  • 181. Data: 2012-04-10 12:14:50
    Temat: Re: Juz wiem czemu sie niektorym iPhone nie podoba...
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    BaX <bax@_klub.chip.pl> wrote:

    > fejs jest dla gówniarzy

    Ba. Przecież dla dorosłych jest NK.

  • 182. Data: 2012-04-10 12:43:02
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Ba. Przecież dla dorosłych jest NK.

    Heh, gdzie tak napisałem?

  • 183. Data: 2012-04-10 13:07:59
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    BaX <bax@_klub.chip.pl> wrote:

    > Heh, gdzie tak napisałem?

    A czy ja mówię, że napisałeś?

  • 184. Data: 2012-04-10 14:11:59
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 7 Apr 2012 08:40:22 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):
    > Time Machine ma zestaw własnych problemów, zwłaszcza przy dużych backupach.
    > Nie wchodząc szczegóły, bo nie mam chwilowo kogo o nie spytać.

    Każdy system, program itp. ma swój zestaw problemów. Tylko że w przypadku
    windows trzeba się jeszcze podoktoryzować z backupologii, a i tak nie
    pozwoli to na wszystkie rzeczy które daje TM. Np. kumplowi ostatnio zdechł
    macbook, na tymczasowo skleconym hackintoshu sobie odtworzył calutkie
    środowisko i po prostu normalnie działa. Owszem, jakieś problemy z licencją
    na zakupione wcześniej programy, ale to akurat wpływ hackintosha - gdyby to
    postawił na zwykłym macbooku to by po prostu normalnie działało.

    > Sprzęt Apple jest często przedstawiany jako nadający się do obróbki grafiki
    > i zdjęć. A to już duże ilości danych.

    I Air również jest przedstawiany jako sprzęt do grafiki? Respect...

    > Da większy zasięg niż da telefon czy modem na USB.
    > Nie każdy modem ma złącze do anteny przecież.

    I nie każdy wbudowany modem GSM ma lepszy zasięg niż modem USB. Ale o ile
    przy wbudowanym nie zmodyfikujesz sobie anteny (nie widziałem żadnego
    notebooka z wbudowaną kartą i zewnętrznym złączem anteny - a Ty?), o tyle
    modem USB sobie dobierzesz taki z antenką i będzie kosztował grosze.

    > Zarzynając w szybkim tempie baterię, niemniej rzeczywiście można :)

    Oczywiście że tylko przy desperackiej potrzebie zapewnienia netu dowolnym
    kosztem. Ale się da. Zresztą, o gniazdko elektryczne nietrudno a i telefon
    ładuje się szybko.

    > Przy czym często te złącza występują razem, co efektywnie obniża szansę, że
    > projektor z laptopem się nie dogada.

    Przy najnowszych modelach z HDMI pewnie tak, ale większość kilkuletnich
    projektorów ma tylko VGA+SCART/YPbPr (czy jak mu tam)...

    > Na VGA to chyba już nie pomoże prosta przejściówka, tylko cały konwerter
    > DA?

    Jakiś problem? Ważne że mieści się we wtyczce, np. tu:
    http://allegro.pl/adapter-mini-displayport-do-vga-ma
    cbook-imac-mini-i2236829688.html

    Patrząc po deklarowanych rozdzielczościach i częstotliwościach niczego mu
    nie brakuje.

    > Twoje prawo, tylko żaden problem dziś znaleźć zgrabny, lekki i długo
    > trzymający na baterii laptop z Windows. I nie będzie grzejnikiem.

    Zaproponuj coś porównywalnego z Air. Nawet pomińmy te nieszczęsne windows,
    które na poprzednim lapku traktowałem jako zło konieczne. Nie kupiłem Aira
    bo jestem wyznawcą który wyda każde pieniądze by tylko zadowolić swojego
    guru, kupiłem dlatego że:
    - jest lekki i zgrabny
    - ma mały i lekki zasilacz (wielu producentów robi leciutkie laptopy
    a do nich zasilacze-cegły z grubymi kablami, które ważą więcej niż komp)
    - choć ma błyszczący ekran - ma warstwy antyrefleksyjne znacznie lepsze niż
    DELL
    - ma nadającą się do użytku klawiaturę, w przeciwieństwie do koszmarnych
    wynalazków w wielu ultrabookach
    - ma bardzo wygodnego trackpada, przy którym wszystko co miałem do
    dyspozycji dotąd chowa się pod stół (dotąd nie miałem trackpadów/systemu
    obsługujących wielopalczaste gesty)
    - ma OSX, który jest dla mnie o niebo wygodniejszy i przyjaźniejszy niż Win7

    Nie jest ideałem - wkurza mnie brak możliwości całkowicie dowolnej
    modyfikacji działania niektórych klawiszy funkcyjnych, irytuje brak USB3
    (póki co tylko irytuje, nie mam urządzeń USB3 ;), brak możliwości rozbudowy
    RAMu czy taniej podmiany dysku na większy - ale takie są kompromisy przy
    sprzęcie mobilnym na które jestem w stanie pójść. I jakoś nie tęsknię za
    starym Dellem, nie mówiąc już o windows :)

    > Co dotyczy każdego systemu, oczywiście.

    Jak najbardziej - to nie ja podnosiłem temat "niewirusowości". Dla mnie
    windows też jest systemem bez wirusów, a znam osoby które się zarażą nawet
    pracując na debianie :) O Ubuntu litościwie nie wspomnę, bo to już samo z
    siebie się wywala niczym windows (a nawet skuteczniej ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 185. Data: 2012-04-10 14:33:38
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 7 Apr 2012 08:53:06 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):
    > Przecież nie bronię Della za sposób w jaki poszedł do tematu :) HP bez
    > problemu wymieniał płyty na modele bez trefnych układów i to o ile pamiętam
    > nawet po gwarancji :)

    To jakieś kuriozum... może nie w Polsce? :) W Polsce to jak koledze padł
    dysk w lapku HP to po 3 tygodniach wrócił z serwisu w stanie niezmienionym.
    Powód? Notebook był "niekompletny" - wsadzone były inne pamięci niż
    oryginalne (kumpel po prostu zwiększył ram) i dopiero gdy wsadził oryginalny
    RAM (szczęśliwie go nie sprzedał) to serwis łaskawie się zajął dyskiem...

    > Dwa USB zamiast jednego, w tym jedno 3.0, HDMI+VGA. Jak najbardziej jest
    > dysk SSD i to bodajże czy nie szybszy niż stockowy z Aira.

    Hmm, w Air też mam dwa USB - tak jak w dellu, z prawej i lewej strony.
    HDMI+VGA nie stanowi dla mnie żadnej wartości - no dobra, warte te 50-60zł
    które bym musiał wydać na przejściówkę. Dysk w Air jest wystarczający (czyli
    nie zwracam uwagi na jego szybkość), coś jeszcze?

    > Linuxa nie polecę, co do wirtualnych desktopów - nie używałem, więc o
    > jakości dostępnych rozwiązań (a jest ich parę) się nie wypowiem.

    Linux - każdy - ma zbliżone problemy jeśli chodzi o obsługę sprzętu
    (zwłascza w krytycznych punktach pt. hibernacja/suspend to ram) bo i
    sterowniki są wspólne. Dystrybucje są różne, z reguły linux z takim KDE
    czy gnome jest wolniejszy niż ten sam sprzęt pod windows :(
    A co do wirtualnych desktopów to mogę Ciebie zapewnić - nie istnieje dobra
    implementacja pod Windows, bo zawsze jest to kulawa symulacja i gdy
    cokolwiek dzieje się źle z programami - wszystko szlag trafia.

    > Dzisiejsze ultrabooki XPS 13" wyglądają dość obiecująco.

    Mój XPS też wyglądał obiecująco, ale dziwnym trafem teraz XPS13 bynajmniej
    mnie nie kusi :) Przestałem im ufać...

    > Model dla Orange, z tego co pamiętam. Niespecjalnie udany, choć gross
    > problemów powodował ten cholerny układ graficzny.

    Nie wiem czy dla orange, simlocka nie miał i bardzo mi się przydał przy
    różnych wojażach - wystarczyło na lotnisku kupić prepaida "data". I
    szczęśliwie padło mu się (razem z antenami) tuż przed końcem gwarancji,
    więc wymienili.

    > No był, ale porównywanie dzisiejszych wydań systemów z systemem z przed 11
    > lat ma sens podobny jak porównywanie Fokkera TriMotor z Boeingiem 737 :) Da
    > się, ale to bez sensu :)

    Czy ja wiem? Całkiem nieźle się broni. Przy takiej śViście to nawet wygrywał :)

    > No to dobrze. Choć ta bezproblemowość OSX to taka trochę legenda - jak
    > poczytam czasem moich znajomych na twitterze albo posłucham mojej Pani
    > (która jest takim makówkowym Zwykłym Użytkownikiem) to jestem daleki od
    > wiary, że jest to system bardziej stabilny i bezproblemowy :)

    Może ja zbyt spokojny jestem i nie instaluję wszystkiego co mi w łapy
    wpadnie, nie wiem :) Windows u mnie jakoś po roku zaczynało być nieco
    przymulające, mimo wszystko liczę na to że przy OSX tak nie będzie.
    Problemów póki co nie napotkałem (przy windows też ich nie miałem, ale nie
    miałem np. dobrej konsoli, vdesktopów, unixowych komend itd.)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 186. Data: 2012-04-10 14:39:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "BaX" <bax@_klub.chip.pl> wrote in message

    > Heh, gdzie tak napisałem?

    No komentarz na podobnym poziomie co Twój...

  • 187. Data: 2012-04-10 15:14:38
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 07 Apr 2012 10:02:01 +0200, atm napisał(a):

    > Brales pod uwage serie Precision?
    > http://allegro.pl/dell-precision-m6600-i7-2720-16-25
    0-q3000-gw36-pn-i2252926094.html

    Mam nadzieję że ten przykład to tylko by dać namiary na serię precision? :)
    Bo to jest "trochę" nie ten typ sprzętu którego szukałem... Mi 13" wystarcza
    aż nadto, klawiatura numeryczna w notebookach jest dla mnie synonimem
    porażki (niewygodna, a przez jej obecność reszta klawiatury jest
    skompresowana tak że się nie nadaje do użytku), rozdzielczość pionową ten
    17" ma taką jak mój 13" Air, 3kg+ciężki zasilacz zamiast 1.3kg+lekki...

    Już prędzej by mnie kusiło to:

    http://allegro.pl/dell-latitude-e6320-i5-2540m-8-gb-
    ram-modem-3g-p-n-i2241319835.html

    Cena porównywalna z Air, wydajność też, takoż waga, ramu miło że dużo choć wolałbym
    4GB i SSD zamiast HDD. Jako bonus modem 3G (choć nie wiadomo co obsługuje).
    No i nie ma tu gwarancji NBD, a to główna zaleta DELLi. Pewnie taki który by
    mi pasował w miejsce Aira byłby o kolejnych kilkaset zł droższy... a nadal
    niestety z windows :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 188. Data: 2012-04-10 15:38:58
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > No komentarz na podobnym poziomie co Twój...

    Komentarz odzwierciedlający nastawienie większości normalnych użytkowników
    internetu, a nie 'gospodyń' domowych spod gdańska/celebrytów/polityków
    zafascynowanych zajefajnością internetu.

  • 189. Data: 2012-04-10 16:40:26
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 9 Apr 2012 21:51:56 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Ale dlaczego rzekomo? Przecież iPad FAKTYCZNIE zastępuje wielu ludziom
    > laptopa... Mało tego - taką rolę może też w niektórych przypadkach spełnić
    > już smartfon jak iPhone a co dopiero wygodny iPad z dużo większym ekranem.
    >
    > A skoro tak, to nie widzę problemu z zaliczaniem iPada do komputerów...

    "Na potrzeby powyższej ustawy, rak jest rybą"

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Nie jesteś Supermanem; Marines i piloci myśliwscy: wy TAKŻE nie."

  • 190. Data: 2012-04-10 16:41:07
    Od: "cpt. Nemo" <c...@a...pl>

    > bo takie komputery używa się w trudnych warunkach: ...
    > w łóżku, ....
    No tak, to faktycznie trudne warunki :)