eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Jazda na 3 cylindrach...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 100

  • 71. Data: 2011-01-09 23:49:23
    Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-09 23:26, Michał Gut pisze:
    >>> Nie.
    >>> SPI ma wtryskiwacz przed przepustnica. JEDEN
    >>> MPI ma CZTERY, laczone rownolegle.
    >>> Przysiegam :)
    >>
    >> Potwierdzam :)
    >>
    >> Tak było w silniku z Punto I 75.
    >> Cztery wtryskiwacze połączone równolegle.
    >
    > ale nie kumam dalej. to najpierw lał chmure przy zasysaniu powietrza a
    > potem drugi raz przy sprezaniu, jeszcze raz podczas pracy i dalej przy
    > wydechu?

    Właśnie tak jest. Tyle że to chyba nawet w przypadku tego Punto nie było
    w żaden sposób synchronizowane z suwami pracy cylindra, a po prostu
    wtryskiwacze lały jak podeszło. Tylko długość wtrysku była ustalana na
    podstawie pomiaru ilości powietrza, albo wskazań sondy lambda.

    Ale to paliwo wtryśnięte przy zamkniętym zaworze się nie marnuje, a
    czeka na swoją kolej aż zostanie wessane do cylindra.
    Wtryskiwacz zamontowany jest tam bardzo blisko zaworu i nie ma mowy żeby
    cała porcja powietrza zmieściła się między wtryskiwaczem a zaworem.
    Wychodzi na to że wtryskiwacz sika na zamknięty zawór, a to albo
    odparuje na gorącej głowicy, albo pęd powietrza jakoś to zawsze rozpyli
    w cylindrze.

    Jak to się tam dzieje że to działa, to nie wiem, bo też mi się kiedyś
    wydawało że to nie będzie działać, ale jednak działa.

    W dodatku nie ma jakiś dużych różnic w pracy silnika pomiędzy takim
    układem gdzie wszystkie chodzą jednocześnie a półsekwencją, gdzie też co
    drugi wtrysk następuje w zamknięty zawór, no ale to zawsze co drugi a
    nie co czwarty.


  • 72. Data: 2011-01-09 23:50:20
    Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-09 21:55, Tomasz Pyra pisze:
    > W dniu 2011-01-09 20:04, MarcinJM pisze:
    >> W dniu 2011-01-09 19:35, Michał Gut pisze:
    >>>> Albo jak we fiatoskich starszych MPI: wszystkie pracuja razem. Tak, to
    >>>> nie blad. 4 wtryskiwacze polaczone rownolegle.
    >>>
    >>> wtrysk jednopunktowy (SPI - Single Point Injection, CPI - Central Port
    >>> Injection) - jeden wtryskiwacz umieszczony w kolektorze dostarcza paliwo
    >>> dla wszystkich cylindrów,
    >>>
    >>> nie o to ci chodzioo? (zrodlo wiki)
    >>
    >> Nie.
    >> SPI ma wtryskiwacz przed przepustnica. JEDEN
    >> MPI ma CZTERY, laczone rownolegle.
    >> Przysiegam :)
    >
    > Potwierdzam :)

    Tu jeszcze dla niedowiarków skan schematu instalacji elektrycznej
    silnika z tego samochodu.
    Widać że wszystkie cztery wtryskiwacze połączone są równolegle.

    http://img834.imageshack.us/i/wtrysky.jpg/


  • 73. Data: 2011-01-09 23:57:05
    Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 09 Jan 2011 23:16:56 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > A co było przyczyną takiego kolejnego padania kolejnych cylindrów?

    Ogolnie, to chyba zarcie oleju na potege i doslownie zarosniecie swiec
    nagarem (silnik mial 36 tys km i nadawal sie do remontu). Dlatego sie
    wszystko skumulowalo akurat wtedy - nie mam pojecia. To bylo w tamtym
    wieku.

    --
    Maciek


  • 74. Data: 2011-01-10 00:19:16
    Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-09 23:57, Maciek pisze:
    > Dnia Sun, 09 Jan 2011 23:16:56 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    >
    >> A co było przyczyną takiego kolejnego padania kolejnych cylindrów?
    >
    > Ogolnie, to chyba zarcie oleju na potege i doslownie zarosniecie swiec
    > nagarem (silnik mial 36 tys km i nadawal sie do remontu). Dlatego sie
    > wszystko skumulowalo akurat wtedy - nie mam pojecia. To bylo w tamtym
    > wieku.

    Eeee... to coś ten mechanik raczej przesadzał z tym jednym cylindrem.
    Na jedynym cylindrze byś go raczej nawet nie uruchomił.


  • 75. Data: 2011-01-10 00:49:37
    Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 9 Jan 2011 20:28:36 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote:
    > Nie. MPI. Tzw. batch-mode. Wiele silników było sterowanych w ten
    > sposób.

    Ciekaw jestem czy i dzis, mimo niezaleznych wtryskiwaczy, nie ma
    czegos z tego systemu. Paliwo chyba potrzebuje troche czasu aby
    odparowac ?

    J.


  • 76. Data: 2011-01-10 11:38:27
    Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    >
    > Ale to paliwo wtryśnięte przy zamkniętym zaworze się nie marnuje, a czeka
    > na swoją kolej aż zostanie wessane do cylindra.
    > Wtryskiwacz zamontowany jest tam bardzo blisko zaworu i nie ma mowy żeby
    > cała porcja powietrza zmieściła się między wtryskiwaczem a zaworem.
    > Wychodzi na to że wtryskiwacz sika na zamknięty zawór, a to albo odparuje
    > na gorącej głowicy, albo pęd powietrza jakoś to zawsze rozpyli w
    > cylindrze.

    a na naiwny myslalem ze ma to jakikolwiek zwiazek z rozwojem
    technologicznym:))))

    dobrze sie dowiedziec czegos ciekawego o swoim autku:)


  • 77. Data: 2011-01-10 11:57:51
    Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-01-08 14:07, daro pisze:
    >
    >> W grupie VAG od dobrych juz prawie 20 lat sterownik silnika jezeli nie dostaje
    sygnalu z czujnika spalania stukowego (nie chodzi na 1 gar silnik) odcina wtryskiwacz
    z tego cylindra.
    >
    > U mnie w A6 2001 rok leje sie normalnie, kolektor aż czerwony. Byłem zmuszony
    zrobić tak 100km.

    A odpiąć kabla z wtryskiwacza nie można było?

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 78. Data: 2011-01-10 12:09:23
    Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-01-08 21:27, x...@g...pl pisze:
    > P_ablo<o...@o...pl> napisał(a):
    >
    >> Oczywiscie kolektor jest tak zimny, ze mieszanka wcale w nim sie nie ma
    >> prawa zapalic. Sprezone powietrze, to ty masz w glowie.
    >
    > Pytanie skad tam sie bierze paliwo... bo na pewno nie z wtryskiwacza ;] Jak juz
    > pisalem inzynierowie to nie debile, jak nie ma sygnalu z czujnika spalania
    > stukowego to odcina wtryskiwacz z niepracujacego cylindra.

    Jest jeszcze trochę samochodów nie na wtrysku, a te które go mają,
    nie zawsze mają czujnik spalania stukowego. A te które ten czujnik
    posiadają też niekoniecznie potrafią odróżnić brak zapłonu od zapłonu
    normalnego (bo interesuje ich tylko stukowe). A nawet jeśli mają taką
    możliwość, to niekoniecznie odcinają zasilanie.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 79. Data: 2011-01-10 12:15:35
    Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-01-09 13:13, MarcinJM pisze:

    >>> Zdaje sie, ze wiekszosc aut ma obecnie 2 cewki, wiec i bledy tycza
    >>> pary cylindrow.
    >>
    >> Ale to nie ma znaczenia dla cylindra ktory jest akurat w suwie wydechu.
    >
    > Ale za chwile bedzie w suwie pracy, a komp (jesli juz, bo sadze, ze to akademicka
    dyskusja) wylaczy caly modul.

    Moduł to jest zwykle prosty wzmacniacz, jego się nie "wyłącza" raz na zawsze,
    tylko przy każdym zapłonie :) Moduł dostaje sterowanie: wł/wył prąd cewki.
    A komp wie, który cylinder w danym momencie pali. Więc mógłby wyłączać
    selektywnie dany gar nawet jeśli są parami. Teoretycznie.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 80. Data: 2011-01-10 12:25:14
    Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 Jan 2011 11:57:51 +0100, Jakub Witkowski wrote:
    >W dniu 2011-01-08 14:07, daro pisze:
    >>> W grupie VAG od dobrych juz prawie 20 lat sterownik silnika jezeli nie dostaje
    sygnalu z czujnika spalania stukowego (nie chodzi na 1 gar silnik) odcina wtryskiwacz
    z tego cylindra.
    >> U mnie w A6 2001 rok leje sie normalnie, kolektor aż czerwony. Byłem zmuszony
    zrobić tak 100km.
    >A odpiąć kabla z wtryskiwacza nie można było?

    Mozna, ale wiesz jakie to proste w nowoczesnym silniku ?
    Najpierw trzeba oslony odkrecic, potem cholera wie gdzie beda wtyczki.

    No i pytanie ktory ..

    J.

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9 . 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: