  • 1. Data: 2010-04-08 16:32:28
    Temat: Jakie napięcie aku
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    Akumulator Bosch silver 74Ah 830Ah ma niecałe 4 lata.
    Postał pół godziny na światłach z wentylatorem i radyjkiem.
    Auto nie odpaliło. (Toyota Picnic 2.2 TD)
    Na akumulatorze było 12,3V bez obciążenia. Przy próbie odpalenia spadało
    poniżej 2V.
    Odpaliłem przez kable przy wyłączonym silniku usługodawcy.
    Czy można jednoznacznie powiedzieć że aku padło?

    ________MAT_______

  • 2. Data: 2010-04-08 16:34:15
    Temat: Re: Jakie napięcie aku
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    Jak pilnuje świateł to nie ma problemu z odpaleniem, ale to nędzne pół
    godziny i po prądzie...

    ________MAT_______

  • 3. Data: 2010-04-08 17:54:19
    Od: "085" <z...@g...pl>

> [...]
    > Auto nie odpaliło. (Toyota Picnic 2.2 TD)
    > Na akumulatorze było 12,3V bez obciążenia. Przy próbie odpalenia spadało

    Jak 12,3V po takim obciazeniu to i tak dobrze :]

    Twoj blad, ze nie poczekales przyslowiowego kwadransa i nie dales baterii
    sie zregenerowac. W tych temperaturach powinien odpalic...

    p, zul

  • 4. Data: 2010-04-08 18:19:47
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    4 lata to sporo dla aku

    po prostu ma mala pojemnosc i tyle
    a wlaczone swiatla to dosc sporo zra 2x50w+2x1,2W+2x5W+zaokraglijmy 10W cala
    decha rozdzielcza da ci lacznie pobór 122W

    przekladajac to na pojemnosc akumulatora i ilosc konsumowanej energii przy
    12V wyjdzie 10A poboru.
    oznacza to ze powinienes miec aku pojemnosc ca 5Ah (bo pol godziny)

    ahhh wlasnie doczytalem ze miales wlaczone radio (10W i wentylator załóżmy
    60W) da nam to moc 192W czyli prąd 16A.

    Twój aku ma w takim razie 8Ah co stanowi nieco ponad 10% jego nominalnej
    pojemnosci.
    ja bym go uzywal dalej - skoro na rozruchy nie brakuje ci pradu to znaczy ze
    jest ok jeszcze. nie mniej jednak powoli szykuj sie do nowego aku.

  • 5. Data: 2010-04-08 18:52:21
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-04-08 17:54, 085 pisze:

    > Jak 12,3V po takim obciazeniu to i tak dobrze :]

    Bez obciążenia.

    > Twoj blad, ze nie poczekales przyslowiowego kwadransa i nie dales baterii
    > sie zregenerowac. W tych temperaturach powinien odpalic...

    Już ja niebęde mówił czyj to konkretnie błąd bo wyjde na szowinistę ;-)

    ________MAT_______

  • 6. Data: 2010-04-08 18:56:01
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-04-08 18:19, Michał Gut pisze:
> [...]
    > ja bym go uzywal dalej - skoro na rozruchy nie brakuje ci pradu to
    > znaczy ze jest ok jeszcze. nie mniej jednak powoli szykuj sie do nowego

    Dzięki za odpowiedź.
    Właśnie rozpocząłem poszukiwania i na stronie Boscha dowiedziałem się,
    że mam za mały. Powinienem mieć 95 a nie 74 Ah. Ponad 20%
    niedowymiarowany-chyba sporo.
    Nowy 500zł :-/

    ________MAT_______

  • 7. Data: 2010-04-09 08:59:01
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał w wiadomości

    > Właśnie rozpocząłem poszukiwania i na stronie Boscha dowiedziałem się,
    > że mam za mały. Powinienem mieć 95 a nie 74 Ah. Ponad 20%
    > niedowymiarowany-chyba sporo.

    Nie.
    Dobrze jest mieć trochę więcej, ale jak masz dobrze ustawiony silnik,
    to nie ma większej różnicy.
    Ja mam też 74 i 2litry disel i całą tegoroczną zimę dał radę.
    Jak chcesz być zgodny z instrukcją to oczywiście kup.

  • 8. Data: 2010-04-09 09:44:58
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Lagod pisze:

    > Właśnie rozpocząłem poszukiwania i na stronie Boscha dowiedziałem się,
    > że mam za mały. Powinienem mieć 95 a nie 74 Ah. Ponad 20%
    > niedowymiarowany-chyba sporo.

    Skoro obecnie masz 8Ah i daje radę (też tak miałem), to po co ci aż 95?
    Oczywiście, nie zaszkodzi. Ale najważniejsze, żeby prąd rozruchowy
    był wystarczający, pojemność jest drugorzędna, chyba że zamierzasz
    używać go jako źródła zasilania na postojach.

  • 9. Data: 2010-04-09 11:05:32
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

> [...]
    > był wystarczający, pojemność jest drugorzędna, chyba że zamierzasz
    > używać go jako źródła zasilania na postojach.

    ooooootototo prad rozruchowy najwazniejszy! :)

  • 10. Data: 2010-04-09 11:06:53
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

> [...]
    > był wystarczający, pojemność jest drugorzędna, chyba że zamierzasz
    > używać go jako źródła zasilania na postojach.

    Jak wysiada po pół godzinie świecenia to uważam, że za mało rezerwy.
    Człowiek jest istotą omylną, kobieta mimo wszystko-też i zostawia czasem
    autko na światłach. Więc warto mieć większy zapas. W poprzednim autku
    zdarzyło się zostawić na noc z lampami i nie było problemów.
    A 95 jest w "książce" i nie uważam się za mądrzejszego od niej.