  • 31. Data: 2010-12-30 20:27:24
    Temat: Re: Kalendarz bardzo rozebrany
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-12-30 16:21, Marek Wyszomirski wrote:
    > Z tym zabiciem to być może lekka przesada - człowiek naprawdę sporo
    > zniesie - ale niewątpliwie naraziło by ich na znaczny uszczerbek na
    > zdrowiu. Ale - nie ma obaw - w pzrypadku dawki która pzreświetliłaby gruby
    > blok metalu szkielet człowieka stanowiłby na zdjęciu ledwo widoczny,
    > niemal nieodróżnialny od czarnego tła cień. Tłumienie promieniowania rtg
    > przez kości ludzkie jest znacznie słabsze niż przez metal.

    Zawsze można zrobić X-Ray HDR :D
    a potem posklejać razem różne elementy :) Przecież wiadomo, że
    najważniejsza była jednak kompozycja, a nie fotografia w ujęciu
    dokumentalnym.

    Jednak mowa o zdjęciach np. całego samolotu czy autobusu. Samą postać
    można by tak fotografować bez jakichś trudności technicznych. Wciąż więc
    twierdzę, że niekoniecznie musiałby to być render :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 32. Data: 2010-12-30 20:34:39
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-12-30 09:03, Marek Wyszomirski wrote:
    > Ten autobus to chyba z tektury zrobiony:-) Metale tłumią znacznie silniej
    > od kości promieniowanie rtg - tu jakoś tego nie widać...

    Tak jak pisałem wyżej - liczył się efekt i kompozycja, więc zdjęcia są
    obrabiane i PSute. oryginalne byłyby nieciekawe i wybiórcze.

    > W przypadku samolotu o tyle nie widzę problemu, że jest to tylko
    > urządzenie techniczne - na zdjęciu nie ma ludzi.

    Na tym jego są :) Widzę conajmniej kilka postaci. Oczywiście skąd mogli
    się oni wziąć to już wiemy :)

    > Sporo zależy od tego, co rozumieć pod pojęciem 'robi'. Bo można sobie
    > wyobrazić np. wykorzystanie fragmentów zdjęć powstałych podczas normalnych
    > badań lekarskich i pracowite poskładanie z nich w Photoshopie szkieletów w
    > dowolnych pozycjach - jest to jak najbardziej wykonalne. Tyle, że dla mnie
    > taka zabawa to już grafika.

    Ale początkowo twierdziłeś, że jakiekolwiek zdjęcia roentgenowskie
    wymagają zgody i formalizacji, gdy tymczasem jak widzisz mogą być
    materiałem wyjściowym dla różnych kompozycji. Na stronie tego autora
    znajdziesz szereg zdjęć najróżniejszych przedmiotów.

    Natomiast co do PS i pojęcia grafika, to granica zawsze była płynna. Tutaj
    ograniczenia techniczne wprost powodują, że efekt należało obrobić. Skoro
    wynik jest możliwie zbliżony do tego jak ludzie to postrzegają to chyba
    dobry kierunek. Przy okazji kalendarza widać jak większość zupełnie nie
    widzi różnicy w stosunku do zdjęć wyrenderowanych :) Pewne jest że jedne i
    drugie zawierają elementy, które znawcy od razu rozpoznadzą i nie da się
    im wmówić, że ktoś miał po prostu aparat X-ray :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 33. Data: 2010-12-30 21:57:03
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-12-30 21:27, dominik pisze:

    > Zawsze można zrobić X-Ray HDR :D

    I tak się właśnie w medycynie robi. Cyfrowe obrazy radiograficzne
    (czarno-białe) są rejestrowane z głębią kilkunastu bitów - a więc dużo
    większą, niż jesteśmy w stanie pokazać w sposób rozróżnialny dla
    ludzkiego oka. Następnie regulując odpowiednio charakterystykę
    przetwarzania jesteśmy w stanie z tak zarejestrowanych obrazów wyciągnąć
    to, co nas w danej chwili interesuje (np. oglądamy niuanse tkanki mózgu
    - przy tak ustawionym obrazie kości stanowią jednolitą białą plamę, a po
    chwili z tego samego obrazu oceniamy czy nie ma złamań czaszki - kiedy z
    kolei mózg jest niemal jednolitą ciemnoszarą lub nawet czarną plamą bez
    widocznych szczegółów.

    > a potem posklejać razem różne elementy :) Przecież wiadomo, że
    > najważniejsza była jednak kompozycja, a nie fotografia w ujęciu
    > dokumentalnym.

    Tylko czy po takim sklejaniu w różny sposób przetworzonych elementów
    jest to nadal jeszcze fotografia czy już grafika komputerowa? Granica
    jest dość płynna i różni ludzie mogą ten sam efekt końcowy ustawiać po
    różnych stronach tej granicy...

    > Jednak mowa o zdjęciach np. całego samolotu czy autobusu. Samą postać
    > można by tak fotografować bez jakichś trudności technicznych. Wciąż więc
    > twierdzę, że niekoniecznie musiałby to być render :)

    Bez technicznych - ale z prawnymi. Samolot po takim zdjęciu nowotworu
    nie dostanie, a człowiek może...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 34. Data: 2010-12-30 22:10:56
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-12-30 21:34, dominik pisze:

    > Tak jak pisałem wyżej - liczył się efekt i kompozycja, więc zdjęcia są
    > obrabiane i PSute. oryginalne byłyby nieciekawe i wybiórcze.

    I tak jak pisałem - pytanie, czy to jeszcze zdjęcia, czy już grafika.
    Zresztą ten problem od wielu lat w sztuce występuje - zawsze się nad tym
    zastanawiałem ogladając prace Horowitza.

    > Na tym jego są :) Widzę conajmniej kilka postaci. Oczywiście skąd mogli
    > się oni wziąć to już wiemy :)

    To albo inne zdjęcia oglądaliśmy albo dokładniej się przyglądałeś. Ja
    oglądałem jakiś samolot komunikacyjny lub transportowy prześwietlony od
    przodu i ludzi nie zauważyłem.

> [...]
    > materiałem wyjściowym dla różnych kompozycji. Na stronie tego autora
    > znajdziesz szereg zdjęć najróżniejszych przedmiotów.

    Rentgenowskie ludzi. Podejrzewam, że w niektórych krajach również
    rentgenowskie zwierząt. W przypadku zdjęć urządzeń technicznych takich
    ograniczeń prawnych nie ma (aczkolwiek użytkowanie sprzętu
    wytwarzającego promieniowanie rentgenowskie podlega zazwyczaj pewnym
    ograniczeniom ze względów bezpieczeństwa - w większości krajów nie wolno
    Ci będzie postawić sobie tak po prostu w domu prywatnego rentgena do
    zabawy).

    Z tym się w 100% zgadzam.

    --
    Pozdrawiam!