eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJazda na 3 cylindrach...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 100

  • 61. Data: 2011-01-09 20:02:27
    Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-01-09 19:29, J.F. pisze:
    > On Sun, 9 Jan 2011 19:27:32 +0100, Michał Gut wrote:
    >>> Jak ci sie uda ruszyc, to role kola spelnia cala masa samochodu.
    >>
    >> ok ale nie powiesz mi ze jednym cylindrem dostarczysz tyle energii by
    >> utrzymac predkosc:)
    >
    > No wiesz, jesli 4 cylindry maja 100KM, to jeden cylinder ma 25KM,
    > a maluch mial 21KM z dwoch ..

    Dla uproszczenia mozemy tak przyjac o ile uda ci sie wkrecic ten jeden
    cylinder w okolice mocy max., a nie uda sie to, wiec bedzie 1/4 z
    powiedzmy 20KM-30KM a masz jeszcze 3 nieczynne cylindry do uciagniecia....

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl


  • 62. Data: 2011-01-09 20:03:14
    Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
    Od: "marek" <s...@o...pl>

    > No wiesz, jesli 4 cylindry maja 100KM, to jeden cylinder ma 25KM,

    minus opory na 3 pozostalych. to ile zostanie? i jak rozpedzic silnik 4
    cylindrowy 1 garem ?


  • 63. Data: 2011-01-09 20:04:56
    Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-01-09 19:35, Michał Gut pisze:
    >> Albo jak we fiatoskich starszych MPI: wszystkie pracuja razem. Tak, to
    >> nie blad. 4 wtryskiwacze polaczone rownolegle.
    >
    > wtrysk jednopunktowy (SPI - Single Point Injection, CPI - Central Port
    > Injection) - jeden wtryskiwacz umieszczony w kolektorze dostarcza paliwo
    > dla wszystkich cylindrów,
    >
    > nie o to ci chodzioo? (zrodlo wiki)

    Nie.
    SPI ma wtryskiwacz przed przepustnica. JEDEN
    MPI ma CZTERY, laczone rownolegle.
    Przysiegam :)

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl


  • 64. Data: 2011-01-09 21:28:36
    Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 9 Jan 2011 19:35:26 +0100, Michał Gut
    <m...@w...pl> wrote:

    > wtrysk jednopunktowy (SPI - Single Point Injection, CPI - Central Port
    > Injection) - jeden wtryskiwacz umieszczony w kolektorze dostarcza paliwo dla
    > wszystkich cylindrów,
    >
    > nie o to ci chodzioo? (zrodlo wiki)

    Nie. MPI. Tzw. batch-mode. Wiele silników było sterowanych w ten
    sposób.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 65. Data: 2011-01-09 21:55:20
    Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-09 20:04, MarcinJM pisze:
    > W dniu 2011-01-09 19:35, Michał Gut pisze:
    >>> Albo jak we fiatoskich starszych MPI: wszystkie pracuja razem. Tak, to
    >>> nie blad. 4 wtryskiwacze polaczone rownolegle.
    >>
    >> wtrysk jednopunktowy (SPI - Single Point Injection, CPI - Central Port
    >> Injection) - jeden wtryskiwacz umieszczony w kolektorze dostarcza paliwo
    >> dla wszystkich cylindrów,
    >>
    >> nie o to ci chodzioo? (zrodlo wiki)
    >
    > Nie.
    > SPI ma wtryskiwacz przed przepustnica. JEDEN
    > MPI ma CZTERY, laczone rownolegle.
    > Przysiegam :)

    Potwierdzam :)

    Tak było w silniku z Punto I 75.
    Cztery wtryskiwacze połączone równolegle.

    Co ciekawe, to AFAIR chodziły one asynchronicznie w stosunku do
    prędkości obrotowej silnika.
    Czyli niezależnie od prędkości obrotowej silnika wtryskiwaczy lały
    paliwo w tych samych odstępach czasu, tyle że im wyższe obroty i
    obciążenie silnika, tym dłuższy czas otwarcia.
    Czyli po prostu sterowanie dokładnie takie samo jak w SPI, tyle że
    działały cztery wtryskiwacze.

    W silniku 16V (a może i późniejszych 8V) była już półsekwencja
    (wtryskiwacze połączone parami dla cylindrów 1-4 i 2-3), uruchamiane już
    synchronicznie z prędkością obrotową silnika. Raz wtrysk paliwa odbywał
    się przy otwartym zaworze dolotowym, a jeden obrót wału korbowego dalej
    - przy zamkniętym.


  • 66. Data: 2011-01-09 22:11:54
    Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-09 17:17, P_ablo pisze:
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > news:vmhji6p2m0kd4knu5n269jmaa2jfma0slq@4ax.com...
    >>
    >> Bywalo tak ze wtryskiwacze byly osobne, cewki w nich osobne, ale
    >> tranzystor w komputerze jeden. I pracowaly dwa naraz .
    >>
    >
    > full group :)

    Full group jest jak wszystkie wtryskiwacze leją jednocześnie. Jak leją
    parami, to już półsekwencja.


  • 67. Data: 2011-01-09 22:19:54
    Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 9 Jan 2011 19:30:29 +0100, Michał Gut napisał(a):

    >> irl://mój.mózg
    > 404
    No w Twoim systemie pewnie tak :D

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 68. Data: 2011-01-09 22:20:31
    Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 09 Jan 2011 12:12:20 +0100, J.F. napisał(a):

    > Gdzies tam musi byc stosowna elektronika ktora rozpoznaje czy to
    > zwykle spalanie, czy detonacja.
    > No i tu problem - ma wyjscie trojstanowe (nic, zwykle, detonacja) czy
    > dwustanowe (detonacja lub nie ). Raczej dwu.

    Albo analogowe :P

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 69. Data: 2011-01-09 23:16:56
    Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-08 03:46, Maciek pisze:
    > Dnia Fri, 7 Jan 2011 19:45:07 +0100, R napisał(a):
    >
    >> Jakie mogą być konsekwencje przejechania ok. 4 km na 3 cylindrach (uszk.
    >> przew zapłonowy)? Po jeździe śmierdziało gumą pod samochodem, podejrzewam
    >> przegrzanie katalizatora.
    >
    > Zalezy od samochodu. Ponad 10 lat temu mialem okazje przejechac 100 km z
    > okladem Dacia, ktora palila na trzy, potem na dwa, a przez ostatnie
    > parenascie km juz tylko na jeden cylinder (mowie powaznie, jechalo sie
    > tylko na jedynce, a zeby ruszyc trzeba bylo wykrecic silnik na kilka
    > tysiecy obr./min.).

    A co było przyczyną takiego kolejnego padania kolejnych cylindrów?


  • 70. Data: 2011-01-09 23:26:35
    Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    >> Nie.
    >> SPI ma wtryskiwacz przed przepustnica. JEDEN
    >> MPI ma CZTERY, laczone rownolegle.
    >> Przysiegam :)
    >
    > Potwierdzam :)
    >
    > Tak było w silniku z Punto I 75.
    > Cztery wtryskiwacze połączone równolegle.

    ale nie kumam dalej. to najpierw lał chmure przy zasysaniu powietrza a potem
    drugi raz przy sprezaniu, jeszcze raz podczas pracy i dalej przy wydechu?
    przeciez chlałby wtedy jak smok, a chleje tylko jakby byl na kacu (mowie o
    punto 75)

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8 ... 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: