  • 21. Data: 2012-03-27 10:53:44
    Temat: Re: KIA venga
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    The_EaGle nabazgrał(a):

    > Wali mnie jakie masz auto na trasy ;) odniosłem się do twojej wypowiedzi
    > że vengą jeździło ci się lepiej niż exeo Obiektywnie rzecz ujmując to co
    > napisałeś jest kompletną bzdurą.

    O... to ty wiesz w jakim aucie JA czyje się lepiej ?? to może powiesz
    jeszcze jakie będą wyniki LOTTO o panie ....

    LEPIEJ MI W KIA NIZ EXEO.

  • 22. Data: 2012-03-27 10:57:13
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-03-26 22:34, Jackare pisze:
    > Użytkownik "The_EaGle" <g...@d...pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli do miasta to bez sensu myślenie. Dla człowieka mieszkającego w
    > mieście i użytkującego samochód w typowy prywatny sposób tzw trasy to
    > 5-8% przebiegu. Bez sensu aby głównymi kryteriami wyboru samochodu były
    > te dotyczące 5% ogólnej liczby przejechanych kilometrów. Auto ma byc
    > użyteczne.

    Jak jeździsz jak taksówkarz albo masz problemy z kręgosłupem to może i
    wsiadanie ma znaczenie. Jak lubisz wysoko siedzieć to kup sobie busa
    albo po mieście możesz jeździć ciężarówką. Do 7.5t prawie wszędzie
    wjedziesz.

    W samochodzie seg C lub D będzie w aucie ciszej, silnik będą miały
    większą moc, zawieszenie będzie lepiej tłumiło nierówności a do tego
    będzie miej spalać - seg C i niż taki mini van jak venga.

    > Kilka lat temu sam jeździłem do pracy z Bytomia do Krakowa. Miałem spod
    > domu do firmy równiutkie 100 km. Jeździłem codziennie przez 7 miesięcy
    > moim getzem bez klimy, abs i innych niepotrzebnych dupereli. Miesięcznie
    > robiłem 5-6 tysięcy km. Może ktoś nie uwierzy ale naprawdę niczego mi
    > nie brakowało.

    Ci którzy jeżdżą autobusem też im nic brakuje. Tyle że my nie mówimy o
    tym jak najmniej ale jak najwygodniej dostać się z punktu A do B.

    > Przed remontami na A4 pokonywałem trasę w 1:10 - 1:20
    > czyli niejednokrotnie szybciej niż koledzy z firmy mieszkający pod
    > Krakowem lub w jakichś odleglejszych dzielnicach. Gdy zaczęły się
    > remonty nigdy nie udało mi się zejść poniżej 2h. Absolutnie się nie
    > zgodzę że nawet przy tego typu wykorzystaniu samochodu wybór auta
    > miejskiego jest złym wyborem a w tym czasie tzw "trasa" miała istotny
    > wkład w przebieg.

    Nie rozśmieszaj mnie. Przy 140km/h w getzie na autostradzie będzie
    niemiłosiernie głośno (o kilka dB więcej niż w typowym kompakcie) silnik
    i mało nie wyskoczy z ramy bo to 90% jego możliwości a do tego przy
    takiej jeździe spalanie rośnie zupełnie nieproporcjonalnie do osiągów.

    > W warunkach miejskich ważne jest właśnie aby się wygodnie wsiadało, aby
    > była dobra widoczność, dostępny wygodny bagażnik z którego można wyjąć
    > ciezkie zakupy bez wystrzeliwania dysków kregowych, ekonomiczny
    > elastyczny silnik, wygodny do wożenia dzieci, a nie jakieś tam trzymanie
    > na zakrętach przy 150 km/h.

    Tak może napisać osoba która nigdy w życiu nie miała samochodu innego
    niż getz. Różnica w jeździe jest tak duża jak po między fiatem 126p a
    getzem - tak żebyś miał porównanie.

    > Być może dla warszawiaków parametry trasy są istotne - wszak cała
    > Warszawa jest ze wsi i jeżeli ktoś musi raz w tygodniu bryknąć 300 km w
    > rodzinne strony i z powrotem to parametry te mogą decydowac o wyborze
    > samochodu.

    Ze wsi tzn wg Ciebie również tam gdzie ty mieszkasz? :))))

    Nie wiem czy wiesz ale zdecydowana cześć tych ludzi mieszkała kiedyś w
    miastach całkiem dużych jak np Kraków czy Katowice a teraz mieszkają w
    Warszawie. Wg Ciebie to także jest wieś? ;)

    Po za tym generalnie ludzie przeprowadzają się po za miasto. Taka jest
    tendencja.

    > Ale z drugiej strony jakie my te "trasy" mamy? U nas w GOPie
    > można i pośmigać po aglomeracji, i drogi ogólnie są jedne z lepszych w
    > Polsce, ale i takmieszkając w mieście i tu tocząc większość swego życia
    > i nawijanych kilometrów nie wybierałbym auta stawiając parametry
    > dotyczące trasy na pierwszym miekscu.

    Właśnie w GOP'ie jak go nazwałeś macie zajebiste obwodnice co oznacza że
    pierdzielić się tam getzem jest co najmniej chore o ile ma się jakieś
    inne możliwości wyboru samochodu. Właśnie tam bardzo często jeździsz z
    prędkościami powyżej 100km/h czyli takimi do jakich getez czy venga
    nadają się średnio... Choć bardziej venga niż getz.

    Rafał

  • 23. Data: 2012-03-27 11:08:24
    Temat: Odp: KIA venga
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "The_EaGle" <g...@d...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Wali mnie jakie masz auto na trasy ;) odniosłem się do twojej wypowiedzi
    > że vengą jeździło ci się lepiej niż exeo Obiektywnie rzecz ujmując to co
    > napisałeś jest kompletną bzdurą.

    Niekoniecznie.
    Exeo to cholernie ciasne auto, na jeździe próbnej nie przeszło mojego testu,
    polegającego na tym, że próbuję ulokować się na tylnej kanapie za fotelem
    przednim ustawionym pode mnie.
    A to dyskwalifikuje samochód z miejsca.

    Stojący w salonie Leon zaliczył ten test bez żadnego kłopotu, podobnie jak
    każdy normalny kompakt.

    Jako że Venga to van, to mimo iż jest pozornie krótsza może oferować
    wystarczającą ilość miejsca z tyłu, podczas gdy Exeo tego nie zapewnia.
    Więc mogę sobie wyobrazić, że dla kogoś jazda Exeo może nie być
    satysfakcjonująca.

  • 24. Data: 2012-03-27 11:08:27
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-03-27 01:59, Jackare pisze:

    > Nie widzę albo nie rozumiem problemu. Zabiorę tylko te graty które są
    > potrzebne. Bez innych które może fajnie byłoby mieć ze sobą ale nie są
    > konieczne obejdę się.

    Tak samo jest z autobusem. Pojadę autobusem przecież mogę wstać 30min
    wcześniej i oszczędzić XX PLN.
    Po co w ogóle jechać samochodem nad morze czy w góry. Pojadę pociągiem
    powdycham sobie opary pijaka siedzącego koło mojego dziecka a na peronie
    posłucham 10 ostrzeżeń o spóźnieniu pociągu. Potem wsiądę do wagonu i
    okaże się że ktoś zapomniał przestawić ogrzewania i jest +40 ale co tam
    najważniejsze że jakoś jadę w końcu lepiej słabo jechać niż dobrze iść...

    > Dajmy na to jadąc na wakacje, jeśli najdzie mnie ochota na rower, wolę
    > wypożyczyć na miejscu niż targać go raz w roku na dachu specjalnie w tym
    > celu kupionego samochodu.

    Faktycznie jak masz składak za 150zł z supermarketu to jak wypożyczysz
    na miejscu górski kupiony za 500zł to nawet poczujesz powiew luksusu.

    > Ewentualnie nie pojadę 160 km/h tyllko 110 - na pewno nie poczuję się z
    > tego powodu gorzej

    Dokładnie. W ogóle to po cholerę jedziesz samochodem, PKS tam tez
    dojedzie. Możesz wtedy posłuchać porządnego diesla S42 o mocy 85KM
    ciągnący 8t pojazd pod górę na 1 biegu. Wiesz jaki duży bagażnik ma
    autosan H9? Naturalnie o ile tam kierowca nie przemyca napędu z
    Białorusi...

    > 2007 rok. czerwiec lipiec sierpień. Były upały i to niemałe
    > Kupując samochód świadomie wybierałem bez klimy i bez abs-u - nie chcę
    > tego mieć w aucie
    > Następny też kupię bez klimy, bez abs niestety już się nie da.
    > Miałem klimę w autach słuzbowych i zawsze była wyłączona i nieużywana

    ROTFL a ogrzewania w zimie używasz czy po prostu zakładasz rękawiczki i
    czapkę? ;)))

    Rafał

  • 25. Data: 2012-03-27 11:10:23
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-03-27 10:53, Chris pisze:

    > O... to ty wiesz w jakim aucie JA czyje się lepiej ?? to może powiesz
    > jeszcze jakie będą wyniki LOTTO o panie ....
    >

    > LEPIEJ MI W KIA NIZ EXEO.

    No no ... a lepiej ci w 126p niż w S klasie? Wiem wiem to twoja
    indywidualna sprawa i niech tak lepiej zostanie...

    Rafał

  • 26. Data: 2012-03-27 11:17:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "The_EaGle" <g...@d...pl> napisał w wiadomości grup

    > No no ... a lepiej ci w 126p niż w S klasie?

    Siedziałeś chociaż kiedyś w Exeo?
    Bo jak nie - to po co te dywagacje?

    Bo ja widziałem mało aut tak spierdzielonych aut jak właśnie to.
    Nie wiem czy Audi A4 te kilka generacji temu było równie kiepskie, ale Exeo
    jest po prostu fatalne.

  • 27. Data: 2012-03-27 11:18:18
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Cavallino nabazgrał(a):

    > Niekoniecznie.
    > Exeo to cholernie ciasne auto, na jeździe próbnej nie przeszło mojego
    > testu, polegającego na tym, że próbuję ulokować się na tylnej kanapie
    > za fotelem przednim ustawionym pode mnie.

    Mam 2m wzrostu do tego bywam wahania z wagą i po prostu do EXEO się nie
    miszczę tak żeby było mi wygodnie, każdy kilometr drogi to była dla mnie
    katorga, chcuałem jak naszybciej zakończyć testy po przejechaniu 20km nie
    mówiąc już o tym jak bym chciał jechać 200km.

    > A to dyskwalifikuje samochód z miejsca.
    > Stojący w salonie Leon zaliczył ten test bez żadnego kłopotu, podobnie
    > jak każdy normalny kompakt.

    Ja do Seata nie mieszczę się z tyłu obojętnie czy to Leon czy Exeo a fotel n
    ie był przesunięty do końca.

> [...]
    > wystarczającą ilość miejsca z tyłu, podczas gdy Exeo tego nie zapewnia.
    > Więc mogę sobie wyobrazić, że dla kogoś jazda Exeo może nie być

    W Venga spokojnie mieszczę się z tyłu nawet przy odsuniętym fotelu przednim
    do końca, może nie jest to S-klassa ale da radę jechać, i tak nie jadę nigdy
    z tyłu ale w ramach testu wolę to zawsze skontrolować chociażby na fotelik
    dla dziecka i jegoi chęci kopania fotela z przodu :)

  • 28. Data: 2012-03-27 11:18:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jackare" napisał w wiadomości

    >Nie widzę albo nie rozumiem problemu. Zabiorę tylko te graty które są
    >potrzebne. Bez innych które może fajnie byłoby mieć ze sobą ale nie
    >są

    Jasne, pojedziesz na narty bez nart, nurkowac bez butli, latac bez
    paralotni :-)

    >konieczne obejdę się.

    Nie lepiej sie obejsc bez tych paru zl ktore spali co miesiac po
    miescie wieksze auto ? :-)

    >Dajmy na to jadąc na wakacje, jeśli najdzie mnie ochota na rower,
    >wolę wypożyczyć na miejscu niż targać go raz w roku na dachu
    >specjalnie w tym celu kupionego samochodu.

    owszem. Z tym ze niektorzy planuja np wiekszosc spedzic na rowerach i
    to jeszcze z rodzina.
    No ale akurat rowery to sie daje prawie na kazde auto zamontowac.

    >Ewentualnie nie pojadę 160 km/h tyllko 110 - na pewno nie poczuję się
    >z tego powodu gorzej

    Po kraju prawie owszem, za granicami sa jednak autostrady, a 110 to
    bardzo nieprzyjemna predkosc.
    No ale akurat 130 to potrafi pojechac prawie kazde auto, wiec nie
    czynie wyrzutow.

> [...]
    >Następny też kupię bez klimy, bez abs niestety już się nie da.
    >Miałem klimę w autach słuzbowych i zawsze była wyłączona i nieużywana

    No coz, moze tak lubisz, u mnie klima pracuje, jesli na cos narzekam
    to na brak automatycznego sterowania.

    J.

  • 29. Data: 2012-03-27 11:19:15
    Od: "Marek P." <m...@g...pl>

    > Bo owszem - na codzien do miasta duze rodzinne kombi niepotrzebne,
    > niewygodne, i za duzo pali, ale na te 5% tras to przyczepke dolaczysz czy
    > auto pozyczysz ?

    Mam znajomego, który na wakacje i dłuższe wypady wypożycza zazwyczaj Volvo
    V70/XC70. Na codzień jeżdzi mocrą bo wygodniej po Warszawie i nie męczy się
    krażownikiem w ciasnych zaułkach szukając miejsca do parkowania.

  • 30. Data: 2012-03-27 11:20:03
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Cavallino nabazgrał(a):

> [...]
    > Bo ja widziałem mało aut tak spierdzielonych aut jak właśnie to.
    > Nie wiem czy Audi A4 te kilka generacji temu było równie kiepskie, ale

    Dodam fatalnie wyprofilowane fotele, kiepskiej jakości materiały a miałem w
    testach nawyższą wersję wyposażenia. Zaleta to fajny dynamiczny i elastyczny
    silnik ale na silniku je jadę tylko w kabinie a tam czułem się jak na
    torturach.