  • 1. Data: 2011-10-04 10:46:26
    Temat: zmiana portu com
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    mam taki problem , program obsługuje porty com od 1- 4 a moj BT w laptopie
    ustawił sobie na com 40 bez możliwości zmiany . Czy ktoś spotkał program
    który by zmieniał port np. 40 na port 1-4 ? albo jak to obejść ?

  • 2. Data: 2011-10-04 11:31:40
    Temat: Re: zmiana portu com
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-04 12:46, Marek S pisze:
    > mam taki problem , program obsługuje porty com od 1- 4 a moj BT w laptopie
    > ustawił sobie na com 40 bez możliwości zmiany . Czy ktoś spotkał program
    > który by zmieniał port np. 40 na port 1-4 ? albo jak to obejść ?

    Może w menadżerze urządzeń dasz radę wymusić inny port. Jeśli nie to
    możesz postawić maszynę wirtualną i na niej dosa (zakładam, że dosowy
    program). Ja tak kiedyś zrobiłem gdy program nie akceptował przejściówek
    USBowych. W VM zdefiniowałem jako COM1 widoczny w systemie wirtualny COM.

    MD

  • 3. Data: 2011-10-04 12:01:31
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

> [...]
    > USBowych. W VM zdefiniowałem jako COM1 widoczny w systemie wirtualny COM.

    nie mogę wymusić bo to jakiś Toshiba BT port i nic tam nie ma do zmiany a
    program windowsowy .

  • 4. Data: 2011-10-04 15:54:07
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-04 14:01, Marek S pisze:

    > nie mogę wymusić bo to jakiś Toshiba BT port i nic tam nie ma do zmiany a
    > program windowsowy .

    Tak czy inaczej w wirtualnej maszynie zapewne możesz przedefiniować ten
    port. Nie musi być dla dosa ale na tym się skupiłem bo z nim jest
    najczęściej problem. Jeśli masz W7 pro to masz tam wirtualny XP w ramach
    licencji. Jeśli masz co innego to możesz dać darmowego Virtual PC ale na
    niego musisz zainstalować system z licencją. Nic innego nie przychodzi
    mi do głowy.
    Może na grupach windowsowych będą mieli jakieś pomysły

    MD

  • 5. Data: 2011-10-04 16:18:31
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

> [...]

    > ustawił sobie na com 40 bez możliwości zmiany . Czy ktoś spotkał program
    > który by zmieniał port np. 40 na port 1-4 ? albo jak to obejść ?

    Może spróbuj użyć programu com0com, tworzy on parę portów COM, w Twoim
    wypadku stworzyłbym COM40-COM1. BT pracuje na COM40, a Ty łączysz się z
    nim przez COM1...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 6. Data: 2011-10-04 16:22:04
    Od: "Tomasz Piasecki" <t...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    http://www.eterlogic.com/Products.VSPE.html

    freeware dla 32bit, mozesz sobie zmapowac dowolny, port, dodawacport,
    wirtualne kable szeregowe, splittery, pelna bajka. Ponoc mozna tez monitorowac
    ruch...

    Wyrazy,
    TomaszPe

  • 7. Data: 2011-10-04 18:16:03
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Dykus" <d...@s...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Może spróbuj użyć programu com0com, tworzy on parę portów COM, w Twoim
    > wypadku stworzyłbym COM40-COM1. BT pracuje na COM40, a Ty łączysz się z
> [...]
    A gdzie ten program można znaleźć ?

  • 8. Data: 2011-10-04 20:04:50
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    http://sourceforge.net/projects/com0com/

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 9. Data: 2011-10-04 21:06:30
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-04 20:16, Marek S pisze:
    > Użytkownik "Dykus"<d...@s...wp.pl> napisał w wiadomości

    > A gdzie ten program można znaleźć ?

    Ściągnij ten VSPE o którym pisze Tomasz. Ściągnąłem i sprawdziłem.
    Mapuje mi port COM9 (USB) jako wybrany przeze mnie port COM2 lub COM1.

    MD

  • 10. Data: 2011-10-04 21:33:27
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    > Ściągnij ten VSPE o którym pisze Tomasz. Ściągnąłem i sprawdziłem. Mapuje
    > mi port COM9 (USB) jako wybrany przeze mnie port COM2 lub COM1.
    próbowałem i nie działa , ustawiłem go jako Mapper i podglądam poprzez
    terminal com i nic nie idzie . Co jest źle ?