  • 1. Data: 2011-10-28 09:59:20
    Temat: Przekaznik + port rownolegly
    Od: walker <e...@g...without.pl>

    Witam,
    Dysponuje przekaznikiem z 3 stykami GND, normalnie otwarte i normalnie
    zwarte, jest to przekaznik kontrolujacy zasilanie AC 230V i teraz
    chcialbym to w jakis najprostszy sposob przekazac do komputera
    (chcialbym aby aplikacja wiedziala czy jest AC 230 czy nie), ale w jaki
    sposob?

    pomyslalem ze mozna uzyc port rownolegly, ale jak to podlczyc, szukalem
    tego w internecie, ale nie moge znalezc, prosze o pomoc

    a moze ktos zna inne lepsze/prostsze rozwiazanie?

    pzdr,
    w.

  • 2. Data: 2011-10-29 06:21:40
    Temat: Re: Przekaznik + port rownolegly
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "walker" <e...@g...without.pl> wrote in message
> [...]
    > tego w internecie, ale nie moge znalezc, prosze o pomoc
    >
    > a moze ktos zna inne lepsze/prostsze rozwiazanie?

    Odszukaj na obudowie tego przekaznika nazwy producenta,
    modelu, napiecia cewki sterujacej - wtedy powiemy Ci cos wiecej...

  • 3. Data: 2011-10-29 08:35:04
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "walker" <e...@g...without.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > tego w internecie, ale nie moge znalezc, prosze o pomoc
    >
    > a moze ktos zna inne lepsze/prostsze rozwiazanie?
    Ja bym zastosowal jakis transoptor, na wejsciu odpowiedni rezystor albo
    rezystor z kondensatorem i antyrownolegla do diody LED transoptora jakas
    dioda aby nie przebic LED-a. Od strony portu równoleglego musisz wystawic na
    ktoryms pinie poziom wysoki i z niego polaczyc rezystorem do kolejnego pinu,
    a tego przywierac do masy tranzystorem transopotora.

    Gejzero

  • 4. Data: 2011-10-29 13:37:16
    Od: walker <e...@g...without.pl>

    On 10/29/2011 10:35 AM, Gejzero SQ3OGX wrote:

> [...]
    > wystawic na ktoryms pinie poziom wysoki i z niego polaczyc rezystorem do
    > kolejnego pinu, a tego przywierac do masy tranzystorem transopotora.

    okazalo sie to prostrze niz przypuszczalem, wystarczylo tylko zlaczyc
    pin 2 i 13 i dzialac w trybie nibble

    http://pl.wikipedia.org/wiki/IEEE_1284

  • 5. Data: 2011-10-29 14:12:16
    Od: walker <e...@g...without.pl>

    On 10/29/2011 08:21 AM, Pszemol wrote:
    > "walker" <e...@g...without.pl> wrote in message

    > Odszukaj na obudowie tego przekaznika nazwy producenta,
    > modelu, napiecia cewki sterujacej - wtedy powiemy Ci cos wiecej...

    przekaznik jest w zasilaczu, a mnie interesuja jedynie wyjscia,
    normalnie zwarte, normalnie otwarte, po za tym problem juz rozwiazalem
    (informowalem w poprzednim poscie)