  • 11. Data: 2016-08-09 21:38:06
    Temat: Re: Jedziesz za szybko? ryp w zawieszenie
    Od: masti <g...@t...hell>

    Slavekk wrote:

    > W dniu 2016-08-08 o 22:02, nadir pisze:
    >> W dniu 2016-08-08 o 09:55, PiteR pisze:
    >>
    >>> Jest już na to lekarstwo
    >>>
    >>> https://i.wpimg.pl/985x0/m.gadzetomania.pl/teb0-2061
    4b669069c205d629f0228ed,0,0,0,0,144-80,1787-1004.jpg

    > Już zbudowali.
    > Chińczycy oczywiście.

    ściemę zbudowali. Już w Chinach piszą, że to przekręt do wyciagnięcia
    kasy od inwestorów

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 12. Data: 2016-08-09 22:24:05
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-08-09 o 21:38, masti pisze:

    4b669069c205d629f0228ed,0,0,0,0,144-80,1787-1004.jpg

    > ściemę zbudowali. Już w Chinach piszą, że to przekręt do wyciagnięcia
    > kasy od inwestorów

    Czytałeś w chińskich gazetach?

  • 13. Data: 2016-08-09 22:30:25
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-08-08 o 09:48, tintin pisze:
    > Fajne, poziom Szwecja:
    >
    > http://www.break.com/video/sweden-is-installing-thes
    e-innovative-speed-bumps-3040161

    Dawno temu widziałem w Holandii - pewnie cały czas takie tam są -
    "leżące policjanty", czyli garby na drodze tak wyprofilowane, że przy
    zachowaniu dopuszczalnej prędkości przejeżdża się przez nie całkiem
    łagodnie. Profil jest trochę jak skocznia i przy większej prędkości
    pojazd wyskakuje w górę. U nas jeszcze nie opanowano technologii
    robienia takich garbów i jak już gdzieś są, to przy każdej prędkości,
    nawet sporo poniżej dopuszczalnej wali w zawieszenie, jakby chciało urwać.

  • 14. Data: 2016-08-09 23:21:38
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Poldek pisze tak:

    > U nas jeszcze nie opanowano technologii robienia takich garbów i
    > jak już gdzieś są, to przy każdej prędkości, nawet sporo poniżej
    > dopuszczalnej wali w zawieszenie, jakby chciało urwać.

    Tak a jeśli ktos ma wielowahaczowe zawieszenie za 1450zł
    to zwalnia do zera i spowalnia pościg.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 15. Data: 2016-08-09 23:28:53
    Od: masti <g...@t...hell>

    Poldek wrote:

    4b669069c205d629f0228ed,0,0,0,0,144-80,1787-1004.jpg

    > Czytałeś w chińskich gazetach?

    słyszałeś o czymś takim jak internet?
    <http://moto.wp.pl/kat,89554,title,Chinski-autobus-p
    rzyszlosci-TEB-to-finansowy-przekret,wid,18459140,wi
    adomosc.html?ticaid=11784f>

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 16. Data: 2016-08-10 14:29:30
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Poldek wrote:

    >słyszałeś o czymś takim jak internet?
    ><http://moto.wp.pl/kat,89554,title,Chinski-autobus-
    przyszlosci-TEB-to-finansowy-przekret,wid,18459140,w
    iadomosc.html?ticaid=11784f>

    wiec dopiero sie okaze

  • 17. Data: 2016-08-10 17:15:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 8 Aug 2016 11:16:17 +0200, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > Z czwartej trochę niepokoi mnie do czego takie "szykany" wyeewolują
    - i
    > nie chodzi mi o wysuwane kolce,

    Zawsze uważałem, że zamiast poduszki powietrznej powinien być
    montowany w każdym pojeździe obowiązkowo taki kolec wyskakujący
    podczas zderzenia. Świadomość jego istnienia na pewno by miała wpływ
    na rozwijane prędkości...

    --
    Marek

  • 18. Data: 2016-08-10 21:07:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 10.08.2016 17:15, Marek wrote:

> [...]
    > w każdym pojeździe obowiązkowo taki kolec wyskakujący podczas
    > zderzenia. Świadomość jego istnienia na pewno by miała wpływ na

    Masz jeszcze jakieś równie błyskotliwe pomysły? A zdajesz sobie sprawę,
    że spora część zderzeń to ma więcej niż jednego uczestnika, z czego
    zwykle winny jest tylko jeden?

    Z tą kompensacją ryzyka to temat jest przereklamowany. Choćby widać po
    tym, że jest pewna nadreprezenatacja zapierdalaczy w okolicach końcówek
    krzywej "jakości" samochodów - tych w wypasionych furach i w szrotach.
    Ci pierwsi sugerowaliby, że zjawisko kompensacji ryzyka rzeczywiście
    zachodzi i to na zauważalnym poziomie. Ci drudzy taki wniosek przekreślają.

    Kiedyś Liwiusz pytał mnie czy jakbym nie miał karoserii i siedział w
    fotelu na dachu to tak samo szybko bym jeździł. Odpowiedziałem, że mam
    taki pojazd i nazywa się motocykl i jeżdzę tak jak wszyscy w Warszawie
    (czyli zgodnie z ograniczeniem, tylko licznik mam w milach;). A ja
    jestem raczej z tych "grzecznych" motocyklistów.

    Odpowiedział, że nie o motocyklistów mu chodziło, bo ci mają podwyższoną
    akceptację ryzyka, tylko o jakiś wyimaginowanych kierowców, którzy
    teoretycznie potwierdzili jego argumentację;) Czyli w teorii wydaje się
    być może poprawnie, w praktyce nie działa. Dochodzi tu do głosu również
    argument, że skoro w takim przypadku nie ma "prędkości bezpiecznej"...
    to co za różnica? Czyli pomijając, że twój pomysł jest czystym absurdem,
    to i tak by nie zadziałał. A w praktyce część ludzi by zrezygnowała z
    motoryzacji a większość wykombinowała jak się kolca pozbyć;)

    Inna sprawa, że motocyklem rzeczywiście staram się jeździć
    "odpowiedzialniej" zwłaszcza z paxem, więc może coś w tym jest, ale nie
    przeceniałbym tego. Koniec końców wpływ na bezpieczeństwo takich
    extremalnych rozwiązań byłby ujemny.

    Shrek

  • 19. Data: 2016-08-12 19:17:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 10 Aug 2016 21:07:19 +0200, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > Masz jeszcze jakieś równie błyskotliwe pomysły? A zdajesz sobie
    sprawę,
    > że spora część zderzeń to ma więcej niż jednego uczestnika, z czego
    > zwykle winny jest tylko jeden?

    Dlatego napisałem KAŻDY pojazd. Winny też ma mieć kolec. Wtedy nie
    byłby winny.

    --
    Marek

  • 20. Data: 2016-08-12 20:04:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 12.08.2016 19:17, Marek wrote:

    > Dlatego napisałem KAŻDY pojazd. Winny też ma mieć kolec. Wtedy nie byłby
    > winny.

    Jasne. Ludzie zapierdalają samochodami, palą fajki, przechodzą przez
    jezdnę bez oglądania się, ba robią mnóstwo niebezpiecznych rzeczy tylko
    dla głupiej przyjemności i nagle... akurat w przypadku samochodów ich by
    to powstrzymało?

    Shrek