  • 1. Data: 2010-04-08 14:28:16
    Temat: jak to jest z tą wymianą oleju w manualnej skrzyni biegów ?
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    Cześć wszystkim,

    czy jest tu jakakolwiek osoba, która miała problem z głośną pracą
    skrzyni biegów i po wymianie oleju ta dolegliwość ustała ? pacjent to
    toyota yaris rocznik 2002. Przebieg ok 220kkm.

    Pytam, bo nie wiem komu wierzyć. Smarowanie skrzyni biegów to podobno
    układ hermetyczny a wymianę oleju powinno się przeprowadzić tylko i
    wyłącznie przy ewentualnych wyciekach.

    Korek do spuszczania i sprawdzania poziomu oleju w skrzyni zazwyczaj
    znajduje się po boku i nie ma problemu z dojściem do niego. Nie wiem
    natomiast jak jest z wlewem - nie jest przypadkiem tak, że w toyotach,
    aby wlać ten olej to trzeba wyjąć całą skrzynię biegów ? - mam
    nadzieję, że to herezja.

    wydaje mi się, że mimo tego, że sam układ smarowania skrzyni jest
    hermetyczny to i tak olej traci swoje właściwości, bo się
    najnormalniej w świecie zużywa i nie należy się sugerować tym, ze
    instalacja jest hermetyczna. Mylę się ?
    __________________

    Pytanie z zupełnie innej beczki: czy głośna (bez przesady) praca auta
    na biegu podczas jazdy (wykluczam odrazu łożysko na półosi) może byś
    związana z rantami na tarczach hamulcowych z przodu ?

    Ewentualnie - czy moglibyście mi polecić jakiegoś DOBREGO fachowca z
    okolic Katowic, który przetoczy mi takie tarcze ?

  • 2. Data: 2010-04-08 15:01:16
    Od: "BUNIEK" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Pytam, bo nie wiem komu wierzyć. Smarowanie skrzyni biegów to podobno
    > układ hermetyczny a wymianę oleju powinno się przeprowadzić tylko i

    W/g instrukcji do corolli E12 olej w skrzyni należy wymieniac, może a yarsie
    jest podobnie.

    Buniek

  • 3. Data: 2010-04-08 15:26:10
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-04-08, Mateusz <m...@g...com> wrote:

    > Pytanie z zupełnie innej beczki: czy głośna (bez przesady) praca auta
    > na biegu podczas jazdy (wykluczam odrazu łożysko na półosi) może byś
    > związana z rantami na tarczach hamulcowych z przodu ?

    Jeśli hałasują hamulce to po wciśnięciu sprzęgła dźwięk nie powinien się
    zmienić. Ale za to po lekkim wciśnięciu hamulca owszem.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 4. Data: 2010-04-08 15:57:37
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Mateusz pisze:
    > Cześć wszystkim,
    >
    > czy jest tu jakakolwiek osoba, która miała problem z głośną pracą
    > skrzyni biegów i po wymianie oleju ta dolegliwość ustała ? pacjent to
    > toyota yaris rocznik 2002. Przebieg ok 220kkm.

    Zmień koszt minimalny a przedłużysz życie tego elementu. Ja u siebie
    zmieniam co 60tyś (ot taka fanaberia) wchodzi poniżej 3l do skrzyni
    koszt max 150zł za tutelę czy jak się tam ta oliwa nazywa.

    --
    krzysiek82

  • 5. Data: 2010-04-08 15:58:38
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    On 8 Kwi, 15:01, "BUNIEK" <m...@p...onet.pl> wrote:
    [ciach]
    > W/g instrukcji do corolli E12 olej w skrzyni należy wymieniac, może a yarsie
    > jest podobnie.

    ciekawe. A mógłbyś mi powiedzieć przy jakim kilometrażu ten olej się
    kwalifikuje do wymiany ? mam instrukcję w pdfie do yarisa i chyba
    muszę ją dokładniej przeglądnąć, bo dotychczas nie doszukałem się w
    niej żadnej wzmianki.

  • 6. Data: 2010-04-08 16:01:56
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    On 8 Kwi, 15:26, Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
    wrote:

    > Jeśli hałasują hamulce to po wciśnięciu sprzęgła dźwięk nie powinien się
    > zmienić. Ale za to po lekkim wciśnięciu hamulca owszem.

    Krzyśku, klocki hamulcowe były wymieniane 200km temu. Co do dźwięku:
    zmienia się i to diametralnie - poprostu cichnie, jednak nie do końca,
    mam dobre ucho i generalnie ciężko jest to wysłyszeć ale jednak coś
    tam jest. Po lekkim wciśnięciu pedału nic się kompletnie nie dzieje,
    nawet przy odczuwalnym hamowaniu dźwięk jest taki sam.

    Może poprostu dam radę nagrać ten dźwięk i to odszumić troszkę.

  • 7. Data: 2010-04-08 16:04:34
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    On 8 Kwi, 15:57, krzysiek82 <s...@u...pl> wrote:

    > Zmień koszt minimalny a przedłużysz życie tego elementu. Ja u siebie
    > zmieniam co 60tyś (ot taka fanaberia) wchodzi poniżej 3l do skrzyni
    > koszt max 150zł za tutelę czy jak się tam ta oliwa nazywa.

    tutelę ? masz na myśli olej przekładniowy ? do mojej wchodzi ok 2.1l
    więc koszt porównywalny.
    W momencie wymiany robisz demontaż skrzyni czy da się tego uniknąć ?

  • 8. Data: 2010-04-08 16:09:17
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Mateusz pisze:

    > tutelę ? masz na myśli olej przekładniowy ? do mojej wchodzi ok 2.1l
    > więc koszt porównywalny.
    > W momencie wymiany robisz demontaż skrzyni czy da się tego uniknąć ?

    u mnie w punto jest korek spustowy na dole skrzyni a wlewu z boku nic
    nie trzeba demontować, zresztą gdybym miał demontować do tego skrzynie
    to bym nie zmieniał bo wyjęcie skrzyni w punto wraz ze złożeniem to min
    8h jak się robi w dwie osoby :)

    --
    krzysiek82

  • 9. Data: 2010-04-08 19:07:27
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    krzysiek82 pisze:

> [...]
    > nie trzeba demontować, zresztą gdybym miał demontować do tego skrzynie
    > to bym nie zmieniał bo wyjęcie skrzyni w punto wraz ze złożeniem to min

    Odkręć cały silnik, opuść od strony skrzyni w dół na tyle żeby skrzynia
    oparła się o ziemie (przyda się takie ustawienie jak to będziesz potem
    skręcał) i wtedy to jest do zrobienia w 4h w jedną osobę :)

  • 10. Data: 2010-04-08 19:11:58
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Mateusz pisze:

> [...]
    > natomiast jak jest z wlewem - nie jest przypadkiem tak, że w toyotach,
    > aby wlać ten olej to trzeba wyjąć całą skrzynię biegów ? - mam

    Bywa tak w niektórych samochodach i coś mi się wydaje że Toyota właśnie
    do nich należy.
    Jeszcze pytanie jak się wymienia tam sprzęgło, bo może też trzeba
    ściągnąć skrzynię, to i wtedy przy okazji następnej wymiany możesz sobie
    zmienić olej.