  • 1. Data: 2012-05-21 09:54:54
    Temat: Jakie opony do enduro.
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Hej,
    Pomóżcie mi wybrać opony do DT :) Zjechałem już tym motocyklem dwa
    komplety kostek. Najpierw miałem Mitasy C-10 i C-11 teraz C-18 i C-19.
    Jednak widzę, że moja jazda tym motocyklem nie wymaga wcale crossowych
    opon. Przez 70% czasu poruszam się po drogach szutrowych/leśnych/polnych,
    przez 10% piach/błoto a 20% to niestety asfaltowe dojazdy. W takich
    warunkach kostka znika w oczach a ja się wkurzam, że "marnuje" opony. Jest
    to moje pierwsze enduro i nigdy nie jeździłem na innych oponach niż
    crossowe kostki.

    Jakie opony będą odpowiednie do takiej nawierzchni? Zależy mi na dobrej
    trakcji w terenie - na asfalcie liczy się natomiast tylko trwałość.
    Czy opony typu Enduro/Trail będą dla mnie odpowiednie?

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 2. Data: 2012-05-21 11:50:31
    Temat: Re: Jakie opony do enduro.
    Od: "ARO" <a...@p...pl>

    Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał :

    > Jakie opony będą odpowiednie do takiej nawierzchni? Zależy mi na dobrej
    > trakcji w terenie - na asfalcie liczy się natomiast tylko trwałość.
    > Czy opony typu Enduro/Trail będą dla mnie odpowiednie?

    Może i będą odpowiednie. Poszukaj informacji o continental'ach TKC80. To
    taka ucywilizowana kostka.

    --
    ARQ
    transalp

  • 3. Data: 2012-05-21 12:05:36
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 21 May 2012 11:50:31 +0200) ktos podajacy sie za ARO
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Może i będą odpowiednie. Poszukaj informacji o continental'ach TKC80. To
    > taka ucywilizowana kostka.

    Wygladaja podobnie do Mitas E-09, a cena dwa razy wyzsza :)

  • 4. Data: 2012-05-21 12:47:53
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-05-21 09:54:54 +0200, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> said:

    > Jakie opony będą odpowiednie do takiej nawierzchni? Zależy mi na dobrej
    > trakcji w terenie - na asfalcie liczy się natomiast tylko trwałość.

    Zapomnij, nie ma takich. Poszukaj Scorpionów FIM - w zeszłym roku
    komplet wychodził z 5 dych więcej od Majtasów. Ale nie oczekuj cudów,
    prowadzą się tylko nieznacznie lepiej na asfalcie (na mokrym są
    bardziej przewidywalne, choć przy ostrzejszym hamowaniu/przyspieszaniu
    płyną przepiknie), trwałość może ciut lepsza (i mają homo). Niestety, w
    tym sporcie trakcja w terenie = klocki = ze 2 komplety na sezon.

    de Fresz

  • 5. Data: 2012-05-21 13:00:06
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 21 May 2012 12:47:53 +0200) ktos podajacy sie za de Fresz
> [...]

    > płyną przepiknie), trwałość może ciut lepsza (i mają homo). Niestety, w
    > tym sporcie trakcja w terenie = klocki = ze 2 komplety na sezon.

    Jak już pisałem trakcja na asfalcie nie ma dla mnie żadnego znaczenia.
    Asfaltem dojeżdzam tylko do miejsca przeznaczenia a z racji mieszkania w
    centrum miasta troche tego dojazdu jest.

    Chodziło mi raczej o to, że Mitasy z serii C to przerost formy nad treścią
    przy moim endurzeniu. Czy sądzisz, że Mitasy z serii E będą się sprawować
    równie dobrze na szutrze, drogach gruntowych, polnych leśnych itd a przy
    okazji nie będą tak na asfalcie?

  • 6. Data: 2012-05-21 13:13:33
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-05-21 13:00:06 +0200, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> said:

    > Jak już pisałem trakcja na asfalcie nie ma dla mnie żadnego znaczenia.

    To bierz klocki.

    > Asfaltem dojeżdzam tylko do miejsca przeznaczenia a z racji mieszkania w
    > centrum miasta troche tego dojazdu jest.

    Rozumiem ból, ale dalej uważam, że nie ma sensu brać czegoś, co niby
    się będzie mniej tępić, ale za to będzie miało gównianą trakcję w
    terenie.

> [...]
    > równie dobrze na szutrze, drogach gruntowych, polnych leśnych itd a przy

    Miałem kiedyś Kendę (a może to był Maxis? nie pomnę) podobną do E09.
    Chujnia z grzybnią. Na piasku zero sterowności i momentalne kopanie, w
    błocie totalne zaklejenie bieżnika zajmowało poniżej 2 sekund i nie hu
    hu nie chciała się czyścić, na szutrach ok, choć potrafiła się nieźle
    uślizgnąć na zakrętach. Więcej nie chcę.

    de Fresz

  • 7. Data: 2012-05-21 13:43:03
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 21 May 2012 13:13:33 +0200) ktos podajacy sie za de Fresz
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > To bierz klocki.

    OK, dzięki. Przekonałeś mnie. Wydawało mi się, że do takiego
    pyrkania jak ja uprawiam opony crossowe są bez sensu.

  • 8. Data: 2012-05-21 16:54:41
    Od: "morghul" <m...@t...pl>

    > OK, dzięki. Przekonałeś mnie. Wydawało mi się, że do takiego
    > pyrkania jak ja uprawiam opony crossowe są bez sensu.

    To: http://bikepics.com/pictures/2192517/ kolega nazywa
    pyrkaniem? ;)

    --

    morghul

  • 9. Data: 2012-05-22 08:49:19
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 21 May 2012 16:54:41 +0200) ktos podajacy sie za morghul
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > To: http://bikepics.com/pictures/2192517/ kolega nazywa
    > pyrkaniem? ;)

    Czasem człowiek sobie spokojnie pyrka aż tu nagle wyskakuje na niego błoto
    :)

  • 10. Data: 2012-05-23 07:49:42
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-05-21 13:13, de Fresz pisze:

    > Miałem kiedyś Kendę (a może to był Maxis? nie pomnę) podobną do E09.
    > Chujnia z grzybnią. Na piasku zero sterowności i momentalne kopanie, w

    Opona gwizdo ino kierownik... ;)
    Widzialem jak kolesie pyca na e09 po piasku, a przynajmniej trzymaja sie
    dluugo.
    W blocie faktycznie bida, ale IMHO nie przez zaklejanie ale przez brak
    trzymania bocznego.

    PS. TKC tez leci szybko, IMHO e09 na tyl, a na przod kostka. Do tego o
    czym pisze Piotrek wystarczy :)

    pozdr
    newrom
    --