  • 1. Data: 2012-05-21 10:32:42
    Temat: Czy kierunkowość opony to tylko bieżnik?
    Od: AZ <a...@g...com>

    Tak się zastanawiam czy kierunkowość opony to tylko kwestia bieżnika i
    odprowadzania przez niego wody? No bo mam oponkę polublinową która z
    lewej strony jest mocno zjechana a z prawej całkiem ładna i się
    zastanawiam czy po prostu jej nie odwrócić żeby się kręciła do tyłu bo
    można jeszcze sporo pojeździć.

    Ktoś coś słyszał lub wie?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 2. Data: 2012-05-21 10:41:48
    Temat: Re: Czy kierunkowość opony to tylko bieżnik?
    Od: duddits <p...@N...gomoto.tv>

    On 21.05.2012 10:32, AZ wrote:
    > Ktoś coś słyszał lub wie?

    Owszem, odwraca się. Oczywiście nikt tego oficjalnie nie zaleca, ale
    robią to również zawodnicy na torach.
    Czytałem też o tym w którymś numerze Motormanii (miesiąc albo dwa temu).

    --
    [GoMoto.TV]
    naszym motorem jest pasja

  • 3. Data: 2012-05-21 11:47:16
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    AZ pisze:

    > Ktoś coś słyszał lub wie?

    Może to legenda ale ponoć jest coś takiego jak osnowa opona która może
    mieć "dedykowaną" kierunkowość. Ciąg dalszy legendy: opona przednia ma
    osnowę ukierunkowaną na hamowanie, opona tylna na przyśpieszanie.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2012-05-21 15:07:49
    Od: benywariat <m...@o...pl>

    On 21 Maj, 10:32, AZ <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > lewej strony jest mocno zjechana a z prawej całkiem ładna i się
    > zastanawiam czy po prostu jej nie odwrócić żeby się kręciła do tyłu bo

    nie stać cię na opony kup sobie rower

  • 5. Data: 2012-05-21 15:27:06
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 05/21/2012 03:07 PM, benywariat wrote:

    > nie stać cię na opony kup sobie rower

    To w rowerze bedę mógł przekładać odwrotnie do kierunku jazdy?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 6. Data: 2012-05-21 15:27:39
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 21 May 2012 15:27:06 +0200) ktos podajacy sie za AZ
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > To w rowerze bedę mógł przekładać odwrotnie do kierunku jazdy?

    Jak nie stać Cię na rower to kup sobie opony.

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 7. Data: 2012-05-21 16:27:05
    Od: "Szymon Machel" <s...@i...pl>

    > No bo mam oponkę polublinową która z lewej strony jest mocno zjechana a z
    > prawej całkiem ładna i się zastanawiam czy po prostu jej nie odwrócić żeby
    > się kręciła do tyłu bo można jeszcze sporo pojeździć.

    Bez zmiany będziesz mógł skręcać tylko w prawo.
    Po zmianie w lewo.
    Czyli zamiana odpowiednio przed zakrętami.
    Dużo roboty, chyba bym na to nie poszedł :)

    Szymon

  • 8. Data: 2012-05-21 16:32:09
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 05/21/2012 04:27 PM, Szymon Machel wrote:

    > Bez zmiany będziesz mógł skręcać tylko w prawo.
    > Po zmianie w lewo.
    > Czyli zamiana odpowiednio przed zakrętami.
    > Dużo roboty, chyba bym na to nie poszedł :)

    Widać nie bardzo rozumiesz o co chodzi, to Ci wytłumaczę - na Lublinie jest
    przewaga lewych winkli w których się mocniej odkręca i się tył mocno
    nierównomiernie zużywa.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 9. Data: 2012-05-21 16:34:41
    Od: Arni <a...@n...spam.pl>

    W dniu 21.05.2012 16:32, AZ pisze:

    > Widać nie bardzo rozumiesz o co chodzi, to Ci wytłumaczę - na Lublinie jest
    > przewaga lewych winkli w których się mocniej odkręca i się tył mocno
    > nierównomiernie zużywa.

    mam wrazenie, że tym razem Ty nie załapałeś ironii :)

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

    scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Przedszkolaków

  • 10. Data: 2012-05-22 08:57:10
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl>

    AZ napisał(a):
    > Widać nie bardzo rozumiesz o co chodzi, to Ci wytłumaczę - na Lublinie jest
    > przewaga lewych winkli

    To jezdzij w druga strone.

    --
    Kamil Nowak 'Amil'