  • 1. Data: 2010-04-08 13:11:40
    Temat: Sprowadzone auto okazuje się teoretycznie ciężarowe?? POMOCY!!!
    Od: bobasse <b...@w...pl>

    Ostatnio kupiłem dla Mamy auto sprowadzone z Francji - Citroen Saxo.
    Nie znam się totalnie na przepisach i prawdopodobnie dałem się wrzucić
    w wielkie g...o. A to dlatego, że auto nadal jest na tablicach
    francuskich, choć, jak się zarzekał sprzedający, wszystko jest
    opłacone i auto jest gotowe do rejestracji. Jako że nie przyszło mi
    nawet do głowy sprawdzać dokumentów, kupiłem auto i niby OK. Tak,
    wiem, mój ogromny błąd... Rodzice pojechali do wydziału komunikacji, a
    tam im mówią, że:

    -opłata recyklingowa straciła ważność,
    -auto było zarejestrowane we Francji jako ciężarowe, fakt, była o tym
    wzmianka w dokumentach - jednak jest założona tylna kanapa, pasy i nie
    ma kratki (na wszystko jest paragon), więc myślałem że wystarczy
    badanie techniczne i będzie OK ale chyba tak łatwo nie będzie...
    -nie ma umowy pomiędzy sprzedającym we Francji a kupującym z Polski
    (sam się sobie dziwię, że taki głupi byłem...)

    I to chyba wszystko co im kobieta w WK wymieniła brakującego.

    Teraz pytanie:
    CO JA MAM Z TYM ZROBIĆ? Jest możliwość żeby to auto jakoś
    zarejestrować? No i nie stracić na tym dodatkowo 1500zł... Czy brać
    nóż i siekierę, wsiadać w tego Citroena i jechać go zwrócić
    sprzedającemu? Bo chwilowo tracę nerwy... Proszę o pomoc.

  • 2. Data: 2010-04-08 13:21:50
    Od: maciej debski <m...@b...pl>

    On Apr 8, 12:11 pm, bobasse <b...@w...pl> wrote:

> [...]
    > nóż i siekierę, wsiadać w tego Citroena i jechać go zwrócić
    > sprzedającemu? Bo chwilowo tracę nerwy... Proszę o pomoc.

    zamiast pisac na grupe dzwon do sprzedawcy i niech rozwiaze problem
    albo zabierze samochod i zwroci pieniadze, przeciez umowiliscie sie ze
    bedzie gotowy do rejestracji?
    nie daj sie tylko splawic.

    mac

  • 3. Data: 2010-04-08 13:29:00
    Od: bobasse <b...@w...pl>

    Też tak myślę ale póki co sprzedający nie odbiera telefonu, zawsze
    odbierał dopiero po 16.00, dlatego z powodu chwilowej bezradności
    szukam pomocy w sieci... Ale dzięki za opinię.

    Ktoś coś jeszcze może wie?

  • 4. Data: 2010-04-08 13:38:10
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "bobasse" <> napisał w wiadomości ...

    >-opłata recyklingowa straciła ważność,

    straciła ważnośc bo??? pani w okienku była uprzejma podać podstawę prawną
    tego twierdzenia?

    >-auto było zarejestrowane we Francji jako ciężarowe, fakt,
    > więc myślałem że wystarczy
    >badanie techniczne i będzie OK ale chyba tak łatwo nie będzie...

    wystarczy badanie przeprowadzone przez uprawnioną stację - taka zmiana
    konstrukcyjna jest dopuszczalna w polskich przepisach...
    jak pani w okienku ma wąty to niech łaskawie poda podstawę prawną

    -nie ma umowy pomiędzy sprzedającym we Francji a kupującym z Polski
    (sam się sobie dziwię, że taki głupi byłem...)

    na to nie ma mocnych - umowa lub faktura musi być
    dzwoń do sprzedającego - niech załatwia

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 5. Data: 2010-04-08 13:43:37
    Od: bobasse <b...@w...pl>

    Ogromne dzięki za wypowiedzi, od razu jestem ciut spokojniejszy.

    Jeszcze jakieś wskazówki?

  • 6. Data: 2010-04-08 14:03:57
    Od: to <t...@a...xyz>

    bobasse wrote:

    > Też tak myślę ale póki co sprzedający nie odbiera telefonu, zawsze
    > odbierał dopiero po 16.00, dlatego z powodu chwilowej bezradności szukam
    > pomocy w sieci... Ale dzięki za opinię.
    >
    > Ktoś coś jeszcze może wie?

    A co tu można wiedzieć? Jak Ci się umowa kupna nie zgadza z innymi
    dokumentami to nie zarejestrujesz.

    --
    cokolwiek

  • 7. Data: 2010-04-08 14:05:49
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-04-08, bobasse <b...@w...pl> wrote:

    > -nie ma umowy pomiędzy sprzedającym we Francji a kupującym z Polski
    > (sam się sobie dziwię, że taki głupi byłem...)

    Z boku to brzmi jak nieudolna próba zarejestrowania kradzionego
    samochodu...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 8. Data: 2010-04-08 15:13:41
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 8 Apr 2010 04:11:40 -0700 (PDT), w
    <f...@w...go
    oglegroups.com>, bobasse
    <b...@w...pl> napisał(-a):

    > -opłata recyklingowa straciła ważność,

    Co takiego? To chyba niemożliwe. A powiedziała z jakiego powodu?

  • 9. Data: 2010-04-08 15:23:02
    Od: btn <w...@b...pl>

    W dniu 2010-04-08 13:43, bobasse pisze:
    > Ogromne dzięki za wypowiedzi, od razu jestem ciut spokojniejszy.
    >
    > Jeszcze jakieś wskazówki?

    Taki szczeg ale jak bedziesz dzwoni do sprzedawcy, to najlepiej z cakiem
    innego, nieznanego mu numeru :)

  • 10. Data: 2010-04-08 18:42:14
    Od: bobasse <b...@w...pl>

    Jaki człowiek jest naiwny czasem gdy sprzedawca emanuje uczciwością i
    mieszka w jakiejś wiosce... Czuję, że będzie to długa droga, a
    sprzedający nawet nie odbiera telefonu. Ani z obcego mu numeru, ani z
    mojego.

    Ciekawe czy przynajmniej w sądzie mam jakieś szanse. Ogólnie
    załamka... :(