  • 11. Data: 2011-02-10 22:40:11
    Temat: Re: Jedna ładowarka :)
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Obserwator wrote:

    > Mój SE Cedar (kupiony 3 stycznia) niby ma USB, ale jakieś takie bardziej
    > płaskie - zwykła wtyczka microUSB jest ze dwa razy grubsza (wygląda,
    > jakby z micro pozbyć się tej węższej metalowej części).

    Zapewne mylisz mini-USB z mikro-USB. Osobiście też bym wolał mini-USB,
    które sprawdza się przecież w aparatach, mp-trójkach itp.

    Mirek.

  • 12. Data: 2011-02-10 22:44:53
    Od: Obserwator <m...@t...o2.pl.invalid>

    W dniu 2011-02-10 23:40, Mirek pisze:

    > Zapewne mylisz mini-USB z mikro-USB. Osobiście też bym wolał mini-USB,
    > które sprawdza się przecież w aparatach, mp-trójkach itp.

    Masz rację - wg rysunku z wikipedii mam wtyczkę micro-B.
    Dzięki za naprostowanie.

    --
    Miłego dnia!
    ------------

  • 13. Data: 2011-02-11 03:00:11
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-10 19:05, Tomek pisze:
    > Jak dla mnie: "no wreszcie" :)
    >
    > "Dobra wiadomość dla właścicieli telefonów komórkowych. Koniec z różnymi
    > ładowarkami - będzie jedna, uniwersalna i pasująca do wszystkich modeli."
    >
    > http://www.strefabiznesu.nto.pl/artykul/bedzie-jedna
    -uniwersalna-ladowarka-do-komorek-50704.html

    > pozdr

    Tylko czemu usb micro a nie mini USB-B które się przyjęło w GPSach i
    niektórych palmofonach.

    MD

  • 14. Data: 2011-02-11 07:53:02
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    > Moze tez sluchawki ujednolica ?

    Mowa o końcówkach, które w słuchawkach ujednolicili
    jakieś 30 lat temu.

    Artur(m)

  • 15. Data: 2011-02-11 08:29:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mario,

    Friday, February 11, 2011, 4:00:11 AM, you wrote:

    -uniwersalna-ladowarka-do-komorek-50704.html
    > Tylko czemu usb micro a nie mini USB-B które się przyjęło w GPSach i
    > niektórych palmofonach.

    Bo jakiś trzeba było wybrać? Bo Chińczycy wcześniej wymusili na
    producentach taki właśnie wtyk?

    Zawsze będzie ktos niezadowolony i chcący inaczej. I dlatego jest
    pierdziesiąt rodzajów USB już.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2011-02-11 11:45:11
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 11.02.2011 08:53, Artur(m) pisze:

    > Mowa o końcówkach, które w słuchawkach ujednolicili
    > jakieś 30 lat temu.
    Nie licząc nokii, SE, i paru innych firm?

    Michoo

  • 17. Data: 2011-02-11 17:05:34
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

> [...]
    > producentach taki właśnie wtyk?
    >
    > Zawsze będzie ktos niezadowolony i chcący inaczej. I dlatego jest

    Z miniaturowych za w zasadzie dwa - pięciostykowy Canon (mini USB-B) i
    czterostykowe wąskie (micro). Sądzę że nie przyjęli Canona bo jest po
    prostu paskudnie gruby - dodać do tego resztę mechaniki gniazda i z
    cieniutkiej obudowy nici. Czterostykowe jest minimalnie chyba szersze
    ale znacznie (tak na oko, bez patrzenia w dokumentację) o blisko półtora
    milimetra cieńsze.
    Inne złącza to nie USB - Olympus np. ma do swoich aparatów własne złącze
    ale to nie jest złącze USB, tam jest znacznie więcej sygnałów a kabel
    USB Olympusa wybiera tylko te dotyczące USB.

    --
    Darek

  • 18. Data: 2011-02-13 20:05:44
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-02-10 21:58 J.F. napisał(a):

    > Samsung ma wlasne, LG ma wlasne, SE jeszcze niedawno mial wlasne -
    > zdazyl juz nowe modele wprowadzic ?

    O jak starych modelach piszesz? W pracy używam m.in. Samsunga Galaxy S,
    LG (chyba model P500 czy jakoś tak), kilka różnych HTC, Motorolę
    Milestone itd. I praktycznie WSZYSTKIE z nich (oprócz HTC Hero) mają
    microUSB, które służy i do ładowania, i do zagadania z komputerem. Tak
    samo jak tanie chińskie wynalazki Huawei czy ZTE, gdzie obowiązkowe
    gniazdko microUSB pojawiło się jako pierwsze.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 19. Data: 2011-02-13 21:09:59
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 13 Feb 2011 21:05:44 +0100, Adam Dybkowski wrote:

    >O jak starych modelach piszesz?

    Samsung C3050
    LG GD330
    Nie sa to moze najnowsze modele, ale ciagle w ofercie.

    J.