  • 11. Data: 2011-10-28 09:44:16
    Temat: Re: Kabel FTP -40 +100C
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michal,

    Friday, October 28, 2011, 8:41:59 AM, you wrote:

    > Ciekawosc mnie zżera, gdzie panuja (na ziemi ;) takie warunki ? :)

    Na płaskich dachach pokrytych papą? W komorze silnika samochodu? No,
    powiedzmy, że -40 to ostanio było w 1978 roku w Sylwestra.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2011-10-28 09:50:36
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    > Na płaskich dachach pokrytych papą? W komorze silnika samochodu? No,
    > powiedzmy, że -40 to ostanio było w 1978 roku w Sylwestra.

    W Norwegi? :-)

    --
    AWa.

  • 13. Data: 2011-10-28 10:22:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Andrzej,

    Friday, October 28, 2011, 11:50:36 AM, you wrote:

    > W Norwegi? :-)

    W Polsce. W Trójmieście. 30 grudnia było jeszcze ok. +10 a rano -40 i
    na dokładkę wszystko zasypane.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 14. Data: 2011-10-28 10:57:16
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    W dniu 2011-10-28 11:50, Andrzej W. pisze:

    > W Norwegi? :-)

    -28 jakieś 70km od Warszawy na południe, jakieś 5 lat temu, u nas na wsi;
    ale to była jazda! aż się łezka w oku kręci jak żeśmy w nocy przy tej
    temperaturze auta rozmrażali, żeby je z towarem do Norwegii właśnie
    wysłać... :-)

    --
    Barek
    barek[]plusnet pl

  • 15. Data: 2011-10-28 18:08:10
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> writes:

    > W Polsce. W Trójmieście. 30 grudnia było jeszcze ok. +10 a rano -40 i
    > na dokładkę wszystko zasypane.

    W Trojmiescie takie temperatury? Pamietam ze (w Warszawie akurat)
    sniegu spadlo duzo, ale temperatury moze byly typu -25 st.C (albo
    i nie, nie pamietam az tak dokladnie). W Trojmiescie powinno byc
    chyba (teoretycznie oczywiscie) cieplej. Generalnie ilosc sniegu byla
    wyjatkowa, nie temperatury.

    W Suwalkach to bym sie jakos bardzo nie zdziwil (choc -40 to wciaz
    ekstremum). Ale Trojmiasto?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 16. Data: 2011-10-28 20:47:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Krzysztof,

    Friday, October 28, 2011, 8:08:10 PM, you wrote:

    > W Trojmiescie takie temperatury? Pamietam ze (w Warszawie akurat)
    > sniegu spadlo duzo, ale temperatury moze byly typu -25 st.C (albo
    > i nie, nie pamietam az tak dokladnie).

    W pierwszy dzień w całej Polsce było poniżej -25. Ale jako pierwsze
    oberwało Pomorze - już 31 grudnia rano było przerąbane. Do Wrocka
    dotarło dobę później.

    > W Trojmiescie powinno byc chyba (teoretycznie oczywiscie) cieplej.
    > Generalnie ilosc sniegu byla wyjatkowa, nie temperatury.

    Temperatura była ekstremalnie niska.

    > W Suwalkach to bym sie jakos bardzo nie zdziwil (choc -40 to wciaz
    > ekstremum). Ale Trojmiasto?

    Kiedy to przypełzło znad Skandynawii. A ja akurat w Sopocie wtedy
    mieszkałem. W drewnianym domku z oknami z pojedynczymi szybami i
    szparami :(

    W piwnicy piec c.o. się gotował a piętro wyżej zbiornik wyrównawczy
    zamarzał.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 17. Data: 2011-10-29 16:35:54
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik wchpikus napisał:
    > Hej!
    > Troche mniej niz 100C ale juz cos:
    > http://www.meditronik.com.pl/doc/plus/belden-7929a_n
    p197.pdf

    > Jak powyzej 100C to chyba tylko w w rurkach jakis prowadzic...

    Kynar? Teflon? Bo polietylen już istotnie mięknie w tych warunkach.

    --
    Darek

  • 18. Data: 2011-11-02 18:31:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

> [...]

    > szparami :(
    >
    > W piwnicy piec c.o. się gotował a piętro wyżej zbiornik wyrównawczy

    [1978/9]
    Aha. W kazdym razie tu w Warszawie chyba nie bylo nawet -30 st.C. Tak
    czy owak w polaczeniu z niedzialajacym (prawie) CO (norma w tamtych
    czasach) spowodowalo to wiele problemow, w wielu miejscach popekaly
    rury, kaloryfery itd. - nie mial kto przypilnowac na przelomie roku.
    --
    Krzysztof Halasa