiarygodn strone: policję.

    We wszystkim teoretycznie masz rację, tylko pamiętaj że policja i inne
    urzędy to ludzie i procedury, jestem pewien że poza przypadkiem kiedy
    będą ofiary śmiertelne żaden policjant nie zabezpieczy nagrania w
    postaci karty SD bo nie ma na to procedury i będzie się obawiał
    konsekwencji własnej nadgorliwości, w przypadku kolizji ma konkretne
    wytyczne co robić i tego się trzyma. Spróbuję się dowiedzieć u źródła
    ale zdaje mi się że "zwykły" policjant z drogówki nie ma możliwości
    zatrzymywania jakichkolwiek dowodów, kiedy sprawa tego wymaga wzywani są
    funkcjonariusze dochodzeniowi a w przypadku kolizji nikt ich nie wezwie.