  • 41. Data: 2017-09-29 11:33:59
    Temat: Re: Jazda slalomem po TS
    Od: p...@g...com

    --I znalazlbys sie w identycznej sytuacji :-)

    tak ale wiedzialbym ze prawy jest zablokowany i jakie sa tego konsekwencje

    ps jest tam zjazd na ktory kamikadze polowal czy po prostu blednie zalozyl ze furgon
    jedzie srodkiem bo mu sie tak podoba ?

    --Juz widze jak chetnie zwalniasz do koparki gdy srodkowy wolny :-)

    srodkowy nie jest wolny tam jest furgonetka a na prawym koparka, nie ma sensu
    schodzic ponizej bezpiecznego odstepu jesli nie mozemy wykonac zadnego manewru,
    kierowca skody zas jechal swoje

    --No jak to co robic ? jechac bezpiecznie, zapierdalacze niech sie martwia o siebie.

    czasami na autobahnie leci dwoch pajacow po 200 km/h (lewym i srodkiem) a z przodu
    tiry sie wyprzedzaja, wtedy lekko hamulec zeby ten ze srodka spadal na lewy, jak mina
    gaz i wszyscy sa zadowoleni :-)

    --Albo gaz depnac i zawalidrogi wczesniej wyprzedzic :-)

    do tego trzeba obserwowac co sie dzieje z tylu, dobrze ocenic sytuacje ale nadal mamy
    furgon z przodu ktory zaslania wiec raczej bym odpuscil i pojechal defensywnie czyli
    zwiekszajac odstep do furgonu

  • 42. Data: 2017-09-29 14:16:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >--I znalazlbys sie w identycznej sytuacji :-)
    >tak ale wiedzialbym ze prawy jest zablokowany i jakie sa tego
    >konsekwencje

    A i tak bys nie przewidzial, ze Nissan chce na prawo, a potem chwile
    by Ci zajelo wymyslenie co sie za chwile stanie.

    >ps jest tam zjazd na ktory kamikadze polowal czy po prostu blednie
    >zalozyl ze furgon jedzie srodkiem bo mu sie tak podoba ?

    U nas wszyscy jezdza jak im sie podoba, wiec to nie jest bledne
    zalozenie.

    Mysle, ze celowal w ten zjazd, bo inaczej by tak glupio nie wydzwonil.

> [...]
    >ma sensu schodzic ponizej bezpiecznego odstepu jesli nie mozemy
    >wykonac zadnego manewru, >kierowca skody zas jechal swoje

    Ale ty bys jechal prawym, do furgonetki bylo daleko, i w sam raz
    moment, aby zjechac na srodkowy pas, na miejsce skody.

> [...]
    >srodkiem) a z przodu tiry sie wyprzedzaja,
    >wtedy lekko hamulec zeby ten ze srodka spadal na lewy, jak mina gaz i

    A ty jedziesz prawym ? No to nie wiem co ci da hamulec :-)
    Srodkowym ? To tez nie wiem co ci da :-)

    Ja w takiej sytuacji patrze w lusterka, i albo hamulec/noga z gazu,
    aby zdazyli wyprzedzic, albo czym predzej gaz i na lewy, w duzej
    odleglosci przed nimi.
    A dalej to juz ich zmartwienie :-)

    Zreszta jak widze na 3-pasach wyprzedzajace sie tiry, to spiesze w
    lewo, bo ja tak wolno nie jezdze :-)

    >--Albo gaz depnac i zawalidrogi wczesniej wyprzedzic :-)
    >do tego trzeba obserwowac co sie dzieje z tylu,

    Juz tylko z przodu, skoro pedzisz lewym pasem i wyprzedzasz tych na
    srodkowym :-)
    Z tylu to tylko kontrolnie - moze jakis motor sie zbliza :-)

    >dobrze ocenic sytuacje ale nadal mamy furgon z przodu ktory zaslania
    >wiec raczej bym odpuscil i pojechal defensywnie czyli zwiekszajac
    >odstep do furgonu

    Na pewno nalezalo lepiej pojechac.
    Nie wiem jaka tam odleglosc od zjazdu - czy juz trzeba ostro w prawo,
    czy mozna bylo bezpieczniej zza furgonu popatrzec.
    Czyli czy blad w nagranym czasie, czy sporo wczesniej.

    J.

  • 43. Data: 2017-09-29 14:17:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    .
    On Fri, 29 Sep 2017 10:12:57 +0200, J.F. wrote:

    >Ja tam myślę że on po prostu klimy nie miał, i stąd cała kraksa. ;-)

    Ty sie smiej, a 30C w aucie nie sprzyja mysleniu.

    J.

  • 44. Data: 2017-09-29 14:31:42
    Od: p...@g...com

    --U nas wszyscy jezdza jak im sie podoba, wiec to nie jest bledne zalozenie.

    W tym przypadku jak najbardziej błędne bo czaiła się tam koparka. Była jeszcze jedna
    ryzykowna opcja czyli dojechać do furgonu na styk i przyblokować Nissana. Niezbyt
    humanitarnie ale skutecznie kilka razy widziałem we wstecznym ze koleś który siedział
    mi na zderzaku nagle skacze na prawy i hebluje siejąc popłoch wśród prawidłowo
    jadących.

  • 45. Data: 2017-09-29 16:04:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik przemek napisał w wiadomości
    >--U nas wszyscy jezdza jak im sie podoba, wiec to nie jest bledne
    >zalozenie.
    >W tym przypadku jak najbardziej błędne bo czaiła się tam koparka.

    Tym niemniej nigdy by mi nie zaswitalo, ze furgon jedzie srodkiem, to
    znaczy, ze na prawym jedzie koparka :)

    >Była jeszcze jedna ryzykowna opcja czyli dojechać do furgonu na styk
    >i przyblokować Nissana.
    >Niezbyt humanitarnie

    No wlasnie - my tu o jakies rozsadnej jezdzie, czy blokowaniu chamow ?
    Nie mowie nie, czasem i mnie sie odzywaja wyzsze uczucia :-)

    Przy czym ... zauwaz, ze filmujacy na poczatku sie dosc szybko do
    furgonu zbliza.

    Chcial nissana przyblokowac, czy dopasowal predkosc, czy chcial
    wyprzedzic lewym ale zauwazyl ze sie nie zmiesci.

    >ale skutecznie kilka razy widziałem we wstecznym ze koleś który
    >siedział mi na zderzaku nagle skacze na prawy i hebluje siejąc
    >popłoch wśród prawidłowo jadących.

    Eeee - ale taki zablokowany nie moze jechac za toba - musi jechac z
    boku :-)

    Widzisz idiote, lekko po gazie, przypadkiem zajmujesz miesce w ktore
    chcial wjechac, a dalej to jego problem :-)

    Jak Ci siedzial na zderzaku, a chcial w prawo, to moze chcial ominac
    ten korek i sie ucieszy ze przyspieszyles, bo ma szanse wjechac przed
    nich.

    Albo sie normalnie zagapil, czy nie przewidzial ze taki korek i
    normalnie pas zmienia, bo juz ostatni moment.

    J.

  • 46. Data: 2017-09-29 19:27:06
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik dd

    >nie wiem co chciał, ale nagrywający wcisnął hamulec kilka sekund za
    >późno. Nie wiem na co patrzył, może jechał już piątą godzinę....

    Ławo się tak mówi jak się kilka razy film obejrzy. Ale na drodze już
    tak różowo nie jest. Mnie też "mondrzy" pisali, że miałem sporo czasu
    na reakcję. Tak, jak oglądam film to czasu jest sporo. Ale "w realu"
    już tak nie było.

    https://youtu.be/eUxyCx39NgM
    ---
    No jak tak się patrzy na te wszystkie filmiki to można dojść do wniosku, że
    właścicielom kamerek wydaje się, że skoro je mają to nie muszą nic robić.
    Ale pewnie nie jest to pełna prawda.

  • 47. Data: 2017-09-29 20:08:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.09.2017 o 08:41, p...@g...com pisze:
    > --Wydzwoniłbyś tak samo, ewentualnie jeszcze zawadzając tego na lewym pasie.
    >
    > fusy czy szklana kula ?

    Przeczucie. Zazwyczaj dzwonią ci, co są pewnie swoich umiejętności:P
    Zresztą zaptraj statystycznego dzwoniącego czy to jego wina:P

    > nie jezdze srodkiem ani tym bardziej lewym bez potrzeby wiec jechalbym prawym i
    jesli bym zobaczyl koparke to zmienilbym na srodkowy ale z obserwacja tylu i ktoregos
    z zapierdalaczy musialbym zobaczyc co z kolei odebralo mi chec wyprzedzania lewym.

    I miałbyś dokładnie tą samą sytuację:P

    > Nie twierdze ze sam bym z tego wyszedl ale szansa byla.

    Szansa zawsze jest, ale twierdzę, że zarówno ja, jak i większość
    grupowiczów (stanowiących poniekąd elitę;) jak i oczywiście ty by
    wydzwoniła dokładnie jak filmujący.

    Shrek

  • 48. Data: 2017-10-02 21:30:06
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Shrek w

    > Szansa zawsze jest, ale twierdzę, że zarówno ja, jak i większość
    > grupowiczów (stanowiących poniekąd elitę;) jak i oczywiście ty by
    > wydzwoniła dokładnie jak filmujący.

    Hmm, jakby grzecznie jechał (tak siekierki od 10 lat pokonuje dwa razy
    dziennie (pod prąd :D)
    to dlaczego miałby wydzwonić -- na janosiku mam 3.8 za styl jazdy..., o to
    tylko dlatego, że ostatnie 5000km to progenitura kierowała a ja se drzemałem
    ;P Bo tak 3, ale w DC to mam wyjbane na yanosiki :O

    --
    'Tom N'

  • 49. Data: 2017-10-03 00:20:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Sep 2017 21:25:08 +0200, Shrek napisał(a):
    > Można było z domu nie wychodzić.

    Ale to juz nadprzyrodzone zdolnosci trzeba miec, zeby to przewdziec i
    nie wychodzic :-)

    > I co byś w tym lusterku zobaczył?

    > ... pod jadący tam samochód.

    Dlatego najpierw w lusterko, a potem gwaltownie w lewo ... tuz za
    niego :-) O ile za nim bylo pusto.

    J.

  • 50. Data: 2017-10-03 07:06:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.10.2017 o 21:30, TomN pisze:

    > Hmm, jakby grzecznie jechał (tak siekierki od 10 lat pokonuje dwa razy
    > dziennie (pod prąd :D)
    > to dlaczego miałby wydzwonić
    Bo mu czarny pickup drogę zajechał:P

    Shrek