-
71. Data: 2011-01-09 23:49:23
Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-01-09 23:26, Michał Gut pisze:
>>> Nie.
>>> SPI ma wtryskiwacz przed przepustnica. JEDEN
>>> MPI ma CZTERY, laczone rownolegle.
>>> Przysiegam :)
>>
>> Potwierdzam :)
>>
>> Tak było w silniku z Punto I 75.
>> Cztery wtryskiwacze połączone równolegle.
>
> ale nie kumam dalej. to najpierw lał chmure przy zasysaniu powietrza a
> potem drugi raz przy sprezaniu, jeszcze raz podczas pracy i dalej przy
> wydechu?
Właśnie tak jest. Tyle że to chyba nawet w przypadku tego Punto nie było
w żaden sposób synchronizowane z suwami pracy cylindra, a po prostu
wtryskiwacze lały jak podeszło. Tylko długość wtrysku była ustalana na
podstawie pomiaru ilości powietrza, albo wskazań sondy lambda.
Ale to paliwo wtryśnięte przy zamkniętym zaworze się nie marnuje, a
czeka na swoją kolej aż zostanie wessane do cylindra.
Wtryskiwacz zamontowany jest tam bardzo blisko zaworu i nie ma mowy żeby
cała porcja powietrza zmieściła się między wtryskiwaczem a zaworem.
Wychodzi na to że wtryskiwacz sika na zamknięty zawór, a to albo
odparuje na gorącej głowicy, albo pęd powietrza jakoś to zawsze rozpyli
w cylindrze.
Jak to się tam dzieje że to działa, to nie wiem, bo też mi się kiedyś
wydawało że to nie będzie działać, ale jednak działa.
W dodatku nie ma jakiś dużych różnic w pracy silnika pomiędzy takim
układem gdzie wszystkie chodzą jednocześnie a półsekwencją, gdzie też co
drugi wtrysk następuje w zamknięty zawór, no ale to zawsze co drugi a
nie co czwarty.
-
72. Data: 2011-01-09 23:50:20
Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-01-09 21:55, Tomasz Pyra pisze:
> W dniu 2011-01-09 20:04, MarcinJM pisze:
>> W dniu 2011-01-09 19:35, Michał Gut pisze:
>>>> Albo jak we fiatoskich starszych MPI: wszystkie pracuja razem. Tak, to
>>>> nie blad. 4 wtryskiwacze polaczone rownolegle.
>>>
>>> wtrysk jednopunktowy (SPI - Single Point Injection, CPI - Central Port
>>> Injection) - jeden wtryskiwacz umieszczony w kolektorze dostarcza paliwo
>>> dla wszystkich cylindrów,
>>>
>>> nie o to ci chodzioo? (zrodlo wiki)
>>
>> Nie.
>> SPI ma wtryskiwacz przed przepustnica. JEDEN
>> MPI ma CZTERY, laczone rownolegle.
>> Przysiegam :)
>
> Potwierdzam :)
Tu jeszcze dla niedowiarków skan schematu instalacji elektrycznej
silnika z tego samochodu.
Widać że wszystkie cztery wtryskiwacze połączone są równolegle.
http://img834.imageshack.us/i/wtrysky.jpg/
-
73. Data: 2011-01-09 23:57:05
Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 09 Jan 2011 23:16:56 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
> A co było przyczyną takiego kolejnego padania kolejnych cylindrów?
Ogolnie, to chyba zarcie oleju na potege i doslownie zarosniecie swiec
nagarem (silnik mial 36 tys km i nadawal sie do remontu). Dlatego sie
wszystko skumulowalo akurat wtedy - nie mam pojecia. To bylo w tamtym
wieku.
--
Maciek
-
74. Data: 2011-01-10 00:19:16
Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-01-09 23:57, Maciek pisze:
> Dnia Sun, 09 Jan 2011 23:16:56 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>
>> A co było przyczyną takiego kolejnego padania kolejnych cylindrów?
>
> Ogolnie, to chyba zarcie oleju na potege i doslownie zarosniecie swiec
> nagarem (silnik mial 36 tys km i nadawal sie do remontu). Dlatego sie
> wszystko skumulowalo akurat wtedy - nie mam pojecia. To bylo w tamtym
> wieku.
Eeee... to coś ten mechanik raczej przesadzał z tym jednym cylindrem.
Na jedynym cylindrze byś go raczej nawet nie uruchomił.
-
75. Data: 2011-01-10 00:49:37
Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 9 Jan 2011 20:28:36 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote:
> Nie. MPI. Tzw. batch-mode. Wiele silników było sterowanych w ten
> sposób.
Ciekaw jestem czy i dzis, mimo niezaleznych wtryskiwaczy, nie ma
czegos z tego systemu. Paliwo chyba potrzebuje troche czasu aby
odparowac ?
J.
-
76. Data: 2011-01-10 11:38:27
Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
Od: Michał Gut <m...@w...pl>
>
> Ale to paliwo wtryśnięte przy zamkniętym zaworze się nie marnuje, a czeka
> na swoją kolej aż zostanie wessane do cylindra.
> Wtryskiwacz zamontowany jest tam bardzo blisko zaworu i nie ma mowy żeby
> cała porcja powietrza zmieściła się między wtryskiwaczem a zaworem.
> Wychodzi na to że wtryskiwacz sika na zamknięty zawór, a to albo odparuje
> na gorącej głowicy, albo pęd powietrza jakoś to zawsze rozpyli w
> cylindrze.
a na naiwny myslalem ze ma to jakikolwiek zwiazek z rozwojem
technologicznym:))))
dobrze sie dowiedziec czegos ciekawego o swoim autku:)
-
77. Data: 2011-01-10 11:57:51
Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2011-01-08 14:07, daro pisze:
>
>> W grupie VAG od dobrych juz prawie 20 lat sterownik silnika jezeli nie dostaje
sygnalu z czujnika spalania stukowego (nie chodzi na 1 gar silnik) odcina wtryskiwacz
z tego cylindra.
>
> U mnie w A6 2001 rok leje sie normalnie, kolektor aż czerwony. Byłem zmuszony
zrobić tak 100km.
A odpiąć kabla z wtryskiwacza nie można było?
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
78. Data: 2011-01-10 12:09:23
Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2011-01-08 21:27, x...@g...pl pisze:
> P_ablo<o...@o...pl> napisał(a):
>
>> Oczywiscie kolektor jest tak zimny, ze mieszanka wcale w nim sie nie ma
>> prawa zapalic. Sprezone powietrze, to ty masz w glowie.
>
> Pytanie skad tam sie bierze paliwo... bo na pewno nie z wtryskiwacza ;] Jak juz
> pisalem inzynierowie to nie debile, jak nie ma sygnalu z czujnika spalania
> stukowego to odcina wtryskiwacz z niepracujacego cylindra.
Jest jeszcze trochę samochodów nie na wtrysku, a te które go mają,
nie zawsze mają czujnik spalania stukowego. A te które ten czujnik
posiadają też niekoniecznie potrafią odróżnić brak zapłonu od zapłonu
normalnego (bo interesuje ich tylko stukowe). A nawet jeśli mają taką
możliwość, to niekoniecznie odcinają zasilanie.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
79. Data: 2011-01-10 12:15:35
Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2011-01-09 13:13, MarcinJM pisze:
>>> Zdaje sie, ze wiekszosc aut ma obecnie 2 cewki, wiec i bledy tycza
>>> pary cylindrow.
>>
>> Ale to nie ma znaczenia dla cylindra ktory jest akurat w suwie wydechu.
>
> Ale za chwile bedzie w suwie pracy, a komp (jesli juz, bo sadze, ze to akademicka
dyskusja) wylaczy caly modul.
Moduł to jest zwykle prosty wzmacniacz, jego się nie "wyłącza" raz na zawsze,
tylko przy każdym zapłonie :) Moduł dostaje sterowanie: wł/wył prąd cewki.
A komp wie, który cylinder w danym momencie pali. Więc mógłby wyłączać
selektywnie dany gar nawet jeśli są parami. Teoretycznie.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
80. Data: 2011-01-10 12:25:14
Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Mon, 10 Jan 2011 11:57:51 +0100, Jakub Witkowski wrote:
>W dniu 2011-01-08 14:07, daro pisze:
>>> W grupie VAG od dobrych juz prawie 20 lat sterownik silnika jezeli nie dostaje
sygnalu z czujnika spalania stukowego (nie chodzi na 1 gar silnik) odcina wtryskiwacz
z tego cylindra.
>> U mnie w A6 2001 rok leje sie normalnie, kolektor aż czerwony. Byłem zmuszony
zrobić tak 100km.
>A odpiąć kabla z wtryskiwacza nie można było?
Mozna, ale wiesz jakie to proste w nowoczesnym silniku ?
Najpierw trzeba oslony odkrecic, potem cholera wie gdzie beda wtyczki.
No i pytanie ktory ..
J.