  • 11. Data: 2011-08-28 21:09:49
    Temat: Re: Jakiego oleju używacie do swoich 1.9TDI PD
    Od: "Marynarz" <p...@p...onet.pl>

    > Chcesz nam wmówić, że producenci specjalizujący się w produkcji oleju
    > samochodowego, funkcjonują tylko dzięki "głupim" Polakom?

    Wójek ...powiedziałem może że Polacy są przewrażliwieni a nie głupi ...

    Na zachodzie
    > istnieją tylko oleje z TESCO (rozumiem, że masz na myśli ich markę) a
    > Castrole, Mobile, itp. wycofały się z rynku, bo nie mają zbytu?

    I taka jest prawda, tutaj nie widać takiego wyboru na półkach, dobre oleje
    stosuje sie tylko na serwisach albo jak samochody są w miare nowe.
    Te dobre oleje to znaczy coś markowego nalanego w servisie z beczki.

    Tylko to jest irytujące że w Polsce wszyscy wierzą w te magiczne serwisy.

  • 12. Data: 2011-08-28 21:30:49
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > Przez 2,5 roku lałem do swojego olej Motul Specific 505 01 502 00 505 00
    > 5W-40 i było OK.

    ojciec go leje od 10 lat:-)

  • 13. Data: 2011-08-28 22:33:54
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    ?>> I wiecie co ?? Nikomu się jeszcze krzywda od tego nie stała !!

    > A w jaki sposób miałaby się człowiekowi stać krzywda od lania
    > jakiegokolwiek oleju do samochodu?

    normalnie.
    np. samochód się psuje i trzeba wybulić na naprawę albo pogodzić się ze
    stratą.
    jak to nie jest krzywda, to co?

  • 14. Data: 2011-08-28 22:49:25
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    > Wiecie co ludzie. W Polsce na temat oszczędzana samochodu jest jakaś
    > paranoja - no najlepsze kupującym się wmawia że wszyscy w zachodniej Europie
    > tak robią i jest właśnie samochód dla niego.
    > No bo przecież każdy samochód sprzedawany w Polsce ma poniżej 20k i fuuull
    > service !!
    >
    > Wiecie jaki olej tam się leje ?? żaden Motul - Srotul - w ukeju ludzie leją
    > (oczywiście nie którzy wogóle nie wymieniają) takie tanie oleje z TESCO - w
    > przeliczeniu po jakieś 40-50 zł.

    Fakt, po oficjalnym serwisie (zwykle 3 lata od zakupu) leje sie tylko
    paliwo, lezeli ktos zdecyduje sie lac olej - rzadkosc, znam kolesia,
    ktory nie zmienil oleju przez 9 lat - to raczej z kategorii "good value
    for money".

    > I wiecie co ?? Nikomu się jeszcze krzywda od tego nie stała !! Mało tego
    > niektórzy nawołują że do takich samochódów do już nie opłaca się olejów
    > zmieniać. Przecież jeżeli to 1.9 TDi to jeżeli jeszcze nie ma to nie długo
    > będzie miał over 10 lat a wtedy cóz ...nie jeden taki TDI stoi na złomie.

    Tu niestety nie masz racji. Wszystie TDI, DTI, TD, DCI, itp sa wywozone
    do Polski i jeszcze dalej na wschod. Na "szrocie" w Szkocji, gdzie
    mieszkam, nie uswiadczysz pojedynczej czesci do silnika diesla.

    --
    Pozdr

  • 15. Data: 2011-08-29 04:20:54
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Czesławek

    > Czeka mnie wymiana oleju i nie wiem na co się teraz zdecydować. Pojawiło
    > się sporo olejów nie tyle syntetycznych co w technologii syntetycznej
    > np. Liqui Moly.
    > Do tej pory stosowałem Castrol Magnatec Professional B4 5W40 ale widzę,
    > że teraz to prawie go nie można już kupić. Jaki olej polecacie?

    Najdroższy jaki znajdziesz, bo im droższy, tym lepszy! Taki potwór
    potrzebuje odpowiedniego smarowania, na tym nie można oszczędzać!!!

  • 16. Data: 2011-08-29 04:21:27
    Od: to <t...@x...abc>

    begin uciu

    > ojciec go leje od 10 lat:-)

    I jeszcze mu się nie skończył?

  • 17. Data: 2011-08-29 08:42:34
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 29-08-2011 04:20, to pisze:
    > Najdroższy jaki znajdziesz, bo im droższy, tym lepszy! Taki potwór
    > potrzebuje odpowiedniego smarowania, na tym nie można oszczędzać!!!

    Potwierdzam. Moja Felicja na pompo spryskiwaczach chodzi zdecydowanie
    ciszej na Motulu 300V Expedition!

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 18. Data: 2011-08-29 21:12:59
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Marynarz napisał(a):
    > (oczywiście nie którzy wogóle nie wymieniają)
    Stare, ale jare.
    Polecam obejrzeć trzy części, niektórym rozjaśni umysł.

    http://www.youtube.com/watch?v=PHZVmyjm9v0
    http://www.youtube.com/watch?v=IGB4r7foIlM&feature=r
    elated
    http://www.youtube.com/watch?v=PHJx2hqkp2s&feature=r