  • Data: 2011-01-02 16:02:55
    Temat: Jakość obrazu w LCD
    Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Chciałbym się szanownych grupowiczów poradzić. Czy aby ten TV jest w pełni
    sprawny? Czy to tak ma być? A może ten typ tak ma? O co chodzi? O rozpiętość
    tonalną TV LCD, a konkretnie tutaj przykład Samsunga UE40C6000 LED. Ale do
    rzeczy. W ocenie posłużę się kilkoma zdjęciami, które obrazują o co mi chodzi.
    Przy standardowej kalibracji kontrastu należy w wyświetlaczu ustawić maksymalny
    kontrast, przy którym na zdjęciu na białej koszuli widać jeszcze fałdy i guziki.
    Nie ma z tym problemu na żadnym wyświetlaczu (również samsunga, czy LED). Na
    samsungu UE40C6000 nie da się ustawić kontrastu tak, żeby guziki i fałdy były
    widoczne. Koszula po prostu zawsze pozostaje białą plamą.

    Tak wygląda zdjęcie kalibracji na laptopie acer (z wyświetlaczem LED):
    http://dag-pol.republika.pl/inne/Porownanie01.jpg

    tak na monitorze HP
    http://dag-pol.republika.pl/inne/Porownanie02.jpg

    tak na monitorze Samsung
    http://dag-pol.republika.pl/inne/Porownanie03.jpg

    a tak na TV UE40C6000 (podłączenie D-Sub i HDMI)
    http://dag-pol.republika.pl/inne/Porownanie04.jpg

    Jak widać szczegóły na koszuli są dobrze widoczne na każdym monitorze za
    wyjątkiem UE40C6000 Najlepiej widoczne są na wyświetlaczu LED laptopa, czego
    można by się i spodziewać po TV. Niestety tak nie jest. Nic nie daje zmiana
    kontrastu. To znaczy daje, kontrast się obniża, ale szczegóły na koszuli nie są
    widoczne nawet przy kontraście na 10%, co widać na zdjęciach poniżej (oczywiście
    pominąć należy efekt mory, który nie wynika z TV, tylko z interferencji pikseli)

    http://dag-pol.republika.pl/inne/Porownanie05.jpg
    http://dag-pol.republika.pl/inne/Porownanie06.jpg
    http://dag-pol.republika.pl/inne/Porownanie07.jpg
    http://dag-pol.republika.pl/inne/Porownanie08.jpg

    Nie ma wpływu na to również ustawienie typu wyświetlania:
    http://dag-pol.republika.pl/inne/Porownanie09.jpg
    http://dag-pol.republika.pl/inne/Porownanie10.jpg
    http://dag-pol.republika.pl/inne/Porownanie11.jpg

    Po prostu zero szczegółów w tonacjach bieli. Podobnie jest z dyskretnymi
    różnicami w innych kolorach. To tak ma być? Pomóżcie, plis, bo wzięto mne na
    eksperta, który ma sprawę wyjaśnić, a ja nigdy nie widziałem do tej pory LCD TV.
    Na moje oko, to coś tu jest nie tak, ale nie wyślę ludzi z reklamacją tylko na
    podstawie podejrzeń...
    Obrazek, na którym dokonywano testu, jest to standardowy obrazek kalibracji
    Windows 7.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek