-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!newsfeed.neostrada.pl!un
t-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POS
TED!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <53397775$0$2365$65785112@news.neostrada.pl>
<lhbucf$sfn$1@node2.news.atman.pl>
<5339836b$0$2362$65785112@news.neostrada.pl>
<lhc0dd$ui1$1@node2.news.atman.pl>
In-Reply-To: <lhc0dd$ui1$1@node2.news.atman.pl>
Subject: Re: Jakie opony na lato - 185/65/14 86T
Date: Mon, 31 Mar 2014 18:14:58 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3555.308
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3555.308
Lines: 40
Message-ID: <53399484$0$2224$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.10.118.118
X-Trace: 1396282500 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2224 83.10.118.118:52955
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2528817
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Czesław Wiśniak" napisał w wiadomości
>> Ale teraz mamy etykiety energetyczne.
>> http://www.debica.com.pl/opony/_1
>> I akurat ten rozmiar bardzo zle wychodzi - przyczepnosc na mokrym
>> E.
>> lepiej 175/65R14/82 lub 185/60R14/82 czy 175/70R14/84
>> Swoja droga ciekawe - tych pare mm tak pogarsza parametry, czy ta
>> nosnosc "86" jest tu kluczowa ?
>> Czy w ogole te parametry to nie oddaja rzeczywistosci ?
>Daj spokoj z tymi bzdurami czy innymi ADACami :)
ADAC mierzy jak chce, a tu jednak jest jakas norma.
Co prawda to deklaracja producenta, ale jakos wszyscy nie pisza
"AAAA+", wiec moze i nieduzo przy badaniu naciagaja.
Tu nie USA, ale nasze urzedy tez potrafia wysokie kary sypnac, a moze
i konkurencja potrafi sprawdzic.
Ja w kazdym badz razie bylbym bardzo zadowolony, gdybym dostal
rzetelna informacje o oponie.
O, sa i przepisy
http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labellin
g_en.htm
wychodzi na to ze dla osobowych opona musi spelniac warunek
klasa A 1,55 <= G
klasa B 1,40 <= G <= 1,54
klasa C 1,25 <= G <= 1,39
klasa E 1,10 <= G <= 1,24
klasa F G <= 1,09
gdzie G to tajemniczy wet grip index.
Klasy D w osobowych nie przewiduje sie.
Wychodzi na to ze miedzy E i C roznica moze byc minimalna, a moze
siegac 30% ... tylko jeszcze trzeba by sie przedrzec i zobaczyc co to
jest to G :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.03.14 18:20 a...@g...com
- 01.04.14 10:40 Sawesk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=