  • 11. Data: 2013-02-27 12:26:45
    Temat: Re: Jest następny geniusz :)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Gubernat" napisał w
    W dniu 2013-02-27 09:50, J.F pisze:

    >Nie wcale nie naciągają.... tylko u niektórych wychodzi że albo
    >jeździ czołgiem
    >co pali 100/100 albo jeździ 600-700 km dziennie.

    Jest to gdzies opublikowane ?
    Wszyscy czy niektorzy ?

    Bo jak tak czytam ...
    http://www.fakt.pl/Poslanka-Elzbieta-Witek-wydaje-na
    -paliwo-3-tys-zl-miesiecznie-Koszty-podrozy-poslow,a
    rtykuly,184368,1.html
    trzech poslow w jednej taksowce ... wcale nie tak glupio. A zreszta
    niech minister transportu sejmowi placi, skoro nie potrafi dopilnowac
    pociagow :-)

    A 3000 zl na paliwo ... niby duzo, ale jak sie ma do pracy 460km, to
    nie ma sie co dziwic :-)

    >Eeee.... mnie to denerwuje gdy TIR zaczyna wyprzedzać tuż przed moim
    >nosem, ale
    >jeżdżę do ok. 140 km/h więc bólu nie ma,

    To jest tylko kwestia tego ile "tuz" wynosi. I nie trzeba jechac 150
    aby zajechanie drogi bylo niebezpieczne.

    Mnie tam denerwuje jak tir wyprzedza 30s. Denerwuje, co nie znaczy ze
    powinni tego zabronic.
    Ale czasem potrafi wyprzedzac dluzej, i to juz jest kary godne :-)

    J.

  • 12. Data: 2013-02-27 12:49:07
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2013-02-27 07:39, szufela pisze:
    > http://tinyurl.com/auechog
    >
    > sz.

    To może w ogóle zabrońmy TIR-om wjazdu na autostradę, to będziemy ja
    musieli remontować nie za rok a dopiero za dwa lata. :-P

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 13. Data: 2013-02-27 14:08:16
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "ddddddd" <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl> napisał w
    wiadomości news:kgkc38$cor$1@dont-email.me...

    > Najlepiej niech tiry jadą 30km/h pasem awaryjnym.
    > Ogólnie to jestem za zakazem wyprzedzania dłużej niż np. 2 minuty. Dla
    > tira to wystarczająco, a wyeliminuje tych co przez 15km blokują pas, no

    - Nakładam mandat. Wyprzedzał pan 2:01
    - Panie władzo. Tylko 1:59

    Jak zweryfikować czas wyprzedzania? Co 100 metrów postawić kontrolera i w ten sposób
    zwalczać przy okazji bezrobocie?

  • 14. Data: 2013-02-27 14:55:25
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-02-27 14:08, Jan Koval pisze:

> [...]
    > - Panie władzo. Tylko 1:59
    >
    > Jak zweryfikować czas wyprzedzania? Co 100 metrów postawić kontrolera i w ten

    to nieoznakowane Vectry nie mają zegarka? takie coś może być na
    nagraniu. A przecież jak postawili zakazy na A4 to w ten sposób
    najczęściej wyłapują.

    Łukasz

  • 15. Data: 2013-02-27 17:20:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t?" napisał w wiadomości
    Jan Koval wrote:
    >Po sile argumentów wnoszę, że prawdopodobnie kierujesz ciężarówką.
    >Nie ma
    >potrzeby karać, za sekundę dłużej, ale minuta już nie pozostawi
    >wątpliwości.

    Dobrze mowisz.

    >Zresztą jakie, kurwa, dwie minuty? 30 sekund max. Jeśli trwa
    >to dłużej, to różnica prędkości jest tak mała, że nie ma potrzeby
    >wyprzedzać.

    Niekoniecznie dobrze mowisz, ale miedzy 30 a 120s mozna cos dobrac.

    >Zegarkiem, ze zgłoszeń wkurwionych kierowców (nagranie z kamerki).

    Eee - a kamerka atest ma ? To skad wiadomo ze zegarek nie jest chinski
    i nie liczy za szybko :-)

    Tym niemniej sluzby sie dorobily VR, to niech robia z nich uzytek :-)

    J.

  • 16. Data: 2013-02-27 17:25:21
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2013-02-27 14:55, ddddddd pisze:

    > to nieoznakowane Vectry nie mają zegarka?

    Zaraz znajdą się tacy, co to będą chcieli papiery na legalizowane
    zegarki, a i oprogramowanie w wideorejestratorach będzie trzeba
    zmodyfikować, co by to liczyło... :) W sumie, będzie robota dla
    urzędników, a o to nam przecież chodzi... :)

    A co z osobówkami? Ja mam słaby silnik i rozpędzenie się z 110 na
    130km/h dobrą chwilę trwa i "nagłe" wyprzedzanie takich co jadą 110, a
    ja chcę 130 ponad minutę trwa.
    Mi to nie przeszkadza, ale domyślam się, że tych w Audicach ze
    wściekłymi reflektorami, co mi siedzą na dupie, to musi krew zalewać...
    Ale co tam - jazz w głośnikach i pełen relaks, w końcu jadę zgodnie z
    przepisami. :)

    Może w ogóle wprowadźmy też zakaz wyprzedzania przez samochody z
    silnikami o pojemności mniejszej niż np. 1.2 litra...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 17. Data: 2013-02-27 17:44:49
    Od: "Axel" <a...@o...bezspamu.pl>

    "Dykus" <d...@s...wp.pl> wrote in message
> [...]
    > a i oprogramowanie w wideorejestratorach będzie trzeba zmodyfikować, co by
    > to liczyło... :) W sumie, będzie robota dla urzędników, a o to nam

    Jak zaczną karać tych, co przekroczą czas o 30s, to mało będzie dyskusji, a
    i efekt powinien być.

    > A co z osobówkami? Ja mam słaby silnik i rozpędzenie się z 110 na 130km/h
    > dobrą chwilę trwa i "nagłe" wyprzedzanie takich co jadą 110, a ja chcę 130
    > ponad minutę trwa.

    1) jeździsz autostradą 110 km/h?
    2) możesz się zacząć rozpędzać wcześniej, jak widzisz wolniej jadącego
    3) możesz się rozpędzić do 140km/h, bo taka jest dop.prędkość na
    autostradzie w PL
    4) patrzysz w lusterko przed rozpoczęciem wyprzedzania, żeby nie zajechać
    komuś drogi?
    5) hamowanie ze 140km/h do 110 jest zdecydowanie latwiejsze, niż ze 140km do
    80 (piszę tu o prędkościach dopuszczalnych)
    6) wyprzedzanie samochodu osobowego jadącego 110km/h przez sam. osobowy,
    nawet rozpędzający się powoli ze 110km/h trwa o wiele krócej, niż
    wyprzedzanie TIRa jadącego 80km/h przez TIRa jadącego 82km/h

> [...]
    > reflektorami, co mi siedzą na dupie, to musi krew zalewać... Ale co tam -
    > jazz w głośnikach i pełen relaks, w końcu jadę zgodnie z przepisami. :)

    Tego akurat nie do końca jestem pewien :-P

    > Może w ogóle wprowadźmy też zakaz wyprzedzania przez samochody z silnikami
    > o pojemności mniejszej niż np. 1.2 litra...

    Najpierw wprowadziłbym zakaz pisania na grupy głupot. A zaraz potem - zakaz
    jeżdżenia samochodem, jeśli nie potrafi się skorzystać z możliwości silnika
    przy wyprzedzaniu :-P

    --
    Axel

  • 18. Data: 2013-02-27 17:51:02
    Od: tá´Ź

    Jan Koval wrote:

    > - Nakładam mandat. Wyprzedzał pan 2:01 - Panie władzo. Tylko 1:59

    Po sile argumentów wnoszę, że prawdopodobnie kierujesz ciężarówką. Nie ma
    potrzeby karać, za sekundę dłużej, ale minuta już nie pozostawi
    wątpliwości. Zresztą jakie, kurwa, dwie minuty? 30 sekund max. Jeśli trwa

    ss??q s? ??u??ou??

  • 19. Data: 2013-02-28 01:17:15
    Temat: Re: Re: Jest następny geniusz :)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Feb 2013, J.F wrote:

> [...]

    W sumie z wszelkich opisów wynika, że mogłoby to być spokojnie
    pierwsze wykroczenie drogowe dla którego zastosowane byłoby karanie
    na wniosek a nie z urzędu :P

    > Eee - a kamerka atest ma ? To skad wiadomo ze zegarek nie jest chinski i nie
    > liczy za szybko :-)

    Tekst "sąd rozstrzygnie" może zmotywować do zapłacenia mandatu :>
    Złośliwe, to prawda, ale realna wizja wzywania na rozprawy
    powinna przystopować chęć do podważania dowodów "jak leci".

    > Tym niemniej sluzby sie dorobily VR, to niech robia z nich uzytek :-)

    Ale to się kłóci z uwagą u góry.
    A ryzyko zapłacenia mandatu za wyprzedzanie przez 3 minuty na
    zupełnie pustej drodze nie jest tym o co chodzi.

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2013-02-28 07:04:31
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 2013-02-27 07:39, szufela pisze:
    > http://tinyurl.com/auechog
    >
    > sz.

    przy najbliższej okazji zmierzę czas ale jakoś nie wydaje mi się że
    wyprzedzanie (jednego tira przez drugiego) może trwać kilka minut.
    W Niemczech widziałem zakazy które obowiązują np. od godz. 8 do 16.
    jest to też dobre rozwiązanie aby w godz. szczytu ruch był płynniejszy.
    Ciekawe o jaką zmianę prawa będzie senator wnosił jak mu bułek rano nie
    dowiozą na czas :).