  • 71. Data: 2011-10-06 09:41:09
    Temat: Re: Kamera-rejestrator wideo drogi w samochodzie
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    news:j6grre.7ms.0@poczta.onet.pl...

    > Nie napisałeś czy jechaliście na przeciwko siebie?

    Sprawa wydawała sie prosta, bo uważałem, ze jeżeli ktoś wjeżdża
    na czerwonym, to z góry jest przegrany, nawet jeden kierowca
    się zatrzymał i powiedział, że jak chcę świadka to służy swoja osobą,
    ale sprawa wydawała sie tak ewidentna, ze podziękowałem.
    (człowiek jest gupi całe życie:)).

    > No i jak mogłeś coś udowodnić - miałeś świadków?

    Nie miałem.
    Udowodniłem konfrontując zeznania kierowcy z prawami fizyki i logiki
    Niechcący również policjant mi pomógł.

    > Nikt nie dostał mandatu w mojej sytuacji.

    Nie wiem jak w USA w Polsce jak przyjmujesz mandat
    przyznajesz się do winy, odcinasz się (w zasadzie)
    od dochodzenia praw w sądzie.

    Artur(m)

  • 72. Data: 2011-10-06 14:11:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tom" <t...@n...spam.invalid> wrote in message

    > Tak cierpliwie czekali z zakupami az internet :)

    :-))) Przejęzyczyłem się
    - chodziło oczywiście o zakupy z katalogu papierowego przez telefon :-)

  • 73. Data: 2011-10-06 14:13:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Aczkolwiek pamietam serwer Motoroli.
    > Mozna bylo zamowic przez internet datasheet, a przysylali ... faxem :-)

    Bo to pewnie był stary serwer "fax on demand" do ktorego ktoś
    dorobił bramkę z internetem. Używałem kiedyś parę razy takich.
    Dzwoniło się, wybierało się jaki dokument się chce z menu głosowego
    przez telefon a potem serwer zaczynał pipczeć i wtedy odkładało
    się słuchawkę na faks i czekało na dokument. Dużo było takich usług
    w USA - formularze podatkowe tak można było dostać - faksy tu są
    bardziej popularne niż były kiedyś w Polsce. No ale mamy dziś
    internet i faksy idą w zapomnienie... Choć nie wszędzie, oczywiście.

  • 74. Data: 2011-10-06 20:18:51
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    > Tak. Przesyłka jest przesyłana Fedexem i dostaniesz od TI link z
    > trackingiem.

    Dobra, zamówiłem, wypełniłem tak jak mówił Roman.
    Ale mam jeszcze pytanko, kiedy mi ściągną z konta te 10 centów?
    Kurde, aż taki stary to nie jestem, ale dla mnie te płatności
    internetowe to czarna magia. Robię różne przelewy z mBanku, korzystam
    też z mTRANSFER ale w taki sposób to płacę pierwszy raz.
    Może mi ktoś objaśnić na jakiej podstawie TI ściągnie mi pieniądze
    z mojego ekonta w mBanku?

    Robert

  • 75. Data: 2011-10-06 20:43:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Robert" <r...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > korzystam też z mTRANSFER ale w taki sposób to płacę pierwszy raz.
    > Może mi ktoś objaśnić na jakiej podstawie TI ściągnie mi pieniądze

    TI ma umowę z firmą VISANET lub MASTERCARD na płatności
    kartą kredytową/debetową. Po zakończeniu transakcji i wysłaniu
    Ci katalogu, wyśle do tej firmy żądanie zapłaty za transakcję
    od Ciebie, ich klienta. Oni przekażą to żądanie bankowi który
    jest właścicielem Twojej karty (mBank) a ten bank już będzie
    wiedział co zrobić... :-)) Gdzieś po drodze transakcja zmieni
    walutę i zostaną przeliczone należności według jakiegoś tam
    kursu usd-pln lub usd-euro-pln i doliczone opłaty za transakcje
    międzynarodowe (na mojej MasterCard debetowej to jest 1%).
    A więc z rączki do rączki pieniądze z Twojego konta trafią
    na konto TI - niech Cię o to głowa nie boli :-)

  • 76. Data: 2011-10-06 21:00:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Robert,

    Thursday, October 6, 2011, 10:18:51 PM, you wrote:

> [...]
    > internetowe to czarna magia. Robię różne przelewy z mBanku, korzystam
    > też z mTRANSFER ale w taki sposób to płacę pierwszy raz.

    Nie mam pojęcia, gdzieś Ty się uchował we współczesnym świecie...

    > Może mi ktoś objaśnić na jakiej podstawie TI ściągnie mi pieniądze
    > z mojego ekonta w mBanku?

    Na podstawie danych karty, które podałeś. Jak wejdziesz w blokady, to
    znajdziesz tam swoje 32 grosze.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 77. Data: 2011-10-06 21:15:26
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > A więc z rączki do rączki pieniądze z Twojego konta trafią
    > na konto TI - niech Cię o to głowa nie boli :-)

    No tak, z TI otrzymałem mail-em potwierdzenie o zakupie.
    Rozumiem że tracking z Fedex-u przyjdzie w osobnym mail-u?

    Wielkie dzięki za fatygę i za takie objaśnienie sprawy.

    Nie żebym podejrzewał TI o takie sprawy, ale wynika z tego
    że nieuczciwy sprzedawca może w ten sposób zażądać zapłaty za
    fikcyjny zakup. Bo ja nie mam żadnej kontroli nad tą transakcją.
    Nie żądają ode mnie żadnych haseł jednorazowych lub czegoś podobnego.
    Jedynym ograniczeniem jest chyba ten limit transakcji internetowych,
    o którym pisał Roman.

    Robert

  • 78. Data: 2011-10-06 21:24:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Robert,

    Thursday, October 6, 2011, 11:15:26 PM, you wrote:

    [...]

    > Nie żebym podejrzewał TI o takie sprawy, ale wynika z tego
    > że nieuczciwy sprzedawca może w ten sposób zażądać zapłaty za
    > fikcyjny zakup. Bo ja nie mam żadnej kontroli nad tą transakcją.

    Ależ masz. Masz prawo do reklamacji. I wtedy problem ma sprzedawca, bo
    on zapłaty nie otrzyma.

    > Nie żądają ode mnie żadnych haseł jednorazowych lub czegoś podobnego.
    > Jedynym ograniczeniem jest chyba ten limit transakcji internetowych,
    > o którym pisał Roman.

    Przede wszystkim w ten sposób płacisz tylko tym, którym możesz zaufać.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 79. Data: 2011-10-06 21:34:36
    Od: Padre <P...@n...net>

    Nie dała mu mandatu bo
    > rzekomo wolno było mu cofać...
    Ale należał mu się mandat za spowodowanie kolizji

    Ubezpieczalnia jego twierdzi,
    > że teraz gościu się do nich wykręca, że wcale nie minął swojego
    > skrętu że zatrzymał się normalnie bo ktoś przed nim stanął

    To najprawdopodobniej w ubezpieczalni go namówili do zmiany zeznań

    i że
    > się nie cofał tylko że ja mu wjechałem w tyłek... I dupa zbita.
    > W raporcie policyjnym jest wpisane że twierdził do policjanta
    > że cofał do skrętu ale najwyraźniej mają to w nosie...

    Ważne jest, że w raporcie jest wpis że cofał, tylko może nie
    dopilnowałeś żeby policjant wpisał że cofając uderzył a nie Ty wjechałeś
    w cofający samochód. Jeśli jest napisane w raporcie że kierowca TIRa
    uderzył a nie Ty to ubezpieczalnia nie ma nic do gadania, jak chcą się
    wykręcić to filmu z kamerki również nie wezmą pod uwagę bo nie muszą.
    Tak naprawdę masz problem wyłącznie z ubezpieczycielem ale oni mogą
    tylko liczyć na to że się poddasz bo nie mają argumentów tylko robią
    próbę sił.

    Wygląda również że nie przycisnąłeś TIRowca do spisania na miejscu przy
    policji oświadczenia dla Ciebie o sprawstwie wypadku, teoretycznie można
    je odwołać ale w połączeniu z raportem policji to praktycznie
    niemożliwe. Kamera kamerą ale póki co trzeba jeszcze pamiętać o
    papierach, warto wozić ze sobą gotowy formularz wypadkowy to się o
    niczym nie zapomni i będzie łatwiej załatwić sprawy niż przy pomocy
    pliku .avi którego bez ekspertyzy nikt nie uzna.

  • 80. Data: 2011-10-06 21:36:06
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    > Nie mam pojęcia, gdzieś Ty się uchował we współczesnym świecie...
    No sam jestem zdziwiony.
    Ale chciałem Ci szczerze podziękować za wyjaśnienie
    jak należy wypełnić przy zamówieniu w TI. Sam bym na to nie wpadł.

    > Na podstawie danych karty, które podałeś. Jak wejdziesz w blokady, to
    > znajdziesz tam swoje 32 grosze.
    No masz rację, faktycznie, mam zablokowane całe 34 grosze. Jestem w szoku że to
    tak szybko działa. Nawet napisane jest że to Texas Instruments.
    I w ten sam sposób kupujecie na całym świecie (np. dealextreme czy alibaba)?
    A myślałem że ta karta debetowa z mBanku to jest niewiele warta, a tu proszę.

    Robert