-
11. Data: 2013-06-28 00:04:11
Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>
Użytkownik "Arbiter" <n...@h...com> napisał w wiadomości
news:51cca705$0$1226$65785112@news.neostrada.pl...
> diesla na 3000?
Dlaczego się dziwisz? Interesowałeś się jaki jak wygląda krzywa momentu
obrotowego dla silnika TDI?
> nie wiem, nie znam ale TDI jeźdzę między 1500 a 2500 i ZTCP przy 2000
> wbijam wyższy (o ile nie mam potrzeby przyspieszania).
Taki styl jazdy dla turbin ze zmienną geometrią oznacza ich powolne
zabijanie.
X
-
12. Data: 2013-06-28 00:56:24
Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail n...@n...neostrada.pl napisał(a) w poprzednim
odcinku co następuje:
> mam w rodzinie starego kierowce, ktory zmienia biegi jak czuje że jest
> wystarczający moment obrotowy, czyli w HDI jakieś 1800rpm. Jazda
> pomiędzy 1200rpm a 1800rpm jakieś 50 tyś km nie spowodowała żadnych
> uszkodzeń.
Z 50 tysiecy to chyba żadnych wniosków wyciągnąć nie mozna...
Stare silniki diesla nie miały nic przeciwko - 900 tysiecy przejechane
starym fordem courierem z silnikiem 1,9 raczej na niskich obrotach bo
oszczędnie - 900 bez remontu silnika.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"
Francois La Rochefoucauld
-
13. Data: 2013-06-28 01:46:11
Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Fri, 28 Jun 2013 00:04:11 +0200, Iksiński napisał(a):
> Użytkownik "Arbiter" <n...@h...com> napisał w wiadomości
> news:51cca705$0$1226$65785112@news.neostrada.pl...
>
>> diesla na 3000?
>
> Dlaczego się dziwisz? Interesowałeś się jaki jak wygląda krzywa momentu
> obrotowego dla silnika TDI?
A co ma do jazdy ze stałą prędkością krzywa momentu obrotowego (która jest
wykresem dla w pełni wciśniętego pedału gazu)?
No i jak już przy tym jesteśmy, to w moim samochodzie maksymalny moment
obrotowy jest przy 6050rpm... Zalecasz jazdę ze stałą prędkością 50km/h na
jedynce? ;)
> Taki styl jazdy dla turbin ze zmienną geometrią oznacza ich powolne
> zabijanie.
A w jaki to sposób to ją zabija?
Jeśli coś zabijają niskie obroty, to silnik z powodu niedostatecznego
smarowania.
A i to nie w przypadku kiedy ktoś jeździ przy niskich obrotach ze stałą
prędkością (a więc silnik jest delikatnie obciążony), a najwyżej wtedy jak
przy tych niskich prędkościach kierowca ciśnie gaz do dechy - i wtedy
właśnie silnik można szybciej zużyć, bo mając np. 1200rpm ciśnienie oleju
jeszcze jest niskie, a współczesny diesel przy takich obrotach potrafi już
nieźle obciążyć układ korbowo-tłokowy.
-
14. Data: 2013-06-28 02:00:53
Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
Od: "X-Man" <k...@w...pl>
"arek333" <a...@w...pl> wrote in message
news:51ccabba$0$1260$65785112@news.neostrada.pl...
> A co na to zmienna geometria lopatek w turbinie, jezeli takową posiadasz?
haha łopatki, wszyscy o tych łopatkach, jak się normalnie jeździ to znaczy od
czasu do czasu depnie mają się zupełnie dobrze, poza tym nie rozumiem czemu
wszyscy się tak przejmują tak ta zmienną geometrią? co to jakaś święta krowa
jest czy co? turbo jak każda inna część w aucie się zużywa prędzej czy później i
jak szlag ją trafi to się wymienia lub naprawia i tyle, a zapieczenie zmiennej
geometrii to jest ostatnia rzecz o jaką bym się martwił jak autem nei jeździ
emeryt co się boi depnąć na gaz od czasu do czasu to może i ponad 200kkm
przejechać a w razie czego regeneracja turbiny kosztuje raptem kilkaset zł...
więc to tak jak by się martwić że mi się opony zdzieraja bo szybko wchodzę w
zakręt, i co z tego ? zedrą się to kupię nowe, łopatki się zapieką to się
przeczyści turbo a jak nei pomoże to się da do regeneracji lub kupi
zregenerowane i wymieni i już, tak jak zużyty dwumas czy wytartą tarcze
sprzęgłową
Pzdr
Piotrek
-
15. Data: 2013-06-28 02:08:16
Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
Od: "X-Man" <k...@w...pl>
"Iksiński" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> wrote in message
news:kqicsu$mtn$1@node2.news.atman.pl...
> Użytkownik "Arbiter" <n...@h...com> napisał w wiadomości
> news:51cca705$0$1226$65785112@news.neostrada.pl...
>> diesla na 3000?
> Dlaczego się dziwisz? Interesowałeś się jaki jak wygląda krzywa momentu
> obrotowego dla silnika TDI?
>> nie wiem, nie znam ale TDI jeźdzę między 1500 a 2500 i ZTCP przy 2000 wbijam
>> wyższy (o ile nie mam potrzeby przyspieszania).
> Taki styl jazdy dla turbin ze zmienną geometrią oznacza ich powolne zabijanie.
wogóle ekspoloatacja auta to jest powolne jego zabijanie, nadrzędnym celem
kierowcy nie jest dbałość i chuchanie zeby turbinie było dobrze do cholery ja
nie mówię żeby silnik na zimno katowac ale niech se każdy jeździ jak chce a jak
mu się po 100kkm geometria zatrze to pojedzie do warsztatu i naprawią i jestem
pewien że kilkaset zł wydane na naprawę turbo dawno się zwróci dzięki
ekonomicznej jeździ jeśli ktoś tak lubi... 2500 obrotów to jest u mnie szczyt
krzywej momentu obrotowego i jeżdżenie z takimi obrotami jak najbardziej ma sens
ekonomiczny nawet zakładając że kiedyś tam moze się geometria zatrze w co akurat
szczerze wątpie bo co jakis czas auto przeciągam po obrotach jak mam fantazję
Pzdr
Piotrek
-
16. Data: 2013-06-28 07:06:48
Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
Dnia 27-06-2013 o 21:30:06 Jacek <s...@o...pl> napisał(a):
> Mam w rodzinie nowego kierowcę. Na kursie tak go nauczyli, że redukuje
> biegi już przy 2000 - 2500 obrotów i jeździ przeważnie poniżej 2000, co
> mnie denerwuje, bo ja z kolei unikam obrotów poniżej 2000 i przeważnie
> trzymam w granicy 2500 - 3000.
> Wydaje mi się, że fiatowskie turbodiesle źle znoszą niskie obroty (1,6
> jtdm i 1,9 jtd).
> Wyprostujcie mnie, jak nie mam racji.
> Jacek
Nie ma żelaznej zasady, że jak turbodisel to tylko jeździć w zakresie
2-3krpm. Mam dwa diesle -hdi i dci.
2.0hdi z automatem AM6 zmienia biegi przy normalnej jeździe przy 1200 -
1300 obr/min. Szóstkę mam wbitą przy 67km/h - co odpowiada jakimś 1.2k
obr/min.
Dci kręcę wyżej - słychać i czuć, że ten silnik musi mieć minimum 1.9 -2k
obr/min
TG
-
17. Data: 2013-06-28 08:34:22
Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
Od: "arek333" <a...@w...pl>
Mozna i takie miec podejscie. Jestem po czyszczeniu tych lopatek,
przejechane okolo 15 tysi nie jak kapelusznik i znowu sie tnie. Więc?Wg mnie
ten wynalazek jest moze i fajny ale jakosc jego wykonania tragiczna, bądz
zaprojektowania . Jak dla mnie wlasnie przez te lopatki to porazka silnikow
TDI. Jakos w Toyocie nie mialem tego problemu nigdy ani nikt z moich
znajomych. A w TDI i owszem spora czesc ludkow sie z tym zmaga. Ale kazdy ma
swoje zdanie i tak niech pozostanie. Generalnie jazda na niskich obrotach
zamula ten mechanizm i chyba sie z tym zgodzisz.
-
18. Data: 2013-06-28 08:46:16
Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
Od: DoQ <p...@d...gmail.com>
W dniu 2013-06-28 07:06, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> Dci kręcę wyżej - słychać i czuć, że ten silnik musi mieć minimum 1.9
> -2k obr/min
No właśnie. W miarę ogarnięty kierowca wie, w jakim zakresie obrotowym
utrzymywać pracę silnika. To się po prostu da wyczuć, bo nie ma żadnej
żelaznej reguły.
Pozdr.
-
19. Data: 2013-06-28 08:52:48
Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
Jacek <s...@o...pl> wrote:
> Mam w rodzinie nowego kierowcę. Na kursie tak go nauczyli, że redukuje
> biegi już przy 2000 - 2500 obrotów i jeździ przeważnie poniżej 2000, co
> mnie denerwuje, bo ja z kolei unikam obrotów poniżej 2000 i przeważnie
> trzymam w granicy 2500 - 3000.
Pytanie, czy się toczy, czy ciśnie gaz i przyspiesza na takich obrotach.
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/
-
20. Data: 2013-06-28 12:24:04
Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
Od: WW <w...@v...pl>
W dniu 2013-06-27 21:30, Jacek pisze:
> Mam w rodzinie nowego kierowcę. Na kursie tak go nauczyli, że redukuje
> biegi już przy 2000 - 2500 obrotów i jeździ przeważnie poniżej 2000,
Mnie przy takich właśnie obrotach automat w położeniu "D" zmienia biegi.
W położeniu "S" nie sprawdzałem, bo nie używam.
Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm