    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Kalendarz bardzo rozebrany
    Date: Thu, 30 Dec 2010 21:34:39 +0100

    On 2010-12-30 09:03, Marek Wyszomirski wrote:
    > Ten autobus to chyba z tektury zrobiony:-) Metale tłumią znacznie silniej
    > od kości promieniowanie rtg - tu jakoś tego nie widać...

    Tak jak pisałem wyżej - liczył się efekt i kompozycja, więc zdjęcia są
    obrabiane i PSute. oryginalne byłyby nieciekawe i wybiórcze.

    > W przypadku samolotu o tyle nie widzę problemu, że jest to tylko
    > urządzenie techniczne - na zdjęciu nie ma ludzi.

    Na tym jego są :) Widzę conajmniej kilka postaci. Oczywiście skąd mogli
    się oni wziąć to już wiemy :)

    > Sporo zależy od tego, co rozumieć pod pojęciem 'robi'. Bo można sobie
    > wyobrazić np. wykorzystanie fragmentów zdjęć powstałych podczas normalnych
    > badań lekarskich i pracowite poskładanie z nich w Photoshopie szkieletów w
    > dowolnych pozycjach - jest to jak najbardziej wykonalne. Tyle, że dla mnie
    > taka zabawa to już grafika.

    Ale początkowo twierdziłeś, że jakiekolwiek zdjęcia roentgenowskie
    wymagają zgody i formalizacji, gdy tymczasem jak widzisz mogą być
    materiałem wyjściowym dla różnych kompozycji. Na stronie tego autora
    znajdziesz szereg zdjęć najróżniejszych przedmiotów.

    Natomiast co do PS i pojęcia grafika, to granica zawsze była płynna. Tutaj
    ograniczenia techniczne wprost powodują, że efekt należało obrobić. Skoro
    wynik jest możliwie zbliżony do tego jak ludzie to postrzegają to chyba
    dobry kierunek. Przy okazji kalendarza widać jak większość zupełnie nie
    widzi różnicy w stosunku do zdjęć wyrenderowanych :) Pewne jest że jedne i
    drugie zawierają elementy, które znawcy od razu rozpoznadzą i nie da się
    im wmówić, że ktoś miał po prostu aparat X-ray :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564