  • 51. Data: 2013-01-03 10:13:31
    Temat: Re: Jestem pelen podziwu
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2013-01-02 22:10:06 +0100, =?iso-8859-2?Q?Jaros=B3aw_Soko=B3owski?=
    <j...@l...waw.pl> said:

    > pod własne potrzeby (./configure --enable-skarpetki --with-parity), to

    Bardzo mi się podoba, zwłaszcza with-parity, gdyż we wszystkich
    aplikacjach prania jakie było mi w życiu używać, często bywał runtime
    error w tym zakresie.

    --
    DJ

  • 52. Data: 2013-01-03 10:17:46
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2013-01-02 23:55:44 +0100, =?iso-8859-2?Q?Jaros=B3aw_Soko=B3owski?=
    <j...@l...waw.pl> said:

    > Nawet bez autoryzowanych serwisów, wystarczy popatrzeć na katalogowe ceny
    > części zamiennych u producentów.

    Ależ to są zwykle ceny sugerowane, i uwzględniają już kilkuset % marżę.
    A poza tym wielu producentów i tak nie wypuszcza części na wolny rynek.
    Authorized-service-only.

    --
    DJ

  • 53. Data: 2013-01-03 12:12:35
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-01-02 22:59, Adam pisze:

    > Okazało się, że ma tylko jeden elektrozawór do wody, zaś nad szufladą
    > dozownika proszku za dyszą wody jest fiutek, mechanicznie kierujący (w
    > zamiarze jakiegoś "genialnego inaczej" konstruktora) strumień wody do
    > odpowiedniej szczeliny nad szufladą. Owa konstrukcja rodem z Juliusza
    > Verna napędzana jest linką idącą przez pół pralki do siłownika
    > siedzącego blisko (mechanicznego zresztą) programatora.
    >
    > Czy nie prościej dać kilka elektrozaworów?

    Starsza Amica, z funkcją spryskiwania wsadu. Woda spryskująca pompowana
    jest przez pompę wyrzutową i przełączona elektrozaworem na dysze.
    Elektrozawór nie jest bynajmniej elektromagnetyczny, tylko ma
    siłowniczek w postaci elementu NTC, mocno puchnącego pod wpływem prądu i
    temperatury. Przełączenie elektrozaworu trwa kilkanaście sekund. Co
    konstruktor miał na myśli, nie wiadomo.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 54. Data: 2013-01-03 12:24:04
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-01-03 00:01, J.F. pisze:

    > Bo szczotki maja ograniczony przebieg ? :-P

    I do tego wściekłą cenę, bo to szczotki warstwowe.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 55. Data: 2013-01-03 12:28:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan DJ napisał:

    > Ależ to są zwykle ceny sugerowane, i uwzględniają już kilkuset % marżę.
    > A poza tym wielu producentów i tak nie wypuszcza części na wolny rynek.
    > Authorized-service-only.

    Ceny sugerowane? Nie wypuszcza na wolny rynek? Przecież to jest wzajemnie
    sprzeczne. Producent pralki ma praktyczny monopol na handel częściami do
    niej, a jedyne co może zasugerować, to to by kupić naową zamiazt naprawiać
    starą.

    --
    Jarek

  • 56. Data: 2013-01-03 12:33:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

> [...]
    > siłowniczek w postaci elementu NTC, mocno puchnącego pod wpływem prądu i
    > temperatury. Przełączenie elektrozaworu trwa kilkanaście sekund. Co

    Może to, że typowy elektrozawór też nie jest bynajmniej elektromagnetyczny,
    a hydrauliczny. To znaczy cewka elektromagnesu steruje tylko niewielką
    nieszczenością, a właściwego przełączenia dokonuje ciśnienie wody. Pompa
    wyrzutowa takiego ciśnienia nie zapewnia, więc klasyczny elektrozawór się
    do tego nie nadaje. Więc konstruktor kombinował jak umiał.

    --
    Jarek

  • 57. Data: 2013-01-03 12:38:40
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    > Może to, że typowy elektrozawór też nie jest bynajmniej elektromagnetyczny,
    > a hydrauliczny.

    Typowy w pralkach, w innych ustrojstwach AGD spotyka się elektrozawory z
    grzybkiem sterowanym elektromagnesem. Ot choćby w ekspresie do kawy.

    > Więc konstruktor kombinował jak umiał.

    Rozwiązanie dosyć typowe, elektrozawór pasuje do wielu różnych modeli
    pralek, niestety jest dosyć zawodny.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 58. Data: 2013-01-03 12:51:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > Typowy w pralkach, w innych ustrojstwach AGD spotyka się elektrozawory
    > z grzybkiem sterowanym elektromagnesem. Ot choćby w ekspresie do kawy.

    Ludzie bardzo rzadko potrzebją zaparzyć na raz tyle kawy, ile wody wlewa
    się do pralki w czasie płukania.

    --
    Jarek

  • 59. Data: 2013-01-03 13:14:14
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    To już ma miejsce.
    W ubiegłym roku zostałem poproszony o pomoc w naprawie rejestratorów danych
    pewnej amerykańskiej firmy.
    Ponieważ firma, która mnie o to prosiła zaprzyjaźniona więc nie odmówiłem.
    Martwe rejestratory otworzyłem, określiłem typ zastosowanej baterii litowej
    (nietypowej) której użyto, a która to bateria uległa wyczerpaniu.
    Dobrałem odpowiednik, pojechałem do dystrybutora (Batimex w Pruszkowie),
    wymieniłem baterie i...zaczęło flaszować ekranem LCD .Ponieważ żadnej
    procedury odnośnie resetowania układu w necie nie znalazłem przeto w
    najlepszej wierze napisałem maila do producenta z prośbą o podesłanie
    takowej.
    W odpowiedzi otrzymałem maila (zaczynającego sie oczywiście od Dear, a
    kończącego na regards czy sincerely yours) iż wymiana baterii może być
    zrobiona wyłącznie u producenta loco USA, a samodzielna wymiana baterii
    powoduje iż urządzenie nie może być już serwisowane u producenta i trzeba
    kupić nowe.
    Po konsultacji z klientem zdecydowaliśmy, że od firmy stosującej takie
    praktyki nigdy więcej niczego nie kupią o czym bezzwłocznie i w niezwykle
    grzecznej formie amerykańskiego producenta poinformowałem zaczynając maila
    od Dear , a kończąc na sicerely yours.
    Jak grzecznośc to grzeczność...:-).

  • 60. Data: 2013-01-03 13:28:52
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Dlatego nauczony doświadczeniem (po kupnie w latach 90'tych pralkosuszarki
    Zanussi za równowartość ok.1400$) nigdy więcej takiego wyszukanego sprzętu
    nie kupię. Lekcja odrobiona. Większość funkcji jakie w owych sprzętach
    zainstalowano, a jakimi ewentualni klienci są epatowani ,jest do niczego
    niepotrzebna.
    To zresztą dotyczy wszystkiego łącznie z coraz bardziej od czapy rozbudowaną
    elektroniką i wciskanym wszędzie usieciowieniem, które jest tak potrzebne
    jak w dupie ząb.
    Ot skoro wszystkie racjonalne potrzeby zostały zaspokojone to teraz trzeba
    stworzyć nowe.
    Interes musi się kręcić co widać w reklamach telewizyjnych, które i tak
    stanowią już większą część programów, a za które jeszcze każą płacić.
    Niedługo zaś oglądanie reklam będzie obowiązkowe.