  • 11. Data: 2011-01-06 10:34:48
    Temat: Re: Kabel USB do glukometru
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Tomasz Wójtowicz wrote:

    > Nic o tym nie wiem. Jakie inwertery?

    Kabel USB-RS232 jest na ogół TTL-RS. +5V (+3.3V) to mark (1), a 0V to space
    (0). RS232 w komputerze jest mark -12V (lub 0, też pasuje), space +12V. Jak
    chcesz podłączyć jedno z drugim, potrzebujesz odwrócenie logiki.

    Waldek

  • 12. Data: 2011-01-06 10:48:56
    Od: Tom <t...@n...spam.invalid>

    On 6/01/2011 8:10 PM, Tomasz Wójtowicz wrote:

    > Nic o tym nie wiem. Jakie inwertery?

    MAX232 i pochodne, odwraca sygnal i zamienia poziom TTL (0 - 5V) do blisko RS232
    +/-12V. Podejrzewam ze jesli kabel ma konwerter USB-RS232 to na jacku ma poziomy TTL,
    wiele portow szeregowych bedzie z tym pracowac jesli odwrocisz sygnaly ale pewniej
    jesli sygnal bedzie mial te +/-8V lub troche wiecej.

    Tomek

    Tomek

  • 13. Data: 2011-01-06 10:50:21
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Thu, 6 Jan 2011 11:32:17 +0100, Krzysztof Tabaczyński napisał(a):

    > Użytkownik "Jacek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > No to ja chyba jakiś głupi jestem, bo nic z tego nie zrozumiałem.
    >
    > Pozdrowienia, Krzysztof z Tychów.

    Nie wiem, jak do Twojego, ale do mojego Contoura kabel kosztuje 0,01gr
    netto, wiec czy jest sens robic samemu?

    A co do komunikatu, to wstyd. Taka bogata firma, a nie stac na
    przetlumaczenie jednego zdania...

  • 14. Data: 2011-01-06 11:00:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Krzysztof,

    Thursday, January 6, 2011, 9:41:37 AM, you wrote:

    > Mam taki problem: dostałem w prezencie mały,
    > bardzo nowoczesny glukometr. W instrukcji jest
    > napisane, że można go podłączyć do komputera za
    > pomocą specjalnego kabla USB. Tyle, że nie napisali
    > gdzie taki kabel kupić, a polski oddział producenta milczy.
    > Może ktoś wie gdzie mozna kupić kabel USB który
    > na drugim końcu ma małego Jacka?

    Tobie się wydaje, że to wystarczający opis?
    Chodzi Ci o Bayer ContourTS? Kabelek można kupić na sklepie
    internnetowym: http://bayer-online.pl/category/akcesoria - akurat jest
    promocja i kosztuje tylko 1 grosz. A przesyłka 23.29 PLN

    Dziwne, że nie można kupić oprogramowania GlucoFacts Express a bez
    niego sobie nie powalczysz...

    Jesli chodzi Ci o inny glukometr, to bądź łaskaw podać jego typ, jeśli
    chcesz otrzymać od kogokolwiek pomoc.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 15. Data: 2011-01-06 11:01:57
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    > Nie wiem, jak do Twojego, ale do mojego Contoura kabel kosztuje 0,01gr
    > netto, wiec czy jest sens robic samemu?
    >
    > A co do komunikatu, to wstyd. Taka bogata firma, a nie stac na
    > przetlumaczenie jednego zdania...

    Ja nie będę robił kabla.
    Tylko gotowy i niech kosztuje ile chce.
    Tylko gdzie kupić?

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 16. Data: 2011-01-06 11:03:40
    Temat: Re: [ot]Re: Kabel USB do glukometru
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Krzysztof,

    Thursday, January 6, 2011, 10:02:44 AM, you wrote:

> [...]

    [...]

    > Niby dlaczego? Stary glukometr bez problemu mogłem
    > sobie do komputera podłączyć i raz na trzy miesiące
    > niosłem zebrane wyniki do lekarza. Za każdym razem
    > był zachwycony, bo mógł bezpiecznie ale bardzo prezyzyjnie
    > dawkować leki. I to działało przez prawie dziesięć lat.

    Jasne. Tylko jeśli to Countour TS, to oprogramowanie jest bardzo
    ubogie - nie można archiwizować wyników i ich porównywać w
    przyszłości, nie ma eksportu danych. Osobiście wolę to robić po
    swojemu - w GoogleDocs mam arkusz kalkulacyjny, z kolorowaniem tła w
    zależności od wartości, z wykresami osobno dla trzech pór dnia i
    średniej i wtedy wiem wszystko.

    Dawkowanie? W cukrzycy typu II dawkować trzeba żarcie a nie leki ;)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 17. Data: 2011-01-06 11:22:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Krzysztof,

    Thursday, January 6, 2011, 11:32:17 AM, you wrote:

    > No to ja chyba jakiś głupi jestem, bo nic z tego nie zrozumiałem.

    Instalator jest w Javie czyli nie dostaje się pliku instalacyjnego,
    którym można byłoby się podzielić w potrzebie z kimś innym...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 18. Data: 2011-01-06 11:26:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Krzysztof,

    [...]

    > Ja nie będę robił kabla.
    > Tylko gotowy i niech kosztuje ile chce.
    > Tylko gdzie kupić?

    Myślę, że prościej i taniej będzie zmienić glukometr na Contour TS i
    kupić kabelek za grosz a oprogramowanie ściągnąć za darmo.

    Zgłoś się do punktu konsultacyjnego firmy Lilly (mają takie punkty
    przy każdej lepszej przychodni) http://www.ccel.pl/ - oni często mają
    darmowe glukometry, w tym Contour TS.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 19. Data: 2011-01-06 11:36:42
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 Jan 2011 12:26:30 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Zgłoś się do punktu konsultacyjnego firmy Lilly (mają takie punkty
    >przy każdej lepszej przychodni) http://www.ccel.pl/ - oni często mają
    >darmowe glukometry, w tym Contour TS.

    Znaczy sie potem paski sa drogie ?

    J.

  • 20. Data: 2011-01-06 11:40:29
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

> [...]
    > kupić kabelek za grosz a oprogramowanie ściągnąć za darmo.
    >
    > Zgłoś się do punktu konsultacyjnego firmy Lilly (mają takie punkty

    Ciekawa propozycja.
    Może gdzieś w Tychach znajdę, bo jeszcze nie widziałem.
    A ten kabel USB od Bayera może nie pasować do
    mojego glukometru?

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.